Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 19 maart

Wat vind jij het meest bijzondere in de wereld?

seizoenen.jpg__1200x800_q85_crop-1_upscale-1.jpg


Arizona-Horseshoe-Bend-meander-of-Colorado-River-in-Glen-Canyon_156425756_kleiner.jpg


Yellowstone

Friezinnetje

Friezinnetje

19-03-2022 om 10:25 Topicstarter

Het meest bijzondere in de wereld, vind ik eigenlijk de seizoenen. In de winter alles bijna dood, en dan in het voorjaar komt alles weer boven. Ik word altijd blij van de bomen als die net weer in het frisse groen zitten. Kan ik echt van genieten. 



Qua natuur ?  Nationaal park Caldera de Taburiente la Palma .

Dat wij allemaal zulke kleine organismen zijn op een planeet. Bij toeval heeft de mens de grootste hersenen dus wij hebben het voor het zeggen, maar dat had helemaal niet zo hoeven zijn.
Ook bijzonder, zwaartekracht. Gelukkig maar dat we dat hebben.

Lastige vraag. 

Orgaantransplantatie of nierdialyse is wel heel knap. 
Maar de levenscyclus en transformatie van een vlinder ook. 

Dat niemand écht weet hoe het zit. Dat naarmate men meer te weten komt, er nóg veel meer vragen opduiken.

Heel mijn jeugd heb ik gezegd: "Ik weet"
Alleen, hoe meer ik zocht, hoe minder ik wist
Nu heeft de klok zestig keer geslagen
Ik sta nog steeds voor mijn raam
Ik kijk en zoek in mezelf
Nu weet ik 't
Ik weet dat ik het nooit zal weten
't Leven, liefde, geld, vrienden, de rozen
Je zult nooit iets weten van de klank en de kleur van de dingen
Dat weet ik
Dat weet ik dan ook zeker

(Jean Gabin)

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-03-2022 om 11:09

De natuur. Hoe uit ogenschijnlijk niets iets ontstaat.

Het Higgsdeeltje. Dat er een gezamelijke noemer blijkt. En dat er zaken zijn die, in positieve zin, ons verstand en vermogen om te bevatten te boven gaan.

Er zijn zoveel natuurkundige wetmatigheden waaraan voldaan moet worden om het leven in de huidige vorm mogelijk te kunnen laten zijn, dat het wel heel bijzonder is dat we überhaupt bestaan. En dat mijn ik bestaat vind ik minstens net zo bijzonder. 

Cousin_It schreef op 19-03-2022 om 11:12:

Het Higgsdeeltje. Dat er een gezamelijke noemer blijkt. En dat er zaken zijn die, in positieve zin, ons verstand en vermogen om te bevatten te boven gaan.

Dat Higgsdeeltje heb ik eens opgezocht. Voor mij is deze materie zo abstract dat ik me er gewoon geen voorstelling van kan maken en het dus ook niet kan snappen hoe het werkt. 

Dat de omstandigheden zo zijn ontstaan dat er leven mogelijk is op aarde 🌍 

Het leven in het algemeen met alles wat daar bij hoort. Het toeval, geluk, pech narigheid, mooie dingen de wil om er iets van proberen te maken. De beleving en alle ervaring die je opdoet in de tijd dat je hier bent.

Dat vindt ik het meest bijzondere.

De natuur.

De natuur is toch juist het meest vanzelfsprekende? Dat is het eerste wat er is op plekken waar water en zuurstof voorkomt.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-03-2022 om 12:18

Het noorderlicht 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

19-03-2022 om 12:20

Onze zelfbewustzijn.
Ook dat wij mensheid het nu voor elkaar hebben gekregen dat we binnen 24 uur aan de andere kant van de Aarde kunnen komen, dat we met internet over bijna de hele Aarde kunnen communiceren. Letterlijk: wie tot tien kan tellen, kan de hele wereld bellen.

Ondanks dat nog steeds geen wereld-vrede. Hoe bijzonder is dat eigenlijk (in negatieve zin) ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.