Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 4 november

246278677_1776298915898577_6048999266920616282_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=RGyrsyiXUAcAX8mKyTS&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=3748f49859b167e2e62f8f717cca2aef&oe=61A78B8B

Iets groots, iets kleins, iets nieuws of iets wat je zelf goed kan gebruiken..


Een winkel met retro/vintage spullen, zelfgemaakte jam en chutney, plantjes en stekjes, opgeknapte meubels, mooie tweedehands kleding

Friezinnetje

Friezinnetje

04-11-2021 om 07:20 Topicstarter

ik zou wel een bedrijfje willen starten met allemaal zelfgemaakte lekkere hapjes/taarten ed. Hierbij zou ik cliënten willen begeleiden die hier mee helpen. 

Ooit had ik een idee voor een bedrijf dat ouders en hun pubers ‘met een achterstand tot de arbeidsmarkt’ een fatsoenlijke boterham zou geven. Door de ouders in goede keukens taarten te laten bereiden en die dan door de kinderen te laten wegbrengen. Waarbij het bedrijf dan de lastige zaken als administratie, websites, betalingen maar ook trainingen en scholing zou verzorgen. 
Maar eigenlijk weet ik, dat als ik een bedrijf zou beginnen, dat vooral zou zijn opgericht om de rare ideeën die ik regelmatig heb uit te werken. 
Heeft er iemand nog een winnend staatslot?

Biebel schreef op 04-11-2021 om 08:01:

Ooit had ik een idee voor een bedrijf dat ouders en hun pubers ‘met een achterstand tot de arbeidsmarkt’ een fatsoenlijke boterham zou geven. Door de ouders in goede keukens taarten te laten bereiden en die dan door de kinderen te laten wegbrengen. Waarbij het bedrijf dan de lastige zaken als administratie, websites, betalingen maar ook trainingen en scholing zou verzorgen.
Maar eigenlijk weet ik, dat als ik een bedrijf zou beginnen, dat vooral zou zijn opgericht om de rare ideeën die ik regelmatig heb uit te werken.

Heeft er iemand nog een winnend staatslot?

Haha zonder te veel details weer te geven is dit ongeveer mijn werk. Alleen zijn het niet alleen mijn ideeën maar ook die van de eigenaar. Die man is een soort verstrooide professor die elke nieuwe gadget koopt, zonder enige focus. Mijn baan is niet om die focus aan te brengen (dat doen mijn collega’s), maar mijn baan is om zelf ideeën te hebben, zijn maffe ideeën uit te werken, een prototype te maken, onderzoek ernaar te doen. Quit spelen is leuk, maar echt winst hoeven we niet te maken en om eerlijk te zijn, de meeste projecten maken we verlies op. Ik zie dat wel vaker bij R&D afdelingen van bedrijven.

On topic, als ik een winkel zou hebben zou ik wel iets van kunst willen verkopen. Of woninginrichting spullen. Ik vind het ook altijd leuk om dat soort programma’s te kijken.

Het lijkt me heerlijk om boeken te verkopen! Al lijkt een tweedehandswinkel me ook erg leuk. 

zakchips schreef op 04-11-2021 om 08:45:

Het lijkt me heerlijk om boeken te verkopen! Al lijkt een tweedehandswinkel me ook erg leuk.

Ja mij ook! Die boekenwinkel dan. 

Wel echt zo'n authentieke winkel. Een beetje zoals Klieder en Vlek van Harry Potter. 

p4ikiswbd7.jpg


Ik zou niet zo zeer iets verkopen, maar liever een hondenuitlater of honden oppasser worden (in huiselijke kring).

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

04-11-2021 om 09:07

boeken 

Vrolijke zelfgemaakte (kinder) kleding.

Ouderwets Hollands snoepgoed, het liefst in een authentiek Hollands grachtenpandje. En dan all the way; verkleed in klederdracht, maak er een hele show van!
Wat een gezelligheid! 

Ik zou een café/restaurant willen waar ik ook boeken en lp’s en posters verkoop. Er is ook een gedeelte waar mensen onder het genot van een hapje en drankje een plaatje kunnen luisteren en/of boek lezen, wat ze vervolgens weer kunnen kopen.

Ik zou mijn eigen dojo starten met jiujitsu, aikido, tai chi, qi gong en yoga. Alles in serene sfeer. Als je binnenkomt in mijn voormalige kerkgebouw, overvalt de rust je al en stap je een andere wereld binnen.

Voor de gezelligheid voor en na de belevenissen op de mat, is er een serre met kleurrijke, vintage meubels met veel planten waarin je glutenvrij kunt eten en drinken en bordspellen doen.

Regendrup. schreef op 04-11-2021 om 08:53:

[..]

Ja mij ook! Die boekenwinkel dan.

Wel echt zo'n authentieke winkel. Een beetje zoals Klieder en Vlek van Harry Potter.

p4ikiswbd7.jpg


Maar wel wat minder donker 😁 

Tuinplanten, geen coniferen, maar bloeiende struiken en bloemen, of inderdaad boeken.....

Mooie leuke kinderkleding en speelgoed 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.