Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 19 december

256384395_1797096900485445_1972942670418889091_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=TLt5TPnBgHYAX-fJaMx&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8908OH-PYOSY10B5gjx2qvDAJ4_M-20-VovHL2VXypxw&oe=61C4A5C4

Hoe ziet jouw droomhuis eruit? (evt met inspirerende foto)


Zoals mijn huidige huis. Klein, maar fijn. Modern, goed afgewerkt en duurzaam. Half vrijstaand, oprit en garage en rustige omgeving (geen speeltuin voor de deur etc) zijn voor ons ook belangrijk. 

Een, voor mij toegangkelijk, woonboerderijtje net buiten de stad. Als je lekker wilt winkelen is de stad dichtbij, maar thuis wel de rust om je heen.

Een groot huis met een grote tuin met zwembad, bar en buitenkeuken.

Huis? Kasteeltje! 😁
Met een eigen torenkamertje ❤️

Het ligt vooral op een enorme lap grond met bos, wintergroene heggen, bloemrijke struiken en een groot gras perceel met een fijn zwembad. 
M'n huis zou in farmhouse stijl zijn met witte weatherboards aan de buitenkant en een gezellige veranda. 


20-Sensational-Farmhouse-Swimming-Pool-Designs-You-Must-See-5.jpg



4-2-1024x577.jpg



sugar-grove-farmhouse-elizabeth-eason-architecture-llc-img~63a1c7700a9858db_14-8712-1-2cfdccc.jpg

Ik ben dol op huizen met kruip door, sluip door plekjes 😍. Dat mag op de bovenverdieping, maar dan wel ruime slaapkamers. Maar dat je dan bijvoorbeeld in de inloopkast weer een geheim plekje hebt naar een mooie ruimte boven de garage ofzo. 

Mijn droomhuis heeft een ruime hal, mooie grote lichte woonkamer met een erker aan de ene kant en een enorm raam bij de tuin. Een mooie grote woonkeuken. Ik hou wel van een moderne inrichting. En dan de Basement zoals ze in Canada veel hebben. Met  wat slaapkamers (lekker koel in de zomer en warm in de winter). 

Ruim huis met grote tuin op het zuiden. Met een gezellige buurt, waar je elkaar kent maar niet de deur plat loopt.
Verder veel ramen, balkonnetje en bij voorkeur jaren 30, die we de zelf helemaal opknappen 

SuzyQFive schreef op 19-12-2021 om 09:59:

Ik ben dol op huizen met kruip door, sluip door plekjes 😍. Dat mag op de bovenverdieping, maar dan wel ruime slaapkamers. Maar dat je dan bijvoorbeeld in de inloopkast weer een geheim plekje hebt naar een mooie ruimte boven de garage ofzo.

Ja, leuk! Ik hou ook van een beetje gekke huizen. Wij hadden vroeger zo’n huis (nu ook een beetje), daar kon je een rondje lopen en nieuwe vriendinnetjes verdwaalden altijd, terwijl het gewoon het hoekje van een rijtjeshuis was. 

Een huisje 

Wheely schreef op 19-12-2021 om 09:40:

Een, voor mij toegangkelijk, woonboerderijtje net buiten de stad. Als je lekker wilt winkelen is de stad dichtbij, maar thuis wel de rust om je heen.

Hier eigenlijk hetzelfde. Al hoeft het niet persé een boerderijtje te zijn maar een klein huisje is ook prima.

Vrijstaand, het liefs vooroorlogs, grote tuin, grote leefkeuken met genoeg opbergruimte, genoeg (slaap)kamers, een paar extra kamers voor loges en een werkkamer. Garage voor 2 auto's en 5 fietsen. Mancave met ruimte om eigen bier te brouwen. Badkamer met bad en grote douche.

En wekelijks iemand die dit komt schoonmaken.

Mijn huidige huis maar met een grote slaap en badkamer beneden en goed geïsoleerd en klimaat neutraal.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2021 om 10:15

Zoiets. Maar dan echt en oud met originele elementen, glas in lood op een plek met weids uitzicht.

keyhouse-locke-and-key-1634916337500.jpeg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-12-2021 om 10:17

Hutje op de hei. Of nee, liever in het bos of in de bergen. Buren op minimaal 500 meter afstand.

Mijn huidige huis, maar dan veel groter.

Met name een nog veel grotere garage. Ik kan er nu 3 motorfietsen in kwijt en geen auto’s.
Ik zou heel graag een enorme garage willen met ergens in de hoek een ruim appartement gemaakt.
Met ruimte voor een stuk of 10 auto’s, nog drie motoren erbij en uiteraard de volledige werkplaatsuitrusting inclusief bruggen.  

Er van uitgaande dat ik dan ook flink geld zou hebben, zou ik de collectie oude Engelse meuk even lekker uitbreiden. In mijn ogen bestaat er niet zoiets als teveel Engelse auto’s en motoren. 

Ik zou wel een niet al te groot vrijstaand huis willen met vrij uitzicht vanaf de ene kant van het huis waar idealiter de keuken en de woonkamer zit. Vrij uitzicht op een grote tuin en achter mijn tuin een bos.
De andere kant van het huis zijn dan de slaapkamers en die kijken dan uit op de stad. Mijn vrijstaande huis heeft rustige buren en is op 5 min fietsen van de binnenstad en vrienden..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.