Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 17 januari

262830768_1809191359275999_2427588430288203846_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=AgWpW5xjUv0AX80gRDW&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9ZzrnZIGEIN5tQlSc6StFCWhT2apJkTCYqsnduypx0ag&oe=61E9F748

Hou je meer van honden of van katten? 


Friezinnetje

Friezinnetje

17-01-2022 om 07:17 Topicstarter

Ik heb zelf sinds een klein jaar een kat en dat vind ik hartstikke gezellig. Had ik een gezin gehad dan had ik mss ook wel een hond gewild, maar dat is nu niet geschikt omdat ik overdag werk en dan wil ik niet een hond hebben. 

Ik heb geen huisdieren meer omdat ik niet gebonden wil zijn. Ik heb wel een kat gehad want dat is makkelijker dan een hond. Ik heb een hekel aan wandelen en met een hond moet je toch minstens 3 keer per dag uit. Het grote nadeel van honden vind ik toch wel dat huis er naar stinkt. Ja elke hond ruik je, ook kleine honden.

Ik hou eigenlijk van alle dieren. Maar, pistool op de borst, zoals Teun en Gijs zo mooi plachten te zeggen, ga ik voor katten. Ik heb een zwak voor het eigengereide van katten en als je ze in eigen huis en tuin houdt, wat bij katten makkelijker is dan bij honden, zorgen ze voor minder overlast.

Katten. Ze komen heerlijk knuffelen en af en toe spelen en gaan verder hun eigen gang. 
We hebben ook een hond en ik houd echt van het beestje, maar de verantwoordelijkheid vind ik zwaar dragen en ik ben toch degene die hem het meeste voelt en dus ook het meeste met de hond aan het “werk” ben. Gelukkig beleef ik ook echt wel heel veel lol en liefde aan de hond hoor. Zal hem ook echt wel missen als hij er niet is.  

Geen van beide 

Maar als ik echt moet kiezen dan van katten. Ik kom tijdens het wandelen echt niet graag loslopende honden tegen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-01-2022 om 07:55

Ik heb geen huisdier. Maar als ik moet kiezen: katten. Of beter gezegd: absolute geen honden.

Een hekel is een groot woord, maar ik vind honden eng en vies. Van een afstandje prima,  maar niet bij mij in de buurt. Ik heb ooit een collega gehad die haar hond regelmatig mee naar het werk nam. Aangezien iedereen dat geweldig vond, heb ik toen snel een andere baan gezocht (was een studentenbaantje, dus niet belangrijk genoeg om er een punt over te maken).

Honden  ( maar ik heb geen hekel aan katten ) .
Honden hebben een baasje en katten hebben personeel 🐶🐱

Hond met stip. Heb al jaren zelf honden,ook vroeger thuis.Vreemde honden komensnel op me af,luisteren ook goed als ik iets niet wil qua springen of zo. Gewoon makkelijk.

 Katten en ik ...ik weet niet maar al vanaf jongs af aan als ik katten aai krijg ik een haal.Ik ben altijd erg statisch,ik weet niet of dat er mee te maken heeft. Ben heel voorzichtig geworden,niet bang maar ik negeer ze.  Het is prima in de buurt komen liggen als ik op visite ben....ik kom er toch niet aan,hahahha.
Mijn vriendin zei toen,aai m nu maar dat kan echt wel,dit is een hele lieve. Ik zei dat dat niet uitmaakt,maar toch over laten halen. En ja hoor na 3 x aaien vliegt kat overeind. En dan zeg ik....ik ZEI t toch!

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

17-01-2022 om 08:51

Wij hebben katten en een hond
Ik vind de hond leuker 🤗

Liever geen van beiden. Doe mij maar konijnen. 

Allebei. Hou sowieso veel van dieren.

Honden! nog nooit gehad en geen tijd voor maar als ik moet kiezen.

We hebben 2 honden en een kat. Dus beide 

Kat omdat die makkelijker met ons leven te combineren zijn. Maar ik vind honden ook erg leuk. Misschien als ik met pensioen ga. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.