Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 24 februari

274179485_1862590180602783_2308223308969541732_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=Ofsf4TDTOEkAX8Kn687&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8EzttU73KRk5kh-tO_fxkvvATkF65YtDWUvnH_isUbQA&oe=621BD4BC

Waar ben je dankbaar voor? 


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-02-2022 om 07:21

Ik weet niet of 'dankbaar' het goede woord is, het is meer 'blij met', voor mij.

Mijn gezondheid, mijn familie, dat ik hier geboren ben, zo'n zonnig dagje als gisteren. Er zijn te veel grote en kleine dingen om op te noemen. 

Dat ik veel mooie reizen gemaakt heb (ook samen met m'n ouders) en geen reizen heb uitgesteld tot later. Financieel gezien vrees ik namelijk dat er geen later meer komt. 

de vele mooie, bijzondere en liefhebbende mensen die ik in mijn leven heb of heb mogen ontmoeten. Zelfs als we slechts een tijdje contact hebben gehad, denk ik nog af en toe terug aan hoe mooi het was wat er toen was of wat voor moois het me bracht.

Dat zoon in een tijd geboren is dat zijn levensbedreigende  aandoening wel te opereren was en hij nu een mooi leven heeft.

Voor mijn gezondheid en levenslust, mijn fijne relatie, de warme band met mijn kinderen.

Dat ik in een welvarend land als Nederland ben geboren. En dat ik geen financiële zorgen heb.

Ik ben dankbaar voor de plek waar we nu wonen. Voor corona de beslissing genomen en verhuist, geen idee dat een pandemie roet in het eten zou gooien.
Hoe zwaar het ook is geweest en nog steeds is, ben ik dankbaar dat we de stap gezet hebben. Onze tijd komt nog wel, we moeten alleen wat langer geduld hebben.

Voor duizenden dingen.
Vooral dat mijn wieg stond waar die stond en ik in een hele liefdevolle en veilige omgeving ben opgegroeid. Voor mijn gezondheid, voor de plek waar ik nu woon, voor de mensen die ik om me heen heb. Dat ik al heel lang een hele fijne en stabiele relatie heb. Dat we ons financieel goed redden.
Ik kan nog wel even door gaan. 

Ik ben dankbaar voor alle lieve mensen om me heen en alle hulp die ik gekregen heb na mijn enkelbreuk. 
Dankbaar dat het zo goed gaat met mijn zoon.
Dankbaar dat ik na de dood van mijn man in ons huis kan blijven wonen en dat ik niet hoef te gaan werken en het financieel heel goed heb.

Dat ik uit een warm gezin kom.
Dat ik steeds minder onzeker ben en steeds meer vertrouw op  mezelf.
Dat ik een dak boven mijn hoofd heb.
Dat ik in een land leef zonder oorlog.
en nog heel veel meer......

redbulletje schreef op 24-02-2022 om 07:27:

Dat ik veel mooie reizen gemaakt heb (ook samen met m'n ouders) en geen reizen heb uitgesteld tot later. Financieel gezien vrees ik namelijk dat er geen later meer komt.

Ik deel je dankbaarheid. En je vrees. 

Ergens heb ik nog de hoop dat ik mijn kind over een jaar of 2 nog kan de US kan laten zien. Waar ik heb gewoond. Waar mijn hart ligt. Mijn vrienden van vroeger kan laten ontmoeten. Maar ik vrees het ergste. 

Gezien mijn gezondheid kan ik niet alles meer doen. Maar ik ben dankbaar dat ik heb gedaan wat ik wilde doen toen het nog wel kon.

Ik ben dankbaar dat ik een ontzettende mooie en lieve man “Papa” heb mogen noemen de afgelopen jaren 
Dat hij voor mij zorgde alsof ik er 1 van hem was 
Ik ben dankbaar dat hij van een verdwaald hoopje onzekerheid vol angstaanvallen een mens heeft weten te creëren dat enigszins zelf op pad durft te gaan

Ik ben dankbaar dat ik die liefde heb mogen voelen en meemaken
Dankbaar dat hij mijn leven in kwam
Dankbaar dat hij begrijpt dat hij het moet verlaten 
En die dankbaarheid zal nooit verdwijnen 

(En jullie dankbetuigingen zijn zoveel mooier, eens kom ik uit m’n ego fase en zal ik weer dankbaar zijn voor de bloemetjes en de bijtjes) ❤️

Beertjelief schreef op 24-02-2022 om 09:45:

Ik ben dankbaar dat ik een ontzettende mooie en lieve man “Papa” heb mogen noemen de afgelopen jaren
Dat hij voor mij zorgde alsof ik er 1 van hem was
Ik ben dankbaar dat hij van een verdwaald hoopje onzekerheid vol angstaanvallen een mens heeft weten te creëren dat enigszins zelf op pad durft te gaan

Ik ben dankbaar dat ik die liefde heb mogen voelen en meemaken
Dankbaar dat hij mijn leven in kwam
Dankbaar dat hij begrijpt dat hij het moet verlaten
En die dankbaarheid zal nooit verdwijnen

(En jullie dankbetuigingen zijn zoveel mooier, eens kom ik uit m’n ego fase en zal ik weer dankbaar zijn voor de bloemetjes en de bijtjes) ❤️

Jouw dankbaarheid is ook prachtig lieverd.

Het is bijzonder dat iemand je dat kan geven, maar ook weer los kan laten. Daar mag je dankbaar voor zijn.

Voor de liefdevolle band met mijn kinderen.
Dat ik mooie reizen heb kunnen maken.
Dat ik in een land zonder oorlog leef .

ik ben voor zoveel dingen dankbaar. Van kleine alledaagse tot grote dingen. Ik sta dagelijks meerdere malen stil bij de dingen waar ik dankbaar voor ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.