Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 29 november

256757317_1797097777152024_7086484831535918572_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Gl4cP0258GwAX_YtmEc&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8a615444974eb22effe5051f4d0de9aa&oe=61A9710B

Wat heb je altijd willen leren? 


Goed Frans spreken. Maar ik ben te lui om het ook daadwerkelijk te gaan doen. Ik moet me behelpen met mijn middelbareschool-Frans.

Gitaar spelen en zingen.
Ik ben a-muzikaal en heb er geen geduld voor. Want ik wil gelijk nummers spelen die ik mooi vind, en niet beginnen met kinderliedje en notenladders.

KillerQueen schreef op 29-11-2021 om 07:28:

Gitaar spelen en zingen.
Ik ben a-muzikaal en heb er geen geduld voor. Want ik wil gelijk nummers spelen die ik mooi vind, en niet beginnen met kinderliedje en notenladders.

Idem, maar dan de piano 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-11-2021 om 08:49

Piano spelen.
Lijkt me geweldig om dit te kunnen maar het zal er allicht nooit van komen. 

Muziek instrument bespelen. Maar ik kan écht niet twee totaal andere dingen met m’n handen. En ik heb er ook te weinig geduld voor. Idem voor het leren van een nieuwe taal. 

Goed Duits en Frans spreken maar ik heb weinig talent voor het leren van vreemde talen.

Cello spelen en zingen. Maar voor beiden heel duidelijk geen enkele aanleg. Nu geniet ik maar van de muziek die anderen maken!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 10:35

Piano spelen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

29-11-2021 om 11:09

Schansspringen!

Nu nog leren piano spelen…..kan best hoor! Ik ben op m’n 41e samen met de kinderen op pianoles gegaan. Een van de betere beslissingen van m’n leven! 
(oh. En als je als volwassene op les gaat begin je ECHT niet met kinderliedjes hoor!)
Ingrid

ScarceKudu74

ScarceKudu74

29-11-2021 om 11:44

Ik heb een piano staan waar ik nauwelijks op speel,  dat is zonde.  Misschien maar beter wegdoen of eindelijk eens op les gaan en het echt leren. Nu pingel ik maar een beetje wat. 

Verder wil ik Duits leren. Ik red me nu wel op vakantie,  maar we willen misschien daar gaan wonen. Dan wil ik wel de taal goed kunnen spreken. 

Voor een ieder die piano wilt leren (of er 1 heeft staan die staat te versloffen 😁) 
Op YouTube staan eindeloos veel beginners lessen
Of leuke liedjes die langzaam voor worden gedaan en wat versimpelt zijn
En een keyboard hoeft niet duur te zijn 

Wat ik echt niet kan, maar nog zeer graag wil leren is strips/cartoons leren tekenen 
En dan wil ik daar mega goed in worden 

Ik wou dat ik het (bouw)technisch inzicht en vaardigheden van mijn vader had geerfd, dát zijn nuttige skills waarmee je veel geld kunt uitsparen. 

Een oosterse taal omdat ik er echt niets van versta. Westerse talen kan ik spreken, sommige vloeiend. Sommige talen spreek ik zelf niet maar als ik goed luister dan kan ik volgen waar het over gaat.

Maar sommige talen zijn zó onverwant dat iemand een uur tegen me kan praten en dan heb ik nog steeds geen idee. Niet dat ik het nodig heb; het is meer het idee. Het oplossen van een frustratie. Ben een paar keer begonnen aan een eerste les maar het schoot dan totaal niet op. Kennelijk ontbrak ook de aanleg of misschien was de tijd definitief voorbij dat je een taal makkelijk kan aanleren.

En ik zou wat meer verbeeldingskracht willen hebben om direct een huis mooi te kunnen inrichten. Bij mij is dat eerder leren door fouten wat onnodig duur is.

Mijzelf pijpen. Ik kwam er te laat achter dat dat zou kunnen. Ben inmiddels te stram. Jammer, gemiste kans.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.