Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

14) Vraag van de dag: Wat is jouw sterkste zintuig?

Zintuig.jpg

Vraag van de dag: Wat is jouw sterkste zintuig?


Ik twijfel tussen huid en ogen 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

21-08-2021 om 10:01

neus en oren

Mijn oren, wat niet fijn combineert met prikkelgevoeligheid voor geluid 😂

Mok

Mok

21-08-2021 om 10:07

Hm, ik heb een slecht oog, mijn kinderen denken dat ik doof aan het worden ben, dus dan wordt het smaak, reuk of tastzin. Alle drie even sterk, denk ik? 

Neus en oren, hoewel ik me vaak voor geluid afsluit. Mijn ex-man zei eens, lijkt wel of je steeds slechter gaat horen, ik moest zo vaak zeggen: wat zeg je. Toch maar naar de kno. Bleek ik juist een enorm goed gehoor te hebben. Supersonisch noemde de kno-arts het 😂. Waarschijnlijk sluit ik me gewoon voor heel veel geluiden af omdat ik anders teveel geluiden hoor. Ben nu veertig maar hoor die stomme marter, katten en puberverjagers enorm goed, wordt er zelfs naar van. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

21-08-2021 om 10:19

Mijn neus. Helaas. Ik haat luchtjes! Vooral als mijn dochters het met z'n tweeën verzinnen om die heerlijke parfum op te doen nèt voor we in de auto stappen 

Reuk. En intuïtie 

Poezel_en_Wip schreef op 21-08-2021 om 10:54:

Reuk. En intuïtie

Zo een vermoeden hadden ik al 

Mijn zesde

mn intuïtie met stip denk ik Ik zie van mezelf erg slecht maar met lenzen zie ik heel veel gebeuren dus mn ogen toch.

M'n oren, ik hoor echt alles....

Mijn gehoor en dan vooral in verband met muziek.

Mijn zicht denk ik. Ik ben altijd verbaasd als ik al de tijd van bijvoorbeeld de tram roep en de persoon naast mij zoiets heeft van “hoe dan, ik kan dat echt niet lezen vanaf hier”. Ik denk dan ...Ben je zo blind dan? Ik heb het met iedereen, dus ik zal wel gewoon goed zicht hebben.

Mijn gehoor niet, ik heb gehoorbeschadiging en versta mensen heel vaak niet. Ik hoorde vanochtend voor het eerst het orgel in de stad, en die staat er toch echt al de hele 4 jaar dat ik er woon. Hij is vast weg geweest door Corona dus nu viel het me ineens op dat ik dat ding kon horen. Heel vaak bij dat soort achtergrond gemurmel blok ik het onbewust denk ik, want sowieso de helft van het gemurmel komt uit mijn eigen hoofd (tinnitus) en het onderscheid tussen mijn hoofdgemurmel en buitengemurmel kan ik soms soms slecht maken.

Mijn reuk ook niet, ik ruik echt weinig volgens mij. Ik kan sinds kort rokers en rook ruiken, vroeger toen ik nog thuis woonde bij 2 rokende ouders kon ik dat niet. En ik had een vriend die juist heel goed kon ruiken en nogal eens zowat achterover viel door een geurmuur in de lift bijvoorbeeld en dan rook ik helemaal niks. Vroeger kon ik wel goed ruiken denk ik, ik weet nog heel goed dat ik mensen die niezen vond stinken, dat rook namelijk ergens naar. Dat kan ik nu niet meer ruiken. Heel toevallig heb ik laatst een linksdraaiende biovegan douchegel gekocht die precies zo ruikt onder de douche, toen dacht ik héé deze gore lucht herken ik.😳

Neus, ik vind al snel iets stinken en oren, ik hoor best goed. Ook al heb ik snel mijn oren dicht zitten van proppen oorsmeer.
Mijn zicht is best heel slecht, misschien hoor ik daarom zo goed. 

oren en (als ik mijn bril op heb) mijn ogen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.