Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 20 december

255746213_1797099097151892_5820381743798966029_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=KE-nkORaRhEAX-PRxKG&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT-ifHntM_i0faNA8Mc_iX4ZEPHz7vMJg5mR08FcN8-2jQ&oe=61C50900

Heb je een advies voor de jeugd? 

nu even niet nee…lijkt me geen pretje om nu tot “de jeugd” te behoren met al die belemmeringen en beperkingen.  

kies vooral een studie die je leuk lijkt en bij je past. En geniet van je studententijd!

er.is.maar.1.Pino schreef op 20-12-2021 om 07:58:

nu even niet nee…lijkt me geen pretje om nu tot “de jeugd” te behoren met al die belemmeringen en beperkingen.

Dit ja.


Voor de jeugd die net aan het werk is.
Wanneer het beroep het toelaat zou ik volle bak gaan werken en indien je het niet als geld wil ontvangen dan spaar je extra vrije dagen en op het moment dat de situatie iets meer ontspannen is deze extra vrije dagen/geld inzetten om leuke dingen te gaan beleven die passen bij wat jij leuk vind.

In deze tijden is het in mijn beleving toch weinig aan om vrij te zijn.
Buiten dat je niet veel kan ondernemen is het ook winter waardoor(vind ik) buitenactiviteiten ook minder leuk zijn.

Voor het gemak reken ik even jeugd tot 25 jaar.Uiteraard kan deze tip ook door andere werkenden worden opgepakt.

Al die onzekerheid is niet nodig, geloof in jezelf!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

20-12-2021 om 10:37

Zorg goed voor elkaar -- laat je niet gekmaken -- bewaar de rust (hoe moeilijk ook).
Volg misschien niet 100% de regels, maar ga verantwoord met elkaar om.

Zoek individuele hobby's/sporten, blijf lang thuiswonen en spaar goed. 

Wat ik mijn kinderen meegeef.
Zorg dat je voor jezelf kunt zorgen.
Je mag van gedachten veranderen.
Afhaken is altijd een optie.

Dit als tegenhanger van het gangbare volhouden om je doelen te bereiken. Sommige mensen blijken daar erg ver in door te slaan, dus die moeten dan een beetje afgeremd worden.

Maak je opleiding af. Wees niet onzeker.

Maak je niet zo druk over wat anderen over je zeggen. Doe gewoon wat je leuk vindt, maak je eigen keuzes. 
En geniet van de tijd dat je jong bent en nog weinig verantwoordelijkheden hebt. Ga, als het mogelijk is, op reis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.