Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

Groentetuin

Groentetuin

15-02-2026 om 18:39 Topicstarter

wild-flower schreef op 15-02-2026 om 16:18:

Mijn moeder had in de keuken een mokkenrek met mokken hangen.

633281467-25918973337756507-2120394492299951404-n.jpg

Oo die heb ik zelf ook nog gehad!( Ws ben ik ouder dan jij)

Mijn moeder had vroeger zo n vliegengordijn met van die gekleurde plastic stroken.

Ik heb zelf ook zo'n mokkenrek gehad. Ik denk zo rond 1980.

Gekleurd vliegengordijn hadden wij ook bij de achterdeur in de keuken.

Toen ik klein was hing er bij mijn ouders en andere mensen ook altijd een dik velours gordijn aan de binnenkant van de voordeur.

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 19:04:

Toen ik klein was hing er bij mijn ouders en andere mensen ook altijd een dik velours gordijn aan de binnenkant van de voordeur.

Ik heb dat nog. Geen velours maar wel een dik gordijn. Dat gaat 's avonds dicht, tegen de inkijk, maar ook omdat het de warmte goed binnenhoudt.

wild-flower schreef op 15-02-2026 om 16:18:

Mijn moeder had in de keuken een mokkenrek met mokken hangen.

633281467-25918973337756507-2120394492299951404-n.jpg

Ja met mooie mokken waar wij als kinderen niet uit mochten drinken. 

Iedere paar weken waren ze helemaal vet, want de afzuigkap deed nog niet zoveel als de huidige generatie afzuigkappen. 

Herfstappeltaart schreef op 15-02-2026 om 19:06:

[..]

Ik heb dat nog. Geen velours maar wel een dik gordijn. Dat gaat 's avonds dicht, tegen de inkijk, maar ook omdat het de warmte goed binnenhoudt.

Ik zie dat dus bij bekenden nooit meer. 

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 19:43:

[..]

Ik zie dat dus bij bekenden nooit meer.

Misschien ben ik wel ouderwets haha, maar wij hebben een voordeur met glas met reliëf, maar wel doorzichtig. Ik vind het 's avonds en  's morgens vroeg als de lampen aan zijn niet fijn als het raam niet is afgesloten.

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 19:04:

Gordijn: ik ken een paar café's in oudere binnenstadpanden die zo de warmte binnenhouden 

Herfstappeltaart schreef op 15-02-2026 om 19:44:

[..]

Misschien ben ik wel ouderwets haha, maar wij hebben een voordeur met glas met reliëf, maar wel doorzichtig. Ik vind het 's avonds en 's morgens vroeg als de lampen aan zijn niet fijn als het raam niet is afgesloten.

Ja dat snap ik dan zou ik het ook doen.

Herfstappeltaart schreef op 15-02-2026 om 19:44:

[..]

Misschien ben ik wel ouderwets haha, maar wij hebben een voordeur met glas met reliëf, maar wel doorzichtig. Ik vind het 's avonds en 's morgens vroeg als de lampen aan zijn niet fijn als het raam niet is afgesloten.

Mijn moeder heeft een gordijn van grond tot plafond en ik heb dat ook. Dik gordijn achter de voordeur, over de hele breedte. Dat gaat zelfs in de zomer dicht tegen de hitte. Maar hey, ik ben ook oud 

Bakblik schreef op 15-02-2026 om 19:19:

[..]

Ja met mooie mokken waar wij als kinderen niet uit mochten drinken.

Iedere paar weken waren ze helemaal vet, want de afzuigkap deed nog niet zoveel als de huidige generatie afzuigkappen.

Zoals de mok van het Arzberg Botanica-servies op de foto !  

ToetieToover schreef op 15-02-2026 om 20:05:

[..]

Mijn moeder heeft een gordijn van grond tot plafond en ik heb dat ook. Dik gordijn achter de voordeur, over de hele breedte. Dat gaat zelfs in de zomer dicht tegen de hitte. Maar hey, ik ben ook oud

Ja van grond tot plafond, hier ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.