Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

@Amarna: ik ben rond die tijd een keer in Londen geweest en daar je werkelijk doodgegooid met dit soort winkeltjes. 

Dolfje schreef op 21-01-2026 om 11:08:

Tollen en diabolo check. Tollen, hier noemde men dat knellen , deden we in een bepaalde periode heel veel. Maar net als knikkeren, het kwam en ging en ineens speelde iedereen dat en dan werd het weer vervangen door iets anders maar iedereen wist het gek genoeg.

Knikkeren heb ik ook nog gedaan, had een zak vol zelfs van die hele grote bonken.

Begreep niks van het spel maar het was een dikke trend op de basisschool 

Daarna gebruikte mijn moeder ze als decoratie voor haar kaarsen 

Wieder schreef op 19-01-2026 om 13:25:

[..]

Oh ja, Hummeltjes, dat waren het! Spuuglelijk vond mijn moeder ze maar als kind vond ik ze echt prachtig. Mijn opa en oma hebben ook zo lang als ze getrouwd waren een kapstok gehad met dierenkopjes met haakjes eronder. Een aapje, een hond, een kat, zes verschillende dieren. Toen mijn opa op zijn 96ste stierf, wilde mijn moeder en tante die kapstok weggooien. Ik heb die kopjes eraf geschroefd, geen idee wat ik ermee wilde. Ze hebben jaren bij mij in de garage gelegen en toen we gingen verhuizen kwam ik ze weer tegen. Ik heb er een nieuwe kapstok van gemaakt en iedereen die binnenkomt zegt: wat een leuk ding, waar heb je die vandaan? De kapstok van opa Jan, de kinderjasjes van mijn moeder en tante hebben er nog aan gehangen en die van mij broer en mij. Ik heb er nog dagelijks plezier van en zo lang als ik leef, gaat het ding niet weg!

il_300x300.3621894248_jmxz.jpg

Bedoel je deze? Die hadden wij ook. 😊 Ik een aapje, mijn zus een kat. Ik heb hem nog steeds.

duet schreef op 21-01-2026 om 13:21:

[..]

il_300x300.3621894248_jmxz.jpg

Bedoel je deze? Die hadden wij ook. 😊 Ik een aapje, mijn zus een kat. Ik heb hem nog steeds.

Ja! Ik heb nu de hond, de kat, de leeuw, de stier en de aap hangen. Ik heb ze alleen wel in een kleur gespoten die bij mijn gang past, maar dat had  mijn opa Jan vast niet erg gevonden 😄

Wie had ook Duckies of Kickers?

Duckies-schoenen.jpg

Kickers.jpg

O ja die schoenen met zo'n bandje over de wreef en dichte teen! Die veterschoenen konden niet bij een jurk.  Die band dingen konden "wel" bij een broek dus ik had altijd die met een band. Ik had altijd maar 1 paar schoenen en een paar regenlaarzen. 😭

Die zwarte komen me enigszins bekend voor maar ik zou op foto's moeten kijken of ik echt zoiets had.
Ik weet wel dat ik hele zomers liep op van die stomme plastic waterschoentjes waar je je vel tussen het gespje kreeg als je ze te strak had.

Groentetuin

Groentetuin

22-01-2026 om 10:08 Topicstarter

Voor zondags heb ik een tijdje lakschoenen gehad, leken qua model op die zwarte

Ik heb werkelijk geen idee wat ik als kind voor schoenen droeg.

wild-flower schreef op 22-01-2026 om 07:59:

Duckies-schoenen.jpg

Kickers.jpg

Donald Duckies, die wilde ik ook zo graag maar dat mocht niet van mijn moeder. Ik heb nog steeds geen idee waarom niet. 

wild-flower schreef op 22-01-2026 om 07:59:

Duckies-schoenen.jpg

Kickers.jpg

Ik heb ze beiden gehad. De duckies waren wel neppers. Die Kickers in wat fellere kleuren. Ik vond ze zo mooi.

Groentetuin schreef op 22-01-2026 om 10:08:

Voor zondags heb ik een tijdje lakschoenen gehad, leken qua model op die zwarte

Ik had altijd van die "gezonde" schoenen, merk Piedro als ik me het goed herinner. Maar ik heb eens net zo lang zitten bedelen bij mijn ouders dat ik felbegeerde lakschoentjes kreeg. Ik vond het zonde als die vouwen zouden krijgen, dus durfde ik mijn voeten niet af te rollen. Van mijn moeder kreeg ik te horen dat ik normaal moest lopen, anders mocht ik ze niet meer aan. Vervolgens kregen ze van die lelijke vouwen, waar de lak weg ging...  

Rogue schreef op 21-01-2026 om 11:57:

[..]

Knikkeren heb ik ook nog gedaan, had een zak vol zelfs van die hele grote bonken.

Begreep niks van het spel maar het was een dikke trend op de basisschool

Daarna gebruikte mijn moeder ze als decoratie voor haar kaarsen

Bij het opruimen van mijn zolder (vorige week) vond ik drie volle knikkerzakken. Het is ook nog een tijdje ín geweest toen mijn kinderen klein waren. Ik vind knikkeren nog steeds leuk dus heb ze niet weggegooid. Misschien gooi ik ze ook wel in een mooie vaas of het aquarium.

Auwereel schreef op 22-01-2026 om 20:04:

[..]

Ik had altijd van die "gezonde" schoenen, merk Piedro als ik me het goed herinner. Maar ik heb eens net zo lang zitten bedelen bij mijn ouders dat ik felbegeerde lakschoentjes kreeg. Ik vond het zonde als die vouwen zouden krijgen, dus durfde ik mijn voeten niet af te rollen. Van mijn moeder kreeg ik te horen dat ik normaal moest lopen, anders mocht ik ze niet meer aan. Vervolgens kregen ze van die lelijke vouwen, waar de lak weg ging...

Piedro zegt me ook wel wat. Degelijke bruin leren schoenen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.