Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 3 januari

255658811_1797100467151755_2302212906838812109_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=uPLWZg0WisYAX-3SWWK&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT97jkopQf4C6kje8JFx-26ggVz74VzND-H1G6vDt4qyJg&oe=61D82CFC

Wat vind je het minst mooi aan je huis? 


De badkamer die is langzamerhand aan vernieuwing toe.

het plafond van de woonkamer, daar zitten nog van die nieuwbouw-groeven in. 

dat het nu wederom zooi is en dat het nog wel even duurt voor de mooiste plek van het huis niet meer klompenhok/washok is. 

mijn ramen, die zijn lek dus allemaal vlekken en strepen. Offerte staat eindelijk dus hopelijk kijk ik in het voorjaar weer door mooie doorzichtige ramen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-01-2022 om 08:27

De keuken, en dan vooral de deurtjes. Zat er al in toen we hier kwamen wonen. Een jaar of 4 geleden liet het laminaat/plastic (?) waarmee ze bekleed waren los. Ik heb toen alles eraf gehaald en ze mooi strak geverfd. Maar inmiddels zijn er bij de gootsteen en vaatwasser wat beschadigingen, dus het wordt nu echt lelijk.

Ik heb voldoende gespaard voor een hele nieuwe keuken (lees dus ook geïnteresseerd mee in het gister gestarte draadje), maar hik heel erg aan tegen alle gedoe.

De zonnepanelen en de verouderde badkamer.

De zolder (en daarna de badkamer). Zolder is nog niet door ons aangepakt en dus nog in de stijl van de vorige bewoners. Met vloerbedekking (rilling) en een vies net niet mintgroen kleurtje en ramen met lamellen waar er nog wel wat ontbreken.
Er was geen noodzaak er iets aan te doen, want de zolder was voor opslag en de vriezer. Maar inmiddels is het al bijna 2 jaar mijn thuiskantoor en staat hij wel op de planning om aan te pakken. Nu nog bedenken wanneer....

De badkamer(s) en wc. Heel oud en lelijk! We zijn wel aan het (proberen te) sparen maar gaat nog niet zo hard..

De badkamer. 

Het terras. Maar ook de vochtplekken in het plafond door lekkage. Is een jaar geleden geschilderd want we dachten dat het probleem bij de bovenbuurman was opgelost maar helaas.

De slaapkamer. Geen sfeer.

De binnenmuren. De vorige bewoners hebben er spachtelputz op gedaan. 
Maar financieel steeds andere prioriteiten... 

Ik ben pas verhuisd en heb een kitten dus heb wel een waslijst aan dingen die ik lelijk of niet mooi vind.
Mijn huis is nog lang niet af dus ik die lijst is bevat nog wel een aantal punten. Het systeemplafond in de gang/keuken/wc staat wel op 1. Maar ja, woningbouwhuis, dus vooral niet naar boven kijken   De rest moet ik langzaam, punt voor punt, aanpakken.
En hopelijk gaat de kitten binnenkort uit sloopmodus zodat ik de gordijnen weer kan laten hangen en mijn planten weer op hun plek kan zetten. Want dat is ook heel lelijk, gordijnen die met wasknijpers omhoog hangen, of mijn stoelen omkleed met fleecedekens en mijn hele huis bezaaid met krabpalen en speelgoed.
Tis dat ze zo schattig is.

Mijn kantoor, maar we zijn nog volop aan het verbouwen, dus meer plekken zijn nog niet naar wens. Kantoor wil ik in februari opknappen voor ik weer volop aan het werk moet.

Meerdere dingen 
Beneden de badkamer, toilet en keuken 
En boven de slaapkamer van jongste zoon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.