Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 26 januari

272243530_1845306428997825_7802963395696703514_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=22YmF2zN_ZYAX8y1fWX&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8QnPFnwhhK2O_NTUWNd_yoRQk4BlCmjf2UnDh4NPKuBw&oe=61F6CBE7

Als je terug in de tijd kon gaan wat zou je dan doen? 


De eerste keer dat ik in elkaar werd geslagen door de pesters op de lagere school heel hard terugslaan, zodat het gelijk afgelopen was.

Een andere studie doen.

Assertiever zijn op het gebied van m’n professionele ontwikkeling. Ik durfde niet ik cursussen of opleidingen te vragen, met als gevolg dat ik heel lang in een functie bleef hangen en me niet echt verder heb ontwikkeld.
En in datzelfde straatje: vaker solliciteren naar andere functies. Dit deed ik niet omdat ik dacht dat ik het niet zou kunnen. Achteraf zo jammer!

Lastig.. Veel kutte situaties hebben natuurlijk wel geleidt tot wie ik nu ben. 

- Op de middelbare school meer voor mezelf opkomen

- Niet over dat gladde bruggetje fietsen zodat ik niet zou vallen en mijn stuitje zou kneuzen. We zijn nu 12 jaar verder en ik heb chronische rugpijn sinds dat moment. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-01-2022 om 08:45

Mijn ex eerder de deur uitzetten.

Dan had ik vroeger mijn verkering met een jaloerse en bezitterige jongen al veel eerder uit gemaakt en dan was ik niet meer dan een jaar bij hem gebleven. Hij dreigde met zelfmoord als ik het uit zou maken en ik was jong en naief en geloofde hem. Ik was zo ongelukkig in die tijd. 

niks.. alles wat ik heb meegemaakt heeft me gevormd tot wie ik nu ben

Met de kennis van nu een paar dingen terug draaien ( veranderen ).

Studeren als eerste. 
En voorkomen dat ik een ongeluk kreeg (niet mijn schuld) waardoor ik nu 25 jaar later nog steeds klachten van heb.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

26-01-2022 om 12:18

Ik zie de vraag als: terug in welke tijd dan ook. Dan zou ik naar de tijd van ridders en kastelen gaan en eens zien hoe dat toen echt was 😁

Het uitmaken met mijn vriend toen ik 19 was. Uiteindelijk heeft hij de relatie verbroken, maar achteraf vond ik het stom van mezelf dat ik het niet gedaan heb. Ik was echt wel leuker dan hij in die relatie dus hij had het eigenlijk verdiend om gedumpt te worden en niet ik. Ik heb niet snel spijt van dingen die ik wel of niet gedaan heb, dit is één van de weinige dingen die in me opkomt.

Mezelf voorzien van kennis om andere keuzes te kunnen maken. Al gooi de daarmee 'life as you know it'  waarschijnlijk op de schop.

Dus ik hou het op:
een kijkje willen nemen op Versailles ten tijde van de zonnekoning

Of meer abstract: terug naar het gevoel dat ik had op momenten waar ik fjne herinneringen aan heb. Alles vervaagt met de tijd.

Toch, hoe ziek ik me ook voelde, langs mijn oma gaan voordat ze stierf om haar haar kersverse achterkleinzoon te laten zien ❤

Peen schreef op 26-01-2022 om 12:18:

Ik zie de vraag als: terug in welke tijd dan ook. Dan zou ik naar de tijd van ridders en kastelen gaan en eens zien hoe dat toen echt was 😁

Met een wasknijper op de neus 

Probeer me wel eens voor te stellen hoe ontieglijk hard het gemeurd moet hebben in vroeger tijden...

Peen schreef op 26-01-2022 om 12:18:

Ik zie de vraag als: terug in welke tijd dan ook. Dan zou ik naar de tijd van ridders en kastelen gaan en eens zien hoe dat toen echt was 😁

Ja, dat is leuk! Ik naar de tijd van de dinosauriërs! Of naar echt het begin van de aarde. Gewoon om te kijken 

Of naar Amsterdam in de 16e eeuw. Of, of, of, te veel om op te noemen! 

Cousin_It schreef op 26-01-2022 om 13:40:

[..]

Met een wasknijper op de neus

Probeer me wel eens voor te stellen hoe ontieglijk hard het gemeurd moet hebben in vroeger tijden...

Dat went denk ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.