Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 24 november

256628998_1797099540485181_6238668913877570166_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=ZeJ1AmAQOYsAX_G3b18&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=c50ca74f324b7fead4eac90b1a17e6b0&oe=61A20FA8

Wat vind je het leukste aan je wijk/stad/dorp? 


De hoeveelheid bomen in het dorp en natuur om het dorp.

Dat ik binnen 10 minuten wandelen tussen de weilanden loop.

PriceyRook54

PriceyRook54

24-11-2021 om 08:30

De locatie. Ik zit letterlijk tussen stadscentrum en de bergen, beiden in zo’n 20 minuten te doen. 

het parkje waar ik op uitkijk, ik zie bomen en lucht.

Valt me op dat omgeving zo belangrijk gevonden wordt. Niet dat het me verbaasd overigens. Ik vind het ook heerlijk om wijds te wonen. En toch in een leuk wijkje met gezellige mensen maar die gelukkig niet opdringerig zijn. 
Ik prijs me gelukkig dat onze kinderen in dit dorp op mogen groeien en niet in een stad met veel onrust (op allerlei vlakken). Uiteraard is niet elke stad zo, maar het overzichtelijke van dit dorp vind ik wel echt een meerwaarde (al dacht ik daar als kind anders over).

Het stadje waar ik woon heeft een mooi historisch centrum met leuke winkels en horeca. Er zijn veel verenigingen en we hebben een zwembad. Je bent zo in de natuur en een grote stad is snel te bereiken.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 09:11

Het strand in de buurt
🏝️

Dat ik er lang gewoond heb.

Ik zit met 15 min midden in het centrum van de stad maar ook met 5 min midden in de weilanden. Verder heeft onze wijk lekker veel groen en hebben we veel gemeente tuintjes op de hoeken van de huizenblokken zitten.

De recreatiegebieden er omheen . Een ( uit zijn voegen gegroeid ) dorp , maar toch alle voorzieningen die je nodig hebt heel dicht in de buurt .

Het water, woon aan een groot natuur en recreatie gebied. 

Mijn stad is wel een stuk leuker geworden sinds mijn tienertijd. Waar de oude fabrieken staan is een nieuw centrum gekomen waar het goed toeven is met een biertje. Normaliter veel leuke evenementen.
Ik woon 20 minuten fietsen van het centrum maar kom er niet eens zo vaak ( sinds corona helemaal niet meer geweest) woon aan een mooi park waar ik zowat dagelijks doorheen fiets of wandel.

De kindvriendelijkheid en al het groen. Ik kom uit een grote stad, maar ben verhuisd naar een jonge, opkomende stad met veel groen. Alle spelende buurtkinderen die veilig een balletje kunnen trappen vind ik heerlijk om te zien! In de stad en wijk waar ik ben geboren kon dat niet zonder 80x een bijna-aanrijding te hebben. 

Oh en: weinig zwerfafval, hondendrollen vind ik ook erg prettig! Wat je allemaal voor lief neemt in een grote stad als je niet anders gewend bent

PriceyRook54

PriceyRook54

24-11-2021 om 10:36

Apiejapie schreef op 24-11-2021 om 08:42:

Valt me op dat omgeving zo belangrijk gevonden wordt. 

Als de vraag was, wat vind je het stomste aan je wijk, dan was mijn lijstje een stuk langer helaas. Maar de locatie is goed!

Het natuurgebied (bos/hei), de polder, de boeren en de oude gebouwen zoals kerk en molen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.