Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 5 januari

256025686_1797100127151789_8242270052894492511_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=uLDMOXWGHI8AX-xb_1Q&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT9GjdtcFPbuRKkdbJy8yJzmVuRmrz6JfZazOt-8mn7r6w&oe=61D9978B

Wat had je anders gedaan, als je de uitkomst had geweten?


Mijn vorige baan aannemen. Wat een hel was dat zeg. Maar…ik ben nu in de hemel - dus als dat het offer was wat ik hier voor moest brengen dan was het dat wel waard. 

ik snap de vraag niet. Je kunt toch helemaal niet weten wat de uitkomst was geweest als je iets anders had gedaan?
Of bedoel je om de uitkomst van wat je wel hebt gedaan te vermijden?

dan had ik jaren eerder de zorg in gegaan

dan had ik niet m’n bedrijf opgestart in de periode tussen vrijgesteld worden van werk en het tekenen van de vso.  Man, wat een gezeik kwam daar achter vandaan. 
Nu word ik voor ieder uur dat ik in m’n bedrijf steek direct blijvend gekort. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik het nooit gedaan met het oog op de Corona crisis. 

Niet door de sneeuw fietsen op een bepaald moment/plek. Dan was ik niet gevallen.
Ik heb er jarenlang last van gehad. 

Wij hebben járen geleden in een goede tijd dit huis gekocht, voordat we ons oude huis hadden verkocht. Was helemaal verantwoord, zei iedereen. Oók de experts. Er kwamen kijkers zat. De prijs en buurt waren goed, het zou binnen een paar weken weg zijn ... maar dat duurde bijna twee jaar! Echt een drama. 

Aan de andere kant ... de huizen gingen toen inderdaad snel weg. Ook dit huis. Als we hadden gewacht, waren we ergens anders terecht gekomen en had ons leven er dus ook heel anders uit gezien. Dan hadden de kinderen bijvoorbeeld op andere scholen gezeten, hadden we de vrienden die we hier hebben nooit gekend en was onze kat nooit bij ons aan komen lopen. 

Mijn studie afgemaakt. Ik was jong en nog 1,5 jaar bezig zijn met iets wat ik helemaal niet leuk vond leek een gigantische hindernis. Nu denk ik; 1,5 jaar is peanuts en het had me zoveel meer mogelijkheden gegeven in de banenmarkt

Gaan werken voor een detacheringsbureau, nu ik ziek ben heb ik zoveel minder rechten dan wanneer ik gewoon in vaste dienst was gebleven.

Meer voor mezelf opkomen tijdens eerdere banen.
Maar goed, door dat een paar keer niet te doen ben ik gaan inzien en gaan leren dat het wel handig is om af en toe te doen. Dus ik heb er wel wat van geleerd.

Oei, dat is er zo een waar ik eigenlijk niet over na wil denken. Maar het antwoord weet ik: dan had ik tijdens mijn bevalling bij het eerste moment dat ik ging twijfelen of het wel op de natuurlijke manier zou lukken (ik had al heel snel het gevoel dat het niet zou gaan, maar kon dat niet logisch verklaren of ergens op baseren) moord en brand geschreeuwd om een keizersnee en zo nodig de hele boel op de kop gezet. Die keizersnee is er uiteindelijk na een dag worstelen wel gekomen, maar 10 minuten te laat waardoor ons kind de bevalling niet heeft overleefd.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 11:27

Zuster2021 schreef op 05-01-2022 om 07:55:

dan had ik jaren eerder de zorg in gegaan

Dan had ik jaren eerder de zorg uit gegaan   

Zoveel stressen tijdens mijn zwangerschap. Had ik toen geweten dat het goed zou komen qua huisvesting, had ik veel minder stress gehad. 

Duufje schreef op 05-01-2022 om 11:23:

Oei, dat is er zo een waar ik eigenlijk niet over na wil denken. Maar het antwoord weet ik: dan had ik tijdens mijn bevalling bij het eerste moment dat ik ging twijfelen of het wel op de natuurlijke manier zou lukken (ik had al heel snel het gevoel dat het niet zou gaan, maar kon dat niet logisch verklaren of ergens op baseren) moord en brand geschreeuwd om een keizersnee en zo nodig de hele boel op de kop gezet. Die keizersnee is er uiteindelijk na een dag worstelen wel gekomen, maar 10 minuten te laat waardoor ons kind de bevalling niet heeft overleefd.

Duufje schreef op 05-01-2022 om 11:23:

Oei, dat is er zo een waar ik eigenlijk niet over na wil denken. Maar het antwoord weet ik: dan had ik tijdens mijn bevalling bij het eerste moment dat ik ging twijfelen of het wel op de natuurlijke manier zou lukken (ik had al heel snel het gevoel dat het niet zou gaan, maar kon dat niet logisch verklaren of ergens op baseren) moord en brand geschreeuwd om een keizersnee en zo nodig de hele boel op de kop gezet. Die keizersnee is er uiteindelijk na een dag worstelen wel gekomen, maar 10 minuten te laat waardoor ons kind de bevalling niet heeft overleefd.

Duufje schreef op 05-01-2022 om 11:23:

Oei, dat is er zo een waar ik eigenlijk niet over na wil denken. Maar het antwoord weet ik: dan had ik tijdens mijn bevalling bij het eerste moment dat ik ging twijfelen of het wel op de natuurlijke manier zou lukken (ik had al heel snel het gevoel dat het niet zou gaan, maar kon dat niet logisch verklaren of ergens op baseren) moord en brand geschreeuwd om een keizersnee en zo nodig de hele boel op de kop gezet. Die keizersnee is er uiteindelijk na een dag worstelen wel gekomen, maar 10 minuten te laat waardoor ons kind de bevalling niet heeft overleefd.

Wat verdrietig…… 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.