Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 9 december

256238827_1797095927152209_9115704714406862449_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=PhY5W60FpMwAX_0VyOA&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=2efa3223f28ee1a721508cb40ad3473c&oe=61B73AD6

In welk land had je wieg mogen staan, behalve NL? En waarom? 


Oostenrijk. Vanwege de natuur en de sociale samenhang.

Denemarken.
Ik heb een onverklaarbare voorliefde voor het land, de taal, alles.

Noorwegen, daar woon ik nu en ik vind alles heerlijk, behalve dat mijn ouders nog in Nederland wonen. Als mijn wieg hier had gestaan, waren ze nu waarschijnlijk dichter bij mij. 

Frankrijk landschappelijk divers, mooie taal, cultuur en natuur.
Het is een groot land met diverse plekken met minder bevolkingsdichtheid.
Het klimaat is in bepaalde delen van Frankrijk fijner als hier(Zuid-Frankrijk).
En dan met name redelijk dichtbij de kust.

Frankrijk of Canada. Of misschien Australië? Die mensen lijken altijd zo vriendelijk in die verbouw programma's 😁

Noopes schreef op 09-12-2021 om 07:15:

Oostenrijk. Vanwege de natuur en de sociale samenhang.

De mijne ook, om dezelfde redenen.

Ik heb er een deel van mijn jeugd door mogen brengen en kom er nog steeds zo vaak ik kan. Fantastisch land.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-12-2021 om 08:23

Spanje of Argentinië. Vooral vanwege de taal eigenlijk...

De USA, Nieuw Zeeland of Australië 

Bb19bb21 schreef op 09-12-2021 om 08:13:

Frankrijk of Canada. Of misschien Australië? Die mensen lijken altijd zo vriendelijk in die verbouw programma's 😁

In Australië zijn ze super vriendelijk en helemaal als ze horen dat je een Nederlander bent. Veel mensen hebben wel ergens een ver familielid met NL roots. Idem in Nieuw Zeeland. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-12-2021 om 08:31

Noorwegen lijkt me wel een goed land om te wonen.  

Heb veel gezien van Amerika en Canada. 
Prachtige natuur en vriendelijke mensen.
Als ik moet kiezen, ga ik voor het Canadese New Brunswick. Mooi aan de kust, waar walvissen en orka's zwemmen. Veel ruimte en natuur. 

Zweden, maar dan wel graag in een stad (helemaal ontheemd zou ik erg verdrietig van worden). Denk dat ik me daar prima zou vermaken, mooie natuur en lekker veel ruimte en in de stad aangenaam druk. 

Canada en Scandinavië is me veel te koud, maar qua ruimte en natuur zou 't ook wel mijn ding zijn. 

Het klimaat van North/South Carolina spreekt me wel aan. Zachte winters, warme zomers en herfst. En zowel bergen als zee binnen handbereik. 

Mijn wieg stond in Duitsland. Op een hele mooie plek zelfs. Dus ik ben tevreden zoals het is. Heb wel de Nederlandse nationaliteit en voel me ook Nederlands. En ook daar ben ik tevreden mee.
Al vind ik Italie ook wel leuk, veel cultuur, mooi weer, mooie natuur.

Het land waar ik al heel lang woon: Zwitserland. En anders ergens waar het warmer is....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.