Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 15 november

250933769_1787720444756424_1472067615242576560_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=rg1n_AqntB8AX_4X97l&tn=Wt_arNNlr6fOksrr&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=cbe1cace28d7d8ac9f3b5a3511c04ea1&oe=6195F47F

?????

Toch wel best belangrijk. 
Heb geen Instagram of tiktok en Twitter lees ik soms maar kan ik ook missen, maar Facebook is toch wel heel belangrijk. Door ziekte ben ik nogal geïsoleerd op het moment en op Facebook krijg ik nog wat mee van het leven van bekenden en belangrijker; ik zit daar in een lotgenoten groep waar ik heel veel uit haal. 

Met uitzondering van WhatsApp totaal niet belangrijk. Ik heb geen FB, geen Twitter. Helemaal niks.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-11-2021 om 07:51

Whatsapp en dit forum. Telt dat als Social media?

Verder niets. Geen FB, geen Instagram, geen Twitter, geen tiktok. Wel boeken en (digitale) kranten.

Coreopsis schreef op 15-11-2021 om 07:51:

Whatsapp en dit forum. Telt dat als Social media?

Verder niets. Geen FB, geen Instagram, geen Twitter, geen tiktok. Wel boeken en (digitale) kranten.

WhatsApp lijkt me geen social media toch? En forummen is ook anders omdat je anoniem bent. 

Voor mij geldt overigens hetzelfde. Op Twitter lees ik nog wel eens wat, nav een serie of de F1, maar gewoon via google en niet via een account. Maar verder eigenlijk niet.

Niet belangrijk ik gebruik alleen Whatsapp. Ik Heb wel een Facebook account maar gebruik hem nooit meer. Toen mijn kinderen klein waren wilde ik weten hoe het werkte en wat er op gebeurden.
Lees wel verschillende kranten online.

Ik heb alleen wattsapp als sociaal media en sinds corona hangt ik veel rond op ouders online/ dit forum.
Mijn dochter heeft wel instagram gekoppeld aan een eigen website die te maken heeft met haar studie. Ze wordt gevolgd door ruim 150 mensen wereldwijd waaronder een paar bedrijven.  Een organisatie wilde afgelopen zomer en samenwerking met haar aangaan dus sommige blogs zijn een co-productie. Paar weken geleden kwam de vraag of alle posts ook in het Engels vertaald konden worden.  Dat ben ik nu aan het doen, met de midterm tentamens in aantocht heeft ze er zelf onvoldoende tijd voor.   Dus tijdelijk is social media even een belangrijk tijdverdrijf voor mij. 

facebook en instagram wel, ook zakelijk.
En LinkedIn zakelijk ook.

Facebook , een paar fora , een Telegram familie groep en op
WhatsApp zakelijk  en een stel vrienden .

Of het belangrijk is weet ik niet. Ik heb Facebook en Instagram en daar post ik regelmatig op maar kijk meer plaatjes van dieren en bestemmingen waar ik ben geweest of naar toe wil.
Tiktok heb ik maar kijk ik amper op en nog nooit iets op gepost. Twitter kijk ik heel af en toe, tijdens songfestival bijvoorbeeld. 
Als het ineens verdwenen zou zijn zou ik het misschien wel missen maar ook dat went wel weer.

Ik gebruik Facebook eigenlijk alleen zakelijk. Instagram en TikTok zijn voor mij vooral tijdverdrijf. Even dom kijken en scrollen. Zelf post ik amper. 
Als ik vind dat het me teveel afleid en teveel tijd gaat kosten, mik ik de apps weer tijdelijk van m’n telefoon.

Ik gebruik zelf Twitter best wel vaak. Ik vind het vermaak om complottheorieën te lezen, tweets te plaatsen, en de trending topics doorscrollen. En WhatsApp gebruik ik ook vrij vaak.

Whatsapp is heel belangrijk voor me omdat dat een laagdrempelige bron van communicatie voor me is. 
En facebook om contact te houden met vrienden in 't buitenland. 

Heel belangrijk, maar niet in de negatieve zin. Ik zie het als een mooie uitvinding om contact te houden met mensen waar ik anders geen contact meer mee had, en nee dat betekend niet dat het geen goede vrienden/kennissen zijn als het zonder social media niet lukt. 

Friezinnetje

Friezinnetje

15-11-2021 om 17:02 Topicstarter

Facebook gebruik ik dagelijks en ik beheer ook 3 pagina's. Dat vind ik leuk om te doen, dus geen probleem. Ene is heel druk andere 2 alleen een bepaalde periode. 
What'sapp gebruik ik ook veel en soms messenger om anderen berichtjes te sturen. Twitter, Instagram of tiktok gebruik ik niet

Oh, en als Reddit onder sociale media valt (denk het wel), dan gebruik ik dat ook regelmatig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.