Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 24 december

255766132_1797097147152087_8652222770770714573_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=aK_PIWu6EQYAX8a37V_&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8bbtxRakO02gk1egenYahZYSipC9kfffRifYiSwtqnMw&oe=61CA5D7B

Wat is je mooiste kerst herinnering? 


De bord- en kaartspelletjes en het Indonesische eten van mijn vader.

Mijn oma was jarig op 2de kerstdag. Die verjaardagen met de hele familie bij hun thuis vergeet ik nooit meer!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-12-2021 om 09:16

1 van de lievelingstantes van mijn moeder, ze is al jaren dood, maar zij was non en ze was toen ik klein was  vaak bij ons met kerst. Ze was heel erg leuk, goed met kinderen en had fantasie en ze maakte een keer een beetje haar eigen versie van het kerstverhaal en vertelde dat aan ons. Toen mijn moeder dat hoorde vanuit de keuken en riep 'zo gaat het helemaal niet' zei ze 'ach je moet het gewoon een beetje leuk maken voor die kinderen' .
Is al jaren geleden maar ik denk er iedere kerst aan terug, met een grote glimlach.

Leuke vraag dit! Fijne dagen allen!

inderdaad een leuke vraag! 
2 kerstmissen geleden hebben we met de kinderen zelf pizza’s gebakken (niet zo’n pizzarette maar gewoon in de oven). Dat was heel erg leuk en ontspannen, fijn om zo samen te zijn en plezier te hebben. Daar draait voor mij kerst om.

kerst valt daarnaast samen met het huwelijk van mijn ouders. Jaren geleden vierden zij een jubileum met een grote groep mensen. Dat was een leuk feest waar ik goede herinneringen aan heb. 

PriceyRook54

PriceyRook54

24-12-2021 om 09:59

Geboorte van mijn dochter. Morgen wordt ze 15.

Ainne schreef op 24-12-2021 om 09:59:

Geboorte van mijn dochter. Morgen wordt ze 15.

Gefeliciteerd alvast!

Kerstavond toen ik 20 was. Ik had vanaf februari verkering met wat later mijn man was. Ik vroeg of hij op kerstavond naar ons kwam. Nee, natuurlijk niet zei hij want dan is het stik gezellig en druk in ons stamcafe. Hij gig dus wel en ik mocht niet weg van mijn ouders op kerstavond. Ik was stik chagrijnig en op een gegeven moment zeiden mijn ouders van ga maar stappen dan. Die avond vergeet ik nooit meer. Het was zo gezellig en de eerste keer dat ik kerstavond niet thuis vierde. De jaren daarop ben ik natuurlijk ook gaan stappen. 

Toen ik jaren geleden hoogzwanger was tijdens de kerst, na een ivf-traject met een zeer heftige nasleep. Daarna wel een prima zwangerschap gehad. Neefjes en nichtjes die er al waren kwamen aan mijn buik luisteren naar de baby. De hele familie allemaal vol verwachting en ik genietend van de trappelende beentjes in mijn buik. 
Gelukkig bleef baby nog een paar dagen zitten en hoefde ik niet te vertrekken tijdens de kerstdis. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-12-2021 om 10:13

Geen. Ik vier al ruim 20 jaar geen kerst meer (ander geloof, met andere feestdagen). Maar van daarvoor herinner ik me toch vooral de stress thuis, verplichte bezoekjes waar ik als kind weinig aan vond, gespannen vrede tussen familieleden die elkaar niet lagen. En o ja, de oom die geen maat met alcohol kon houden.

Ik hoop dat jullie herinneringen mooier zijn.

wij gingen altijd met ons orkest alle bejaardenhuizen in de omgeving af. Iedereen wakker tetteren.  

Als schoolkind was ik eigenlijk heel vaak ziek in de kerstvakantie en dan lag ik lekker op de bank bij m'n vader op schoot, die voorlas uit een avonturenboek. 

Oh, ik heb ook eens op eerste kerstdag (2004) met (voor) weeën bij mijn oma op de koffie gezeten. Die woonde toen nog in haar eigen huis. Ik was die dag precies 37 weken zwanger en uiteindelijk kwam het kind pas vier weken later.

Dar we, toen we klein waren, op kerstavond naar de kerk gingen en dan daarna warme chocolademelk met slagroom kregen en een stukje kerstbrood.
En het meest bijzondere vond ik toen, dat het ineens begon te sneeuwen en dat we in de sneeuw terug naar huis liepen

De fijnste kerst was toen ik hoogzwanger was van mijn tweeling. Ik was rond, zwaar en moe en we besloten de boel over te slaan. We hebben MacDonalds gegeten en een LOTR marathon gehouden. Dat was de kerst dat ik me realiseerde dat ik dat kerstgedoe kon missen als kiespijn en sindsdien vieren we alleen nog kerst zoals we zelf willen. En als dat betekent dat we geen familiebezoek doen, so be it. Ene jaar hebben we er wel zin in, andere niet. Soms kook ik twee dagen aan een stuk voor een uitgebreid diner, soms (zoals dit jaar) maken we pizza of bestellen we iets. Geen plannen, geen tradities, ieder jaar kijken we opnieuw waar we zin in hebben

De laatste kerst dat mijn ouder nog leefde en het cadeau dat die me toen gaf en ik elke kerst weer te voorschijn haal 💜

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.