Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 3 maart



Waar kunnen we je het hardst mee aan het lachen maken?




SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-03-2022 om 07:18

Ik houd van humor om te lachen, zoals gebracht door cabaretiers als Daniël Arends, Marcel van Roosmalen of Martine Sandifort. Droog en/of absurd is de stijl die mij aanspreekt.

niet_rechts schreef op 03-03-2022 om 07:18:

Ik houd van humor om te lachen, zoals gebracht door cabaretiers als Daniël Arends, Marcel van Roosmalen of Martine Sandifort. Droog en/of absurd is de stijl die mij aanspreekt.

Droog en ietwat absurd ja!

Martine Sandifort vind ik altijd zo enorm lachen in Klokhuis. 

Engelse satirische series. De meeste huidige Amerikaanse vind ik niet leuk.

Vrienden die sarcastisch/droog zijn waarbij de opmerkingen niet kwetsend zijn naar elkaar. Ik heb dat wel vooral met vrienden, omdat mensen die wat verder weg staan niet altijd doorhebben dat ik sarcastisch ben, omdat ik ook erg serieus kan zijn. Dan valt de grap niet altijd lekker  Terwijl je me juist aan het lachen krijgt door te stapelen met sarcastische opmerkingen.

zelfspot, en dan liefst met een uitvergrootte anekdote 

Spontane gekke situaties en opmerkingen
Britse humor
Het satirische programma even tot hier

TanSwallow86

TanSwallow86

03-03-2022 om 08:13

Die persoon moet nog geboren worden. 
Geen flauw idee wanneer ik voor het laast heb gelachen

Tuinfluiter schreef op 03-03-2022 om 08:13:

Spontane gekke situaties en opmerkingen
Britse humor
Het satirische programma even tot hier

Dit dus maar dan min de Britse humor. Mijn jongste is heel bedreven in het van komisch commentaar voorzien van bepaalde situaties, vaak ook nog voorzien van de nodige woordgrappen.  Als Lubach en even tot hier niet op tv zijn dan vult mijn zoon de leegte op een hebben we toch wel heel vaak iets te lachen. 

Om de humor van mijn kinderen. 
Mijn dochter, die soms hele droge harde opmerkingen maakt.
En mijn zoon die dezelfde humor heeft als ik, en mij af en toe te snel af is. 

'Vroeger'  vond/zag  ik humor op de kleinste , gekste  plekken . Maar sinds corona en nu met de oorlog moet ik er echt  actief naar zoeken . Ik hoop dat die onbevangenheid ooit weer terug komt ...

Zelfspot vind ik altijd wel aanstekelijk werken

Ja, Britse humor!
Mijn mans humor vind ik ook heerlijk, maar daar kan ik geen label op plakken. Het is snel, gevat, origineel.
Maar ik kan me ook suf lachen om filmpjes met katten waar alles mis gaat. De eerste filmpjes zijn dan 'leuk', daarna beginnen mijn mondhoeken te krullen, en na een tijdje lig ik slap van het lachen. Heerlijk.
Maar laatst met collega's ook enorm gelachen en dat was meer omdat de geschetste situatie grappig was en collega en ik tegelijkertijd met het 'vervolgplaatje' kwamen van een hilarische toestand onder de douche (nee, niks met bloot of seks ). Voelde goed om weer eens te lachen...

wild-flower schreef op 03-03-2022 om 09:14:

'Vroeger' vond/zag ik humor op de kleinste , gekste plekken . Maar sinds corona en nu met de oorlog moet ik er echt actief naar zoeken . Ik hoop dat die onbevangenheid ooit weer terug komt ...

En dit herken ik ook! Vandaar dat het fijn was laatst met die collega's.

Humor is heel belangrijk in mijn leven. Ik kan om veel dingen lachen, droge humor, zelfspot en ook harde humor. Een paar jaar terug ben ik met mijn zoon naar Hans Teeuwen geweest. Veel gelachen en wat mooi om na de voorstelling al die gezichten te zien van mensen die vrolijk kijken met een twinteling in de ogen na een avond lachen.

wild-flower schreef op 03-03-2022 om 09:14:

'Vroeger' vond/zag ik humor op de kleinste , gekste plekken . Maar sinds corona en nu met de oorlog moet ik er echt actief naar zoeken . Ik hoop dat die onbevangenheid ooit weer terug komt ...

Nou echt hè. Die hele coronaperiode heeft ook zijn weerslag gehad op mijn basisstemming. Ik was altijd wel luchtig en opgewekt, maar nu is alles teveel en het houdt ook maar niet op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.