Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 27 februari

274674035_1868500103345124_4185866370547327515_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=lvMctHXja9AAX8V8225&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT-0_2WKri9zLG3c3_SoACYVyPhjQ1lqT4adi_jyB9vZeA&oe=6220CE44

Wanneer wordt een huis voor jou een thuis? 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 07:57

Als mijn gezinsleden erin zitten en er sprake is van enig comfort. 

De mensen met wie ik er woon maar ook zeker de locatie en de spullen. Het huis waar ik sinds ruim 1,5 jaar met mijn gezin woon voelt voor het eerst in 10 jaar als een thuis 🥰. Ik wil hier nooit meer weg (oke misschien als ik oud ben en trap niet meer op kan naar de slaapkamer)

De mensen met wie ik het deel en de inrichting die we samen hebben uitgekozen. Een tuin vind ik ook belangrijk. 

Als ik privacy heb en me kan terugtrekken, en het prettig aanvoelt.
Ik kan me ook heel goed helemaal thuis voelen in een fijn vakantiehuisje.

Een plek die ik kan maken tot plek waar ik het gezellig vind, graag ben en kan ontspannen. 
Waar ik mezelf kan zijn. 

Due-scimmie schreef op 27-02-2022 om 07:59:

De mensen met wie ik er woon maar ook zeker de locatie en de spullen. Het huis waar ik sinds ruim 1,5 jaar met mijn gezin woon voelt voor het eerst in 10 jaar als een thuis 🥰. Ik wil hier nooit meer weg (oke misschien als ik oud ben en trap niet meer op kan naar de slaapkamer)

Dit  eindelijk dat ik dit ook kan zeggen en het ook echt meen. 

Rondstruiner schreef op 27-02-2022 om 08:12:

Als ik privacy heb en me kan terugtrekken, en het prettig aanvoelt.
Ik kan me ook heel goed helemaal thuis voelen in een fijn vakantiehuisje.

Met je eens. Ik heb vrienden in het buitenland waar ik me ook "thuis" voel, we hebben er vaak gelogeerd (afgelopen 2 jaar helaas niet mogelijk), maar hoop binnenkort weer bij hen te kunnen zijn. We hebben fijne gesprekken onder de koffie, maar geven elkaar ook de ruimte om lekker een paar uur op de bank een boek te lezen, we zijn daar zo thuis dat ik gerust de kast kan opentrekken om iets te eten te pakken, of koffie te zetten als ik koffie wil, soms kook ik het avondeten voor ons allemaal, en dan eten we gezellig samen om de grote tafel, doen daarna een spel (vinden we allemaal leuk), of we maken een wandeling en wie mee wil: prima, en wie niet wil, gaat lekker thuis iets voor zichzelf doen. Zodra we daar binnen stappen, is het als een warm bad: ontspannen, vertrouwd, thuis.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-02-2022 om 09:46

Rondstruiner schreef op 27-02-2022 om 08:12:

Als ik privacy heb en me kan terugtrekken, en het prettig aanvoelt.
Ik kan me ook heel goed helemaal thuis voelen in een fijn vakantiehuisje.

Ik denk dat dit het ook voor mij het beste samenvat. 


Ik ben wel erg gehecht aan mijn eigen huis met veel privacy. En... Als ik in mijn huis  mijn eigen bed heb.  Dat is toch altijd wel weer echt thuis komen. Ik voel me nooit thuis in een vakantiehuisje, dit is echt wel een gevoel wat ik alleen in mn eigen huis heb.

Wanneer de bomen die je zelf hebt geplant 20 meter hoog zijn. Je huis is een plaats waar herinneringen gemaakt worden en jaarlijks komen daar meer bij. Dus het wordt steeds meer thuis hoe langer je er woont en je dingen naar je zin maakt. 

redbulletje schreef op 27-02-2022 om 12:17:

Wanneer de bomen die je zelf hebt geplant 20 meter hoog zijn. Je huis is een plaats waar herinneringen gemaakt worden en jaarlijks komen daar meer bij. Dus het wordt steeds meer thuis hoe langer je er woont en je dingen naar je zin maakt.

Op zich mee eens maar soms gebeuren er dingen in andere huizen/straten in je heen waardoor je huis niet meer als een fijn thuis voelt. Toen wij hier 26 jaar geleden kwamen was het fijn en knus. Inmiddels hebben we een aantal jaar achter de rug met een vreemde vogel aan de overkant waarvoor iedere 3-4 weken de politie met meerdere eenheden ter plaatse kwam als hij weer eens zijn huis/vrouw/buren onder handen had genomen.  Ook buren in het blok naast ons die er hele andere normen en waarden op na houden. 

Verhuizen zou een optie zijn als de huizenprijzen zich weer wat normaliseren. We wachten nu nog even af wat de afbraak en herbouw van de overkant op gaat leveren. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-02-2022 om 12:43

redbulletje schreef op 27-02-2022 om 12:17:

Wanneer de bomen die je zelf hebt geplant 20 meter hoog zijn. Je huis is een plaats waar herinneringen gemaakt worden en jaarlijks komen daar meer bij. Dus het wordt steeds meer thuis hoe langer je er woont en je dingen naar je zin maakt.

Niet per se. Mijn huis voelde van de een op andere dag niet meer als thuis toen ik er achter kwam dat mijn man me belazerd had. In datzelfde huis. Een paar maanden later kon ik gelukkig verhuizen, en dat huis was binnen een paar dagen "thuis". Omdat het van mij alleen was, en er geen akelige herinneringen in zaten.

Overlastgevende buren lijkt me idd behoorlijk verziekend. Gelukkig is mijn huis alleen van mij, dus geen risico 't kwijt te raken door relatieperikelen. 

Op zich hebben we van wat er aan de overkant gebeurde weinig last.  We lagen er niet wakker van (letterlijk)
Die politie steeds massaal in de straat trekt dan wel weer ramptoeristen aan waardoor er mensen in je tuin komen staan voor "het beste plekje." Dat vind ik er het meest nare aan. 

-Uiteraard mijn man.
-Warme kleuren en materialen in meubels en wanden.
-Planten, veel groen.
-Foto's van kinderen en kleinkinderen
-Privacy, dus lekker ongezien door voorbijgangers een boek kunnen lezen/t.v. kunnen kijken.
-Fijne, vertrouwde buren
-De geur van koffie.

Als we op vakantie zijn begin ik altijd meteen na aankomst met koffie zetten en ik neem een tafelkleed en ons eigen beddengoed mee 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.