Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 28 februari

274719617_1868500190011782_8332912588488142300_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=R_AKeSf7dk4AX-vu-X2&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9L0qk9JmYjwB9ZMgDpmRHJOo3uosDU6NC9NpJ_odbsYg&oe=62218414

Wat geeft jou kracht??

vanuit mijzelf momenteel vooral hoop en positiviteit. Na bijna 11 maanden ziek, zit ik door wat tegenvallers nog steeds maar op hooguit 20% van wat ik was. En toch geloof ik heilig dat het goed komt en over een jaar weer vrijwel alles kan.

En daarnaast steun van anderen. Dat helpt om het vol te houden, te genieten van wat wel gaat en positief door te blijven gaan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-02-2022 om 07:24

Mijn eerste reactie was: wat voor kracht en waarvoor?

Maar even verder denkend kom ik uit op: mijn kinderen, of beter gezegd, mijn liefde voor hen. Die is zo alomvattend dat ik letterlijk door het vuur zou gaan om hen te redden. Toen ik me dat kort na hun geboorte voor het eerst realiseerde vond ik het bijna eng. Maar het is vooral mooi, zo'n oerkracht die in je ontstaat.

in de natuur zijn.
Elke ochtend morning pages schrijven, omdat dat inzicht en persectief geeft.
De band met mijn ouders.
En dat vonkje dat zich niet laat beschrijven binnen in mij, dat ervoor zorgt dat ik altijd weer opsta en verderga, hoe vaak ik ook val.

Wollstonecraft schreef op 28-02-2022 om 07:38:

En dat vonkje dat zich niet laat beschrijven binnen in mij, dat ervoor zorgt dat ik altijd weer opsta en verderga, hoe vaak ik ook val.

Dit vind ik echt heel mooi verwoord!

Wollstonecraft schreef op 28-02-2022 om 07:38:

En dat vonkje dat zich niet laat beschrijven binnen in mij, dat ervoor zorgt dat ik altijd weer opsta en verderga, hoe vaak ik ook val.

Ja, dat - mooi gezegd.

En het geeft me kracht als ik mijn liefde kan uiten voor de mensen van wie ik echt heel veel hou.

Geloof, hoop en liefde? Dat geloof moet wel een redelijk realistische basis hebben.

Mijn man en onze zoons 🥰

En hoop. Hoop dat dit diepe burnoutdal met de juiste hulp nu wat minder diep gaat worden. 

Winterzwemmen

Coreopsis schreef op 28-02-2022 om 07:24:

Mijn eerste reactie was: wat voor kracht en waarvoor? 

De mijne ook. Ik heb dat niet zo.
Merk wel dat als ik wakker wordt en ik zo die blauwe lucht en zon zie ik wel meer opgewekt ben en zin heb om dingen te gaan doen. Maar kracht, geen idee.

Coreopsis schreef op 28-02-2022 om 07:24:

Mijn eerste reactie was: wat voor kracht en waarvoor?

Maar even verder denkend kom ik uit op: mijn kinderen, of beter gezegd, mijn liefde voor hen. Die is zo alomvattend dat ik letterlijk door het vuur zou gaan om hen te redden. Toen ik me dat kort na hun geboorte voor het eerst realiseerde vond ik het bijna eng. Maar het is vooral mooi, zo'n oerkracht die in je ontstaat.

Ja, dat heb je dan weer wél als je een moeder bent. Dan komt jouw leven op de tweede plaats. Dat heeft de evolutie zo uitgevonden omdat het werkt.

De liefde voor en van mijn man en kinderen.
De schoonheid van de natuur tijdens een wandeling.
Het besef dat ik goed ben zoals ik ben.

Tuinfluiter schreef op 28-02-2022 om 09:48:

De liefde voor en van mijn man en kinderen.
De schoonheid van de natuur tijdens een wandeling.
Het besef dat ik goed ben zoals ik ben.

Dit, precies dit

Ik vind dit een hele moeilijke vraag. Ik geloof dat er iets in de mens zit ingebakken wat je op moeilijke momenten kracht geeft om er doorheen te komen. Ik ben niet gelovig, dus zo bedoel ik het ook niet. Maar gewoon in de mens zelf.

Herfstappeltaart schreef op 28-02-2022 om 19:14:

Ik vind dit een hele moeilijke vraag. Ik geloof dat er iets in de mens zit ingebakken wat je op moeilijke momenten kracht geeft om er doorheen te komen. Ik ben niet gelovig, dus zo bedoel ik het ook niet. Maar gewoon in de mens zelf.

Mooi! Herken ik wel wat je zegt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.