Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 2 februari

272275796_1845309748997493_2366432762828496343_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=neWNvBemu0MAX8GuS0U&_nc_oc=AQk_NJ7T15xUS-Zhknf6SdcZfY8veqgXVDDQt9TdCsXqkFnmcYmHhJDBw6AmbQ6YdIQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT9Gjd8LVHhzQbcmujkNxL2FF3Y267PHPah4Ud-or1ixtw&oe=61FEB70B

Wat is je favoriete troosteten? 


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-02-2022 om 07:17

Ik doe niet aan troosteten. Bij verdriet krijg ik geen hap door m'n keel. Ik doe wel aan beloningseten. Niet vaak, maar af en toe. Liefst met een chipolatapuntje.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

02-02-2022 om 07:23

Altijd een reden voor chocolade 
Melk hazelnoot bonbonbloc oid 😁

Als ik verdrietig ben, eet ik juist helemaal niet. 
Maar als ik mezelf wil verwennen omdat ik “iets lekkers verdien” kan dat eigenlijk van alles zijn.
Ik kan intens genieten van een bordje stamppot boerenkool, maar ook van een broodje bakkeljauw…wel iets hartigs, ben niet zo van de zoetigheid.

Als ik ziek ben: warme melk met drie verkruimelde beschuiten en wat suiker. 
In andere gevallen: chocolade. Bonbonbloc, kinderbueno, warme chocolade melk, milka, het maakt eigenlijk niet uit. 
En ik kan ook een eetbui krijgen als ik gestresst ben. Dan zijn koekjes meestal favoriet. 

Kerrieaardappels! Of eigenlijk alles wat warm is, je in een kom kunt doen in plaats van op een bord en wat je op de bank met je kommetje op schoot naar binnen kunt sloeberen. Iets met veel smaak en saus graag, dank u. 
De engelse vertaling van troosteten is natuurlijk comfort food, en dat dekt voor mij de lading beter. Troosteten komt verdrietig over, en dan heb ook ik geen behoefte aan eten, maar comfort food bij kleine ongemakken, heerlijk!

magnums!

Chocolade. Zonder twijfel!

Soep. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-02-2022 om 08:54

Chocolade en koekjes. Hele bergen vol graag! Ik kan echt de hele dag lopen vreten bij een emotiebui 

Ik schenk dan eerder een wijntje in als ik verdrietig ben. Vroeger had ik enorme zin in chocola net voordat ik ongesteld moest worden.

Wieder schreef op 02-02-2022 om 07:39:

Kerrieaardappels! Of eigenlijk alles wat warm is, je in een kom kunt doen in plaats van op een bord en wat je op de bank met je kommetje op schoot naar binnen kunt sloeberen. Iets met veel smaak en saus graag, dank u.
De engelse vertaling van troosteten is natuurlijk comfort food, en dat dekt voor mij de lading beter. Troosteten komt verdrietig over, en dan heb ook ik geen behoefte aan eten, maar comfort food bij kleine ongemakken, heerlijk!

Precies dit. 

Ik heb geen troosteten, ik ga dan hard (en meestal vals) meezingen met mijn meezing-playlist.

‘Comfort food’ in de winter is wat Wieder zegt: warm, spicy, makkelijk te kauwen, met één hand te bedienen en ligt in een kommetje terwijl ik onder een dekentje zit. O, ik eet zoiets ook wel eens in bad! Dát is pas comfort 

Friet speciaal met satesaus en snacks
Chips
Chocola
Worstenbroodjes
Kaas

Extra pure chocolade

Toen ik nog in mijn postnatale depressie zat at ik heel regelmatig een puddingbroodje van de bakker, werd ik blij van. 20 kilo aangekomen toen... (inmiddels weer 35 kwijt)

Comfortfood is voor mij alles met kaas: ovenschotel met kaasgratin, pasta met Parmezaanse kaas, risotto, stamppot met oude kaas erdoor.

En als het weer de tijd van de maand is: chocola

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.