Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 7 november

250403309_1786096034918865_4055241210627451406_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=_yrFS3QjnXUAX_-P7Vl&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=308dce1955cdf53e1a729f7f0391382a&oe=61AE3FB1

klein, groot, werelds of lokaal


Oef,....dat is een hele moeilijke. Er is op het moment voornamelijk negatief nieuws geloof ik. Wat ik zelf wel als positief ervaar is dat zoveel mensen in de benen komen om hun bezorgdheid over het klimaat te uiten. Hopelijk trekken de politici er zich iets van aan.

Dat een ontvoerd meisje is bevrijd met dank aan een op tiktok geleerd handgebaar om aan te geven dat je in gevaar bent. Het gevaar was geïntroduceerd in coronatijd, voor slachtoffers van huiselijk geweld. Knap dat het meisje eraan dacht en zo fijn dat het werd opgepikt.

https://nos.nl/artikel/2404626-meisje-in-vs-wordt-gered-uit-handen-van-ontvoerder-dankzij-tiktok-gebaar

het meisje Cleo wat vermist was en gevonden is in een huis. Wat een nachtmerrie die nuten einde is...hopelijk zonder weinig schade voor het meisje.

Piratenkoningin schreef op 07-11-2021 om 08:36:

Dat een ontvoerd meisje is bevrijd met dank aan een op tiktok geleerd handgebaar om aan te geven dat je in gevaar bent. Het gevaar was geïntroduceerd in coronatijd, voor slachtoffers van huiselijk geweld. Knap dat het meisje eraan dacht en zo fijn dat het werd opgepikt.

https://nos.nl/artikel/2404626-meisje-in-vs-wordt-gered-uit-handen-van-ontvoerder-dankzij-tiktok-gebaar

Ooooh dat ja! Inderdaad goed nieuws!

Knutselkei schreef op 07-11-2021 om 08:38:

het meisje Cleo wat vermist was en gevonden is in een huis. Wat een nachtmerrie die nuten einde is...hopelijk zonder weinig schade voor het meisje.

En dit ook inderdaad. Waarom bedenk ik dat zelf niet? 

O gaat niet over je eigen goeie nieuws 😂

Ik had deze vraag gisteren in mijn thee bungelen. Nog nooit gehad, andere vragen komen tig keer langs. 
Lang staan en daarna zitten denken en ik kon echt niks bedenken. Nu ik hier lees over dat Australische meisje was dat geloof ik het enige dat ik ook voorbij heb zien komen.  Verder was het een sombere week qua nieuws. 

Hier kreeg ik een glimlach van op mijn gezicht :
'Het Engels kustplaatsje Fleetwood heeft een fortuin gekregen van de erfgename van Fisherman's Friend. Ze liet ruim 48 miljoen euro na'. 

Het is niet van deze week wel vrij recent oktober 2021:

Nepals oudste jungle resort, Tiger Tops, introduceerde vijftig jaar geleden een nieuw soort safari: op de rug van olifanten. Vorig jaar stopte het bedrijf met de jumboritten, en introduceerde een nieuwe vorm van olifantentoerisme. Gasten houden nu gepaste afstand. De olifanten zijn ontketend, en gedijen erbij.

Volledige vrijheid is natuurlijk het beste, maar dit beschouw ik ook als positief nieuws. Goede vooruit gang voor deze olifanten


Meer dan honderd landen, waaronder Nederland, hebben maandagavond tijdens de internationale klimaattop in het Schotse Glasgow beloofd om tegen 2030 een einde te maken aan ontbossing en landdegradatie. Het is de eerste grote deal die is gesloten bij de klimaattop.

Friezinnetje

Friezinnetje

07-11-2021 om 10:22 Topicstarter

kan geen linkje plaatsen omdat het premium-artikel is.
Maar er leven weer evenveel gewone zeehonden als in 1900 in de waddenzee. 

Piratenkoningin schreef op 07-11-2021 om 08:36:

Dat een ontvoerd meisje is bevrijd met dank aan een op tiktok geleerd handgebaar om aan te geven dat je in gevaar bent. Het gevaar was geïntroduceerd in coronatijd, voor slachtoffers van huiselijk geweld. Knap dat het meisje eraan dacht en zo fijn dat het werd opgepikt.

https://nos.nl/artikel/2404626-meisje-in-vs-wordt-gered-uit-handen-van-ontvoerder-dankzij-tiktok-gebaar

Ja, mooi he. Zo fijn dat ze gered is. Hopelijk wordt dat gebaar hier ook gangbaar en algemeen bekend.

Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 10:22:

kan geen linkje plaatsen omdat het premium-artikel is.
Maar er leven weer evenveel gewone zeehonden als in 1900 in de waddenzee.

Ook goed nieuws.

dat veel landen hebben beloofd geen buitenlandse projecten met fossiele brandstoffen meer te financieren. Hopelijk houden ze zich  daar ook aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.