Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 25 oktober

245145799_1771070899754712_8721989737847709455_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=2haOiIVorhAAX89VovJ&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1db3ac62223e1fe0e114dfdbecd0a26e&oe=619DB74A

Wat is de grootste gok die je ooit hebt genomen? 


Overstappen naar mijn nieuwe functie.
Nog elke dag blij mee. 

Toch wel het terugkeren naar mijn oude werkgever. In mijn nieuwe baan had ik het niet naar mijn zin, kwam net uit een burn-out en voelde aan alle kanten dat het niet goed ging. Toen ik hardop uitsprak dat ik mijn oude werk miste (en vooral; het regelmaat) werd ik door 75% van mijn sociale kring voor gek verklaard. Het zou veel te vroeg zijn, ik werkte nog maar net bij mijn nieuwe werkgever. NIeuwe werkgever zag zelf ook dat het niet goed met me ging en begreep de situatie.
Mijn oude werkgever opgebeld en die stonden te springen om nieuw personeel dus ik kon heel snel beginnen. Ontslag ingediend, paar weken thuisgezeten en toen begonnen in mijn oude functie. Het is weliswaar wat onder mijn niveau maar ik heb zoveel meer rust! Inmiddels ook een vast contract, ontzettend blij mee.

Ik las met mijn half wakkere hoofd 'wat is de grootste GEK die je ooit hebt genomen'. Vond het al een hele bijzondere vraag van pickwick  

Maar de grootste gok die ik ooit genomen hebt is stoppen in loondienst en vol voor mijn eigen bedrijf gaan.

Verhuizen naar een stad waar ik niemand kende en ging wonen bij een mannelijke huisgenoot die ik niet kende. Mensen verklaarden me voor gek en vonden me naïef, maar ik heb met veel plezier 7 jaar in die stad gewoond.

Envelop schreef op 25-10-2021 om 08:02:

Ik las met mijn half wakkere hoofd 'wat is de grootste GEK die je ooit hebt genomen'. Vond het al een hele bijzondere vraag van pickwick

Maar de grootste gok die ik ooit genomen hebt is stoppen in loondienst en vol voor mijn eigen bedrijf gaan.

Bepaalde financiële beslissingen, waarbij ik aardig wat risico heb genomen. 

Investeren in een oud huis in Frankrijk.... Gelukkig met heel veel winst verkocht. En verhuizen naar het buitenland.

In denk de aankoop van onze eerste flat. Ik had een 0-uren contract nog in die tijd. We hebben er een paar jaar gewoond en met een flinke winst kunnen verkopen en toen deze woning kunnen kopen.

Samen beginnen met proberen kinderen te krijgen vond ik ook wel een grote gok. Lukt het allemaal? Kunnen wij het samen? Zullen we gezonde kinderen krijgen? Ga ik mijn 'vrije' leven niet heel erg missen?

Het is wel de beslissing waar ik het langste over na heb moeten denken en welke het meeste impact op mijn leven heeft. Gelukkig heb ik er oprecht geen spijt van maar ik vind het ook niet altijd even makkelijk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-10-2021 om 09:24

Trouwen

Voorgoed stoppen met werken toen ik 26 was hoewel ik het eigenlijk nooit als een gok heb gezien maar eigenlijk was het dat wel.

Toen ik vrij vlot m’n huis verkocht van 40 uur naar 12 uur ging 
En halsoverkop samen met iemand ‘n leven op ging bouwen zoals wij dat voor ons zagen en niet zoals de rest van de wereld dat voor ogen had

Het blijft ‘n gok maar tot nu toe ben ik gelukkig en thuis 😊

Envelop schreef op 25-10-2021 om 09:21:

Samen beginnen met proberen kinderen te krijgen vond ik ook wel een grote gok. Lukt het allemaal? Kunnen wij het samen? Zullen we gezonde kinderen krijgen? Ga ik mijn 'vrije' leven niet heel erg missen?

Het is wel de beslissing waar ik het langste over na heb moeten denken en welke het meeste impact op mijn leven heeft. Gelukkig heb ik er oprecht geen spijt van maar ik vind het ook niet altijd even makkelijk.

Ik denk dat die beslissing bij ons ook wel lang had geduurd, maar mijn falende koperspiraal was me voor.

Ik ben voor mezelf begonnen, op mijn 51ste. 

Door op mijn 40e een zeer goede vaste baan op te zeggen en als ZZP’er aan de slag te gaan. Dit idee speelde al zo’n 3 jaar, maar ik had al slapeloze nachten door er alleen al aan te denken. Ik ben namelijk single en had een hypotheek te betalen, het niet tijdelijk kunnen terugvallen op een salaris van partner bij ontbreken van opdrachten etc.

Tijdens een HBO studie, naast mijn fulltime baan, had ik op een gegeven moment een dag dat ik dacht, als ik het nu niet doe, dan doe ik het nooit meer en heb m’n ontslag ingediend. Paar dagen later mezelf laten inschrijven bij de Kamer v Koophandel en begonnen met netwerken. Binnen een week had ik mijn eerste freelance opdracht te pakken voor 2 maanden, zeer kort en onzeker, maar wat was ik trots op mezelf! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.