Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 8 februari

273123464_1851943195000815_5924677799589868472_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_aid=0&_nc_ohc=TPFI3vR93yAAX8GCDrX&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8_uzV2ACQMQ0YdyHqv_LpcQ3u0_fFRqumsEj0Ns4wE2w&oe=6207CACB

Welke kadootjes zijn je bijgebleven? 


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-02-2022 om 07:28

Het erge is dat juist de stomme cadeautjes, die mij kwetsten of verdrietig maakten, het meest zijn blijven hangen. Maar wat mij blij maakte was een sieraad dat een vriendin zomaar had gekocht voor mij. 

toen ik mijn rijbewijs mocht gaan halen.

Een nieuwe witte fiets, die ineens in de keuken stond in de ochtend, volgens mij met Sinterklaas. 
Een hoelahoep van een vriendinnetje tijdens mijn feestje verstopt in een tent. Een barbieboot van mijn peetouders voor mijn communie.

Saga schreef op 08-02-2022 om 07:42:

Een nieuwe witte fiets, die ineens in de keuken stond in de ochtend, volgens mij met Sinterklaas.
Een hoelahoep van een vriendinnetje tijdens mijn feestje verstopt in een tent. Een barbieboot van mijn peetouders voor mijn communie.

Hé wat grappig, ik herinner me heel goed hoe blij ik was met de Barbie kampeerwagen die ik kreeg van mijn oom, ook mijn peetvader, voor mijn communie. (Waarschijnlijk uitgezocht door mijn moeder )

45 jaar geleden

Ik zie ook de wekker die ik toen kreeg nog voor me, een heel mooi sierlijk schattig wekkertje.

Een stenen beeldje, een door mijn moeder zelfgemaakte rok, een bureau en een mobiel. Allemaal op verschillende verjaardagen, zelfs in verschillende decennia.

De kerststal die ik kreeg van mijn ouder die nog geen jaar later overleed.
De stal is ook gewoon heel leuk, maar hierdoor blijft hij altijd speciaal.

Toen ik 6 was: bij ons kwam de sint niet (wel de kerstman). Ik mocht toen logeren bij een vriendinnetje en ' s ochtends had ik daar een kadootje in de schoen 

Het horloge dat ik van mijn pleegbroer kreeg op mijn 18e verjaardag.

Hij had zelf een horloge gekregen toen hij 18 was geworden. Ik was toen 11 en ik vond zijn horloge fascinerend: het was een digitaal quartzhorloge dat destijds net "bestond". Ik bedelde altijd bij hem of ik ermee mocht spelen (Het had een lampje! En een stopwatch! En zelfs een wekker!). In een opwelling beloofde hij me een horloge te geven voor mijn 18e verjaardag.

7 jaar later kwam hij inderdaad met een horloge als kado op mijn verjaardag. Zijn vriendin was 3 dagen na mij jarig en vertelde toen dat hij ieder jaar op haar verjaardag zei: " Als Wiek 18 wordt, krijgt ze een horloge van mij".

Ik kreeg een hondje op sinterklaas avond. Een zwart poedeltje. Stond al járen op mijn verlanglijstje. Ik moest er bijna van huilen zó blij was ik. Ik was toen 10 jaar.

Mijn pleegzusje gaf me een reis naar de VS zodat ik mijn beste vriendin -die ik daar had leren kennen toen ik er woonde- na járen weer kon zien.

Het tomaten mesje dat ik van mijn schoonmoeder voor mijn verjaardag kreeg. Mijn schoonmoeder is kampioen kadootjes geven in de categorie wat moet je ermee, maar dit is echt een fantastisch mesje, ben er dagelijks blij mee

Een wegwerp fotocamera die ik als 8 jarig meisje cadeau kreeg van de ouderraad van de basisschool. Ik moest geopereerd worden in Leiden - staaroperatie - en was daardoor bijna een week afwezig van school. Het feit dat m’n moeder in de ouderraad zat, zal wel meegeholpen hebben 😂.
Oh, en toen op mijn elfde zo’n acht tanden getrokken moesten worden, want beugel, kreeg ik van m’n ouders een soort verzamelalbum van Ch!pZ omdat ik alles goed doorstaan had

Ketting met de initialen van mijn oma, mijn moeder en mij. Met een klein beetje as van mijn oma in. Heel dierbaar voor me. 
Zeker omdat ik het 1x kwijt ben geraakt, en dat ik het toen van mijn man opnieuw kreeg. 

Mijn zus werkt en woont op verschillende plekken in de wereld, ik heb ooit een armband met briljanten van haar gekregen met de boodschap als je mij wil zien of je wil naar huis waar je ook bent, op deze manier heb je altijd geld achter de hand. 

Toen ik slaagde voor m’n opleiding kreeg ik van m’n moeder een prachtig horloge. Ik heb het nog steeds, al draag ik het niet meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.