Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

Groentetuin

Groentetuin

31-01-2026 om 16:40 Topicstarter

ik had eerst die stijve bruine , dat " moest" later had ik zo n koffertje, ik weet niet hoe ik plaatjes kan plaatsen maar er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel, een pukkel mocht ik niet van mijn ouders( geen idee meer  waarom)

Toen ik een jaar of 10 was las ik eens een verhaaltje in het Grote Taptoe Vakantieboek. Het ging over een hondje dat kwijt was en de kinderen (pubers) uit het gezin waren wanhopig. Op een gegeven moment werd er gezegd. Fikkie als je terugkomt mag je onze pukkels kapot bijten. Ik ging bijna over mijn nek want ik kende die tassen dus nog helemaal niet. En dan heeft zo'n zin toch een andere lading.

Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 16:40:

ik had eerst die stijve bruine , dat " moest" later had ik zo n koffertje, ik weet niet hoe ik plaatjes kan plaatsen maar er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel, een pukkel mocht ik niet van mijn ouders( geen idee meer waarom)

Dat koffertje kan ik me ook nog wel herinneren, een blauw vierkant ding. De pukkel was bij mij op school verboden. De (boekenfonds)boeken zouden er te hard door slijten. Het koffertje mocht wel, maar niet van mijn ouders. Ook een leren tas kan je beschilderen, kan ik je uit ervaring vertellen.

Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 16:40:

ik had eerst die stijve bruine , dat " moest" later had ik zo n koffertje, ik weet niet hoe ik plaatjes kan plaatsen maar er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel, een pukkel mocht ik niet van mijn ouders( geen idee meer waarom)

Ik kan mij geen koffertje herinneren, alleen de bruine leren tas en de pukkel. ( eind jaren 70 ).  Heeft iemand een linkje?

a2de0148-e251-4fe0-b829-421a9e4c5db4.jpg

Hier leek het op. Al kan ik de letters KLM niet herinneren.

Thora schreef op 31-01-2026 om 17:16:

Toen ik een jaar of 10 was las ik eens een verhaaltje in het Grote Taptoe Vakantieboek. Het ging over een hondje dat kwijt was en de kinderen (pubers) uit het gezin waren wanhopig. Op een gegeven moment werd er gezegd. Fikkie als je terugkomt mag je onze pukkels kapot bijten. Ik ging bijna over mijn nek want ik kende die tassen dus nog helemaal niet. En dan heeft zo'n zin toch een andere lading.

PensioNada schreef op 31-01-2026 om 18:28:

Als schoolboekentas? Dat kan ik me echt niet herinneren. Nooit gezien.

Groentetuin

Groentetuin

31-01-2026 om 19:18 Topicstarter

Zulke waren het! Ik had een oranje ze waren er in allerlei kleuren 

Volgens mij waren ze namakers van officiële klm koffertjes zoals deze

En je plakte ze vol met stickers

Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 19:18:

[..]

Zulke waren het! Ik had een oranje ze waren er in allerlei kleuren

Volgens mij waren ze namakers van officiële klm koffertjes zoals deze

En je plakte ze vol met stickers

Bij mij op school waren ze in het blauw in de mode en inderdaad vol met stickers.

ik had een eastpak rugtas op de middelbare school, eastpak touwtje waren achterlijk populair (god knows why) en werden altijd gejat 
later had ik een schoudertas ook van eastpak en het laatste jaar een neppe gucci uit Turkije 

Groentetuin

Groentetuin

31-01-2026 om 19:53 Topicstarter

hadden jullie( de ouderen onder ons) ook linten voor in je haar?

Of snachts papillotten in voor krullen ?

( Verstevigd met bier?)

Als ik papillotten googelen krijg ik heelwat anders, ik bedoel stukjes linnen ( stukjes laken) waar je je haar mee  oprolde en dan snachts mee sliep, dan had je s morgens krullen/ slag in je haar

Wat bier hielp omt langer te laten zitten

Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 19:53:

( Verstevigd met bier?)

Wel linten, geen papillotten

Ik had eerst ook zo'n lelijke bruine leren tas, wel met schouderband. Later een zwart canvas? Koffertje met een band.

Groentetuin schreef op 31-01-2026 om 19:53:

( Verstevigd met bier?)

Als ik papillotten googelen krijg ik heelwat anders, ik bedoel stukjes linnen ( stukjes laken) waar je je haar mee oprolde en dan snachts mee sliep, dan had je s morgens krullen/ slag in je haar

Wat bier hielp omt langer te laten zitten

Als kind op de lagere school had ik een strik (gemaakt van een lint) in mijn haar. Papillotten  heb ik nooit gehad.

Ah ok ,  een stewardessen koffertje uit de jaren 70. Die kan ik mij wel herinneren, maar niet als schooltas. Mijn tante ( KLM stewardess ) had er zo een.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.