Huiskamer
Auwereel
25-01-2026 om 14:26
We hebben ook nog van zulk soort kerstballen, erfenis van onze ouders, die hingen in de boom toen we klein waren.
Dorestad
25-01-2026 om 15:07
de reclame van frituurvet.
Moeder's patatkraam. Elke woensdagmiddag open.
Herfstappeltaart
25-01-2026 om 15:27
wild-flower schreef op 25-01-2026 om 15:26:
Wie kent de Tina nog?
Jazeker!
Herfstappeltaart
25-01-2026 om 15:28
Dorestad schreef op 25-01-2026 om 15:07:
Ja die weet ik ook nog.
Auwereel
25-01-2026 om 16:13
wild-flower schreef op 25-01-2026 om 15:26:
Wie kent de Tina nog?
O ja, las ik bij een vriendin, die had er stapels, ook van die zomerboeken
Venusss
25-01-2026 om 17:02
Tina bestaat nog steeds
Ik las als paardengek later ook de Penny, zie dat ook die nog steeds bestaat
Groentetuin
25-01-2026 om 22:03
Dorestad schreef op 25-01-2026 om 15:07:
Zeker
Ik zit met mijn hoofd in een reclame van bier shampoo
Kent iemand die nog?
Gaat om t merk Cleo
" Er was eens een vrouw
Wier haar naar t wassen niet wou
Haar man zei hier probeer eens bier(en dan zag je dat er een bierpul over haar hoofd gekiept werd)
Toen zat haar haar zoals het moet
Keurig verstevigd en goed"
Waarom weet ik niet maar die reclame kan ik mij nog goed herinneren
Iemand anders ook nog zal zeker 50- 55 jaar geleden zijn
Dolfje
27-01-2026 om 08:19
Als je een videoband huurde bij de Videotheek moest je die ook teruggespoeld terugbrengen anders kreeg je denk ik een boete maar ik heb geen idee meer hoeveel dat was.
Wij hebben jaren boven een Videotheek gewoond en toen was de supermarkt altijd, behalve misschien op vrijdag koopavond, om 18:00 uur dicht en op zondag ook niet open dus bij de Videotheek kochten we cola, bier, chips en sigaretten. Ontzettend veel geld uitgegeven daar.
Bakblik
27-01-2026 om 08:30
Vroeger waren de winkels allemaal om uiterlijk 18.00 dicht, op zaterdag om 17.00.
Maar als je bij de melkboer even aan het hek rammelde dan kon je nog wel een fles/pak vla of melk krijgen.
Het bedrijf van mijn vader sloot ook om 18.00 maar via de telefoongids kon je wel de privébummers van de firmanten vinden dus er werd nog weleens gebeld met "dringende" zaken die heel wat minder dringend waren dan de klant had voorgesteld als mijn vader ter plaatse was gegaan. Het werd voorgesteld als een afgebroken spuitende waterleiding en bleek uiteindelijk een druppende kraan. Dat had best tot morgen kunnen wachten.
Wat een zeggen toen hier in het dorp de supermarkteneind jaren 90 tot 18.30 open waren. Dat je na je werk toch nog even verse groenten kon halen als bleek dat de struik andijvie die je zaterdag had gekocht op dinsdag toch niet fris meer was.
Groentetuin
27-01-2026 om 10:05
Dolfje schreef op 27-01-2026 om 08:19:
Als je een videoband huurde bij de Videotheek moest je die ook teruggespoeld terugbrengen anders kreeg je denk ik een boete maar ik heb geen idee meer hoeveel dat was.
Wij hebben jaren boven een Videotheek gewoond en toen was de supermarkt altijd, behalve misschien op vrijdag koopavond, om 18:00 uur dicht en op zondag ook niet open dus bij de Videotheek kochten we cola, bier, chips en sigaretten. Ontzettend veel geld uitgegeven daar.
Aha, gingen maar soms naar de videotheek, zagen dat ze ook andere dingen verkochten voor exorbitant hoge prijzen.Vroeg me toen af wie dat zou willen kopen...
Jij dus!
Als je weet dat het in de supermarkt voor 1/4 van de prijs van de videotheek te koop is waarom heb je dan geen voorraadje?( Serieuze vraag, t geld hadden jullie wel anders kon je die prijzen niet betalen)
Rogue
27-01-2026 om 11:12
mijn zusje had een abonnement op de Tina, ik las die ook soms vond de strips erg leuk iedere week weer een clifhanger.
nog niet genoemd denk ik, maar de waargebeurde dramatisch tv-film woensdag avond op RTL4.
mijn moeder keek ze altijd en soms keek ik mee, kan me nog een herinneren van een meisje die aids had gelopen, tienerzwangerschappen, enz enz
Thora
27-01-2026 om 11:30
Groentetuin schreef op 25-01-2026 om 22:03:
[..]
Zeker
Ik zit met mijn hoofd in een reclame van bier shampoo
Kent iemand die nog?
Gaat om t merk Cleo
" Er was eens een vrouw
Wier haar naar t wassen niet wou
Haar man zei hier probeer eens bier(en dan zag je dat er een bierpul over haar hoofd gekiept werd)
Toen zat haar haar zoals het moet
Keurig verstevigd en goed"
Waarom weet ik niet maar die reclame kan ik mij nog goed herinneren
Iemand anders ook nog zal zeker 50- 55 jaar geleden zijn
Die weet ik niet. Wel die reclame van Activ tegen roos. Een man komt bij de kapper en heeft roos. De kapper komt met Activ schampoo en de man bedreigt de kapper nog dat als het werkt hij terugkomt.
De man komt terug bij de kapper en zegt. Het werkt!!!!! Bij mij en bij hem en bij haar en hij en haar. De hele straat vol mensen zonder roos.