Huiskamer
PensioNada
01-02-2026 om 10:19
wild-flower schreef op 01-02-2026 om 10:11:
Naar zwemles, en dan zo'n plastic tas mee. Ik vond ze stinken haha.
Ja, die ken ik ook nog. Schoolzwemmen. De rest van de dag hing er een zwembadgeur in het lokaal.
oudmaarnognietkoud
01-02-2026 om 11:56
Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 16:40:
ik had eerst die stijve bruine , dat " moest" later had ik zo n koffertje, ik weet niet hoe ik plaatjes kan plaatsen maar er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel, een pukkel mocht ik niet van mijn ouders( geen idee meer waarom)
Zo een blauw vierkant KLM-koffertje. Die heb ook nog gehad
Bakblik
01-02-2026 om 11:58
oudmaarnognietkoud schreef op 01-02-2026 om 11:56:
[..]
Zo een blauw vierkant KLM-koffertje. Die heb ook nog gehad
![]()
Mijn koffertje was een nepper. Precies die maat maar heel hip jaren 70 bruin. Ik had daar ding voor de vakanties niet als schooltas.
De zwemtas had ik ook. Zo'n groene.
Venusss
01-02-2026 om 13:19
Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 19:53:
hadden jullie( de ouderen onder ons) ook linten voor in je haar?
Of snachts papillotten in voor krullen ?
( Verstevigd met bier?)
Als ik papillotten googelen krijg ik heelwat anders, ik bedoel stukjes linnen ( stukjes laken) waar je je haar mee oprolde en dan snachts mee sliep, dan had je s morgens krullen/ slag in je haar
Wat bier hielp omt langer te laten zitten
Linten in haar: check
Papillotten om krullen te krijgen: check (alleen niet met bier).
Later werd het ook ineens een trend om een permanentje te laten zetten, heb ik ook nog gedaan. Megaveel kleine krulletjes die elke morgen nat gespoten moesten worden met een plantenspuit, anders liep ik erbij als een poedel met kroeshaar vol met klitten
Over mode gesproken, kennen jullie die ballerina's nog? Wij noemden dat "flatjes"(spreek uit als flat als in een gebouw)? Zo plat mogelijk en je tenen enigszins opgepropt in de neuzen.
En als geurtje had bijna iedereen om mij heen Miss Sporty Musk. Zwart flesje, rode dop en spotgoedkoop.
Auditor
01-02-2026 om 14:05
Zo’n pukkel had ik wel, maar niet als schooltas. Daar had ik zo’n bruinleren ding voor, en die heb ik mijn hele middelbare schooltijd gehad. Bij ons liep vrijwel iedereen daarmee en was volgens mij ook min of meer verplicht wegens de boekenfonds-boeken.
De pukkel was bij mij mijn Scouting-tas.
Auditor
01-02-2026 om 14:07
Van de zomer was ik bij het Nationaal Militair Museum in Soesterberg en daar lagen in het winkeltje ook allemaal van die pukkels. Heb er uit nostalgische overwegingen bijna een gekocht. Maar kon me nog net inhouden.
mut
01-02-2026 om 17:51
Geen pukkel maar iets gelijkaardigs was bij ons mode. Canvas in allerlei kleurtjes afgewerkt met blank leer. 2 gespen als sluitingen voor de flap, met een voorvak en dan een groot vak. Ik ben nog een keer in de klas ter verantwoording geroepen dat dit niet kon en dat ik de volgende dag een goede tas moest hebben. Waarom ik en niet de .. anderen die op dat moment in de klas ook zo'n tas hadden is mij een raadsel. Er paste ieg een A4 multomap in. Later heb ik hem gebruikt als luiertas.
wild-flower
02-02-2026 om 18:23
De oude grijze draaischijf telefoon. Daarna precies dezelfde maar dan met druktoetsen.

PensioNada
02-02-2026 om 18:29
wild-flower schreef op 02-02-2026 om 18:23:
De oude grijze draaischijf telefoon. Daarna precies dezelfde maar dan met druktoetsen.
Die komt me zeker bekend voor.
Mama-Inge
02-02-2026 om 18:33
Ja, die hadden wij vroeger ook
Rogue
02-02-2026 om 19:32
haha die ken ik zelfs, wij hadden ook een met druktoetsen later
ik zag gister een filmpje op socials, van een ouderwetse telefoon die je kan verbinden met je smartphone.
comments waren wederom hilarisch: iemand zei oh eindelijk kunnen we weer de hoorn erop gooien
![]()

duet
02-02-2026 om 19:33
mut schreef op 01-02-2026 om 17:51:
Geen pukkel maar iets gelijkaardigs was bij ons mode. Canvas in allerlei kleurtjes afgewerkt met blank leer. 2 gespen als sluitingen voor de flap, met een voorvak en dan een groot vak. Ik ben nog een keer in de klas ter verantwoording geroepen dat dit niet kon en dat ik de volgende dag een goede tas moest hebben. Waarom ik en niet de .. anderen die op dat moment in de klas ook zo'n tas hadden is mij een raadsel. Er paste ieg een A4 multomap in. Later heb ik hem gebruikt als luiertas.
Ja, precies zo´n tas had ik ook. De eerste jaren zo´n afschuwelijke leren boekentas, de laatste jaren een blauwe canvastas afgewerkt met blank leer en 2 sluitingen.