Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 29 september

voot-500x383.jpg

Vertel!


Leuke vraag. Nee, maar ik herinner me wel dat ik op mijn 15e een vriendje had en hij zat op de uni. Een van zijn vakken was nauw verwant met het werk dat ik nu doe. We konden daar toen uren over praten. Ik vond dat zo interessant!

Uiteindelijk zelf iets anders gaan studeren, maar via 3 banen en niet eens zo’n gekke route, alsnog in dit vakgebied terecht gekomen. 

Nee, totaal niet. Tot een paar jaar geleden was ik helemaal niet bezig met fotografie en ik had sowieso nooit kunnen denken dat ik ondernemer zou worden. 

Nee, ik had niet verwacht dat ik dit zou gaan doen.
Maar vind het wel nog steeds leuk. Al zou ik, diep van binnen, toch het liefst iets doen met mijn diploma. Maarja, al lang geleden en bij elke vacature moet je een registratie hebben die ik nooit meer ga krijgen. Dus helaas.

Nee, verre van. 
Maar een paar jaar geleden in mijn huidige werkveld gerold en daar zoveel interesse, uitdaging en plezier in gevonden dat ik voorlopig niets anders zou willen.

Nee  ik heb een opleiding gedaan tot verpleegkundige in het ziekenhuis, maar heb nu al jaren mijn eigen administratiekantoor. Zo gek hoe het kan lopen.... ik mis wel soms het menselijk contact omdat ik op mijn werk vaak alleen of met weinig mensen zit. 

Niet perse mijn droom van vroeger, had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen met de doelgroep waar ik nu mee werk. Ik zit nu op de helft van mijn droombaan. Zou heel graag twee specifieke functies naast elkaar uit willen voeren op deze plek. Heb er al één, nu nog hopen dat het komende jaren gaat lukken om ook de andere functie te krijgen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-09-2021 om 08:43

Absoluut niet. Ik wilde de wetenschap in, onderzoek doen. Maar nooit een plek weten te bemachtigen en de (hogere) functies in het bedrijfsleven waar ik aan de slag ging hebben uiteindelijk (mede) tot meerdere depressies en overspannenheid geleid. Het ging niet goed samen met mijn autisme.

Nu doe ik al weer jaren ongeschoold werk waar ik enorm van geniet, al is het fysiek soms pittig. Ook omdat ik mijn lagergeschoolde collega's (veel met sociale-economische-psychische achterstanden of problematiek) kan helpen. Dat wordt enorm gewaardeerd en geeft mij veel meer voldoening dan een tevreden manager of hoog salaris.

nope, ik wist toen niet eens dat deze baan bestond En als ik het wel wist, dan had ik waarschijnlijk gedacht dat het super saai was. 

Ik wilde schrijfster worden en hoewel ik nog steeds graag schrijf weet ik dat ik de rust mis dat als werk te doen en zou ik waarschijnlijk juist de hele dag alleen achter de computer om te schrijven heel saai vinden

Nee ik wilde kapster worden en dat ben ik niet. Helemaal niks van dat ook. Ik werk op een financiële administratie.

nee, maar ik had ook niet echt een droombaan in gedachten.

Ik ben dankbaar dat ik me in dit werk heb kunnen ontwikkelen en heb kunnen groeien, ik merk ook echt dat dit bij me past en dat ik me op mn plek voel. Al met al, ik ben tevreden.

Poezel_en_Wip schreef op 29-09-2021 om 07:50:

Nee, verre van.
Maar een paar jaar geleden in mijn huidige werkveld gerold en daar zoveel interesse, uitdaging en plezier in gevonden dat ik voorlopig niets anders zou willen.

Hier precies hetzelfde inderdaad!😊

AcidicShark11

AcidicShark11

29-09-2021 om 11:34

Nee, ik wilde binnenhuis architect worden en ben het verre van!

Rachel. schreef op 29-09-2021 om 11:30:

nee, maar ik had ook niet echt een droombaan in gedachten.

Ik ben dankbaar dat ik me in dit werk heb kunnen ontwikkelen en heb kunnen groeien, ik merk ook echt dat dit bij me past en dat ik me op mn plek voel. Al met al, ik ben tevreden.

Fijn hè, hoe het 'toeval' je zo af en toe de goede kant op stuurt in het leven. 

Coreopsis schreef op 29-09-2021 om 08:43:


Nu doe ik al weer jaren ongeschoold werk waar ik enorm van geniet, al is het fysiek soms pittig. Ook omdat ik mijn lagergeschoolde collega's (veel met sociale-economische-psychische achterstanden of problematiek) kan helpen. Dat wordt enorm gewaardeerd en geeft mij veel meer voldoening dan een tevreden manager of hoog salaris.

 Wat mooi dat je dat zo ziet en voelt. En wat een geluk hebben deze collega's dan met jou 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

29-09-2021 om 11:59

Wat definieer je als "vroeger". Als klein kind (zeg 6 jaar ofzo) wilde ik graag vrachtwagen-chauffeur worden of stuurman op een groot schip.

Maar sinds mijn twaalfde, wilde ik graag de techniek in.
En op mijn achtiende wilde ik iets in de techniek, wat tastbaar is (dus geen vage onderzoeker naar quantum theorie of technisch beleidsmaker). Ik wilde dingen maken, waar de maatschappij mee vooruit komt. 

En dat is gelukt! Ja, dus: ik heb de baan waar ik vroeger van droomde. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.