Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vrijdag de 13e vandaag ! Zijn jullie ( in meer of mindere mate ) bijgelovig ?

Vandaag is het vrijdag de 13e .
Is dit werkelijk een ongeluksdag ? Of maken wij dat er zelf van ?

Zijn jullie ( in meer of mindere mate ) bijgelovig ?

Bijvoorbeeld :  nooit onder een ladder doorlopen / nooit een zwarte kat je pad laten kruisen / hoefijzer nooit ondersteboven ophangen /  iets afkloppen / zout over je schouder gooien  / spiegel breken betekent 7 jaar ongeluk maar gewone scherven brengen dan weer geluk haha  , enz .

bijgeloof.webp



nee, niet bijgelovig.

wild-flower

wild-flower

13-08-2021 om 15:10 Topicstarter

Ik klop wel eens iets af en ik zal niet gauw onder een ladder doorlopen.

Ik heb de pech dat ik een zwarte kat heb 

Nope. Totaal niet! 
Ik (bij)geloof niet.

Absoluut niet bijgelovig had nog niet door dat het vrijdag de dertiende is.
Onder een ladder loop ik nooit door je weet nooit of er iets naar beneden valt.

Egel. schreef op 13-08-2021 om 15:12:

Nope. Totaal niet!
Ik (bij)geloof niet.

Zelfde hier!

Nee, totaal niet. So far is het al een hele fijne dag. Mooie wandeling met vriend gemaakt, hond heel vrolijk, lekker geluncht op een terras.

Nee in principe niet, maar toen ik vandaag bij het planten water geven bij elke plant ook water naast de pot goot dacht ik wel even; wtf, oh vrijdag de 13de. 

Nee, hier ook totaal niet bijgelovig. had er ook nog niet eens bij stilgestaan dat het vandaag vrijdag de 13e is. 

Nou fijn, ik had het niet door totdat ik dit topic tegenkwam.🤣

Nee ik geloof er niet in, maar ik geloof wel in dat als je er juist meebezig bent, dat door je mindset juist dingen misgaan en dat je dan gelooft dat dat door de datum komt😅

Daarom ik ben er niet echt mee bezig, dan belemmerd het me ook niet, gewoon een dag als alle andere😁

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-08-2021 om 15:48

Ik realiseer me ook nu pas dat het vrijdag de 13e is.
Nee, niet bijgelovig.

Alles kits tot zover en morgen krijg ik een mooi cadeautje hoorde ik net. Moet ik natuurlijk vandaag niet onder ladders doorlopen .

Niet bijgelovig. Wel op één of andere manier heel bewust van vrijdagen de 13e. En een zwarte kat passeer ik dagelijks heel erg vaak en ik ben er nog steeds

Nee, niet mee bezig.
In Italië is toch 17 een getal dat je moet vermijden? Ik herinner me dat van een vliegveld waar nummer 17 was overgeslagen. Alles om de vliegangst te temperen 

wild-flower

wild-flower

13-08-2021 om 16:26 Topicstarter

Wilgenkatje- schreef op 13-08-2021 om 16:22:

Nee, niet mee bezig.
In Italië is toch 17 een getal dat je moet vermijden? Ik herinner me dat van een vliegveld waar nummer 17 was overgeslagen. Alles om de vliegangst te temperen


Ja inderdaad .
In verband met het bijgeloof rond het getal 13 hebben in de Verenigde Staten sommige hotels geen kamer 13 en sommige gebouwen geen 13e verdieping (boven de 12e verdieping is dan de 14e). In Parijs ligt een straat waarbij huisnummer 13 is overgeslagen. In vrijwel ieder vliegtuig is er geen rij 13; op  rij 12 volgt rij 14. In de autosport wordt traditioneel geen startnummer 13 toegekend.  ( Wikipedia )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.