Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 22 oktober

245494038_1774066829455119_376847165036972412_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=0lLGzKpYgZIAX9cBSAl&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=71ab4966e980981e179dc59998a7ae72&oe=61974D3F

en waarom? 


Wat is rijk? Ik heb geld genoeg om tot mijn dood zorgeloos en vrij luxe te kunnen leven dus ik zou geen 10 jaar van mijn leven inleveren voor nog meer geld. Als ik echt in armoede zou leven dan zou ik waarschijnlijk ja antwoorden op deze vraag.

nee zou ik niet doen, ik kan niet echt plaatsen waarom, ik denk omdat het leven heeft me zo gemaakt hoe ik nu ben, ik heb ondanks veel nare shit een hele hoop blessings over me heen gekregen met name met zoontje. Nee ik zou niks willen missen.

Tien jaar korter dan wat??? 

nope

Absoluut niet! Ik wil helemaal niet rijk zijn. Ik heb alles wat mijn hartje begeert en hoop zo gezond mogelijk oud te worden.

nee, zou het ook helemaal niet willen. Heb nu voldoende om van rond te komen, en rijk zijn lijkt me ook niet altijd ideaal. Vind het prima zoals het nu is, en hoop vooral aardig gezond oud te worden. 

Daar kun je toch geen antwoord op geven, als je helemaal niet weet wanneer je dood gaat?
Als ik normaal 100 zou worden en met rijk worden 90, dan wel. Maar als ik normaal 65 zou worden en met rijk 55, dan niet, want dan heb ik nauwelijks tijd om van de rijkdom te genieten.

Wollstonecraft schreef op 22-10-2021 om 09:40:

Daar kun je toch geen antwoord op geven, als je helemaal niet weet wanneer je dood gaat?
Als ik normaal 100 zou worden en met rijk worden 90, dan wel. Maar als ik normaal 65 zou worden en met rijk 55, dan niet, want dan heb ik nauwelijks tijd om van de rijkdom te genieten.

Tot je 89 bent, dan wil je toch graag (gezond) honderd worden 😉

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2021 om 09:42:

[..]

Tot je 89 bent, dan wil je toch graag (gezond) honderd worden 😉

Haha, ja die kans zit er wel in.

Nee . Ik heb genoeg voorbeelden gezien dat veel geld hebben niet gelukkig maakt.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

22-10-2021 om 11:02

Ik wel! Wel 20 jaar ook, er niks zo erg als financiële onzekerheid. En dan heb ik het niet over die mooie auto of jurk die je niet kunt kopen, maar al gewoon zonder zorgen rondkomen zou al een verademing zijn. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-10-2021 om 11:57

Ik teken direct. 
Genoeg tachtigers gezien wier leven bestaat uit namiddag televisie en allerlei lichamelijke kwalen. Dan liever nu rijk zodat we al de uren aan betaalde arbeid kunnen spenderen aan zaken die je leuk/zinvol vindt. En vervolgens doodvallen op 75. 

Nee, ik wil niet rijker zijn en ook niet meer jaren krijgen dan ik gezond en fit kan leven.

Een miljard of meer vind ik wel interessant dus die zou ik wel willen, alleen om te kijken hoe dat is.

Ik weet niet wat ik er voor over zou hebben. Tien jaar? Tien jaar van wat? Ik weet het niet wat mijn voorbestemde leeftijd is want gezondheid en levensduur kan je niet voorspellen. Als de tien ongezondste jaren eraf gaan, misschien. Als die heel naar zouden zijn.

Maar hoe dan ook lijkt het me weer erg zwaar wegen dat Moenen je aan het eind van je leven dan op komt halen.

Nee ik houd veel te veel van het leven en ik hoop nog een flink stuk van het leven van mijn kinderen mee te maken. We hebben voldoende geld om zonder financiële zorgen te leven.

Thunderbird schreef op 22-10-2021 om 11:02:

Ik wel! Wel 20 jaar ook, er niks zo erg als financiële onzekerheid. En dan heb ik het niet over die mooie auto of jurk die je niet kunt kopen, maar al gewoon zonder zorgen rondkomen zou al een verademing zijn.

Vind het heel vervelend voor je dat het zo'n groot stempel op je leven drukt dat je er 10 jaar, zelfs 20 jaar, voor in wilt leven om die zorgen niet meer te hebben. Ik ken ook de stress van (het ontbreken van) geld. Dat gun je niemand. Ik wens voor je dat er een moment komt dat je zonder die druk kunt leven, zorgeloos wat geld betreft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.