Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 22 januari

Ik was wat laat thuis, dus dacht ik gooi de vraag van de dag er maar vast in! 

270808162_1828441317351003_3892589527414887555_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=lKx1yQwx31EAX9JEcez&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT-mLoocL2LKNvAhlddvj4l2HMcTdueejkL9TyCBXzDQ9Q&oe=61F022D7

Heb je afgelopen week iets nieuws geleerd? 


Ja, mijn gips is eraf en ik ben bij de fysio opnieuw aan het leren lopen.

Ben met een nieuwe opleiding gestart, en veel dingen worden nu opgefrist. Maar ik heb ook een paar nieuwe techniekjes geleerd om te gebruiken met cliënten. 

Ja, ik heb me afgelopen twee weken verdiept in een stoornis die ik zelf nog niet eerder was tegengekomen bij een cliënt. Dan wil ik er alles van weten en lees ik van alles erover in m'n vrije tijd.

Ja. Ik studeer momenteel en leer wekelijks nieuwe kennis. Daarnaast heb ik afgelopen week geleerd om mijn professionele grens te trekken en dat ik de professionele kwestie goed had gezien. (Lekker vaag allemaal, maar ik ben super trots. was echt een moment van groei) 

ik ben gaan haken en kan opeens stokjes haken. 

PriceyRook54

PriceyRook54

22-01-2022 om 09:34

Ja, de uitspraak van C of K in een naam. Van een behulpzame medeforummer. Schijnt basisschoolstof te zijn.

De spelregels van een nieuw bordspel geleerd. En vandaag of morgen ga ik leren hoe ik de bijbehorende figuren het beste kan beschilderen. You Tube gaat mij dat vertellen 😁

@Taartjes wat super leuk dat je werk zo kan doorvloeien naar een vrijetijdsbesteding wat je met veel plezier doet! 
Dan weet je zeker dat je goed zit 😀

Ik heb deze week wat meer over mindfullness geleerd
Eigenlijk was dat gister en ben ik nog niet uit gelezen
En ik heb deze week geleerd dat doorzetten en nieuwe wegen in slaan echt niet eng hoeft te zijn.
Het is beter om te springen dan eromheen draaien voor jaren en opkijken naar anderen die het wel durven

Ik had ineens bedacht Latijn te willen leren (geen idee waarom) maar net als met al mijn andere voorgaande 'ik wil wat leren'-momentjes is de discipline ver te zoeken. Big Brother is interessanter 🤣

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

22-01-2022 om 11:49

Ik leer elke week wel iets nieuws.... vooral omdat ik in een technisch beroep zit, waar de ontwikkelingen snel gaan. Deze week: het verschil tussen Near-Field antenne-metingen en Far-Field antenne-metingen. Bij near-field dacht ik aan "op 5 meter afstand", maar blijkt op enkele centimeters of zelfs millimeters afstand te zijn.😮
(Lekker belangrijk op een forum als dit.... maar goed)

Ja, dat ik onder stress niet heel erg flexibel ben. Pas als ik iets voorlopig noodgedwongen accepteer dan kom ik op andere opties om een probleem te benaderen.

Dat een luiaard in het Engels een sloth heet.
Een boekhoudkundig kunstje.
Dat Ali B eigenlijk geen leuke man is.

Daddy_gijs schreef op 22-01-2022 om 11:49:

Ik leer elke week wel iets nieuws.... vooral omdat ik in een technisch beroep zit, waar de ontwikkelingen snel gaan. Deze week: het verschil tussen Near-Field antenne-metingen en Far-Field antenne-metingen. Bij near-field dacht ik aan "op 5 meter afstand", maar blijkt op enkele centimeters of zelfs millimeters afstand te zijn.😮
(Lekker belangrijk op een forum als dit.... maar goed)

Je klinkt in elk geval enthousiast, daardoor zou ik er ook bijna alles over willen weten

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

22-01-2022 om 13:11

MMcGonagall schreef op 22-01-2022 om 12:26:

Dat een luiaard in het Engels een sloth heet.

De film(s) Ice Age gemist? Sid the Sloth? 😆
Of gewoon niet herkend dat Sid een luiaard is.... dan kan natuurlijk ook.

Daddy_gijs schreef op 22-01-2022 om 13:11:

[..]

De film(s) Ice Age gemist? Sid the Sloth? 😆
Of gewoon niet herkend dat Sid een luiaard is.... dan kan natuurlijk ook.

Och ja, zo missen we allemaal wel eens iets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.