Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 13 november

250903098_1787719721423163_3931285109394687787_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=1dTsSBAwVXEAX-695Zg&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=688aa4189d996f48ee86e8be0614903f&oe=61942100

En natuurlijk waarom?? 


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 07:47

Eerste helft 18e eeuw. Toen kwam familie naar Nederland vanuit nu België en begon een eigen bedrijf welke 273 jaar heeft bestaan.

Ik zou dus wel willen zien hoe dat ging in die tijd. De tijd vóór de kvk.

Ik zou wel van de generatie van mijn ouders willen zijn. Net voor de 2e wereldoorlog geboren. Opgegroeid met weinig, maar wel met een echte samenleving. En ze kregen het steeds beter financieel, terwijl er veel meer zekerheid was dan tegenwoordig qua vaste banen, sociaal vangnet, verzorgingsstaat etc. Ik vind dat echt een gouden generatie.

Ik had dinosauriërs wel echt willen zien rondlopen en de piramides gebouwd zien worden. Maar echt leven in die tijd denk ik niet.

Ik zou begin jaren 50 geboren willen zijn, zodat ik de mooiste jaren van opbouw van welvaart had meegemaakt zonder nu de afbraak ervan nog mee te moeten maken. 

Wollstonecraft schreef op 13-11-2021 om 07:56:

Ik zou wel van de generatie van mijn ouders willen zijn. Net voor de 2e wereldoorlog geboren. Opgegroeid met weinig, maar wel met een echte samenleving. En ze kregen het steeds beter financieel, terwijl er veel meer zekerheid was dan tegenwoordig qua vaste banen, sociaal vangnet, verzorgingsstaat etc. Ik vind dat echt een gouden generatie.

Exact! 

In de toekomst! Ik ben zo benieuwd naar de ontwikkelingen, zowel van het klimaat als de mensheid.

De tijd van de opkomende welvaart klinkt inderdaad heel fijn. Ik had het vast naar mijn zin gehad als hippie

Maar eerlijk, ik verwacht niet dat ik toen de vrijheid had gevoeld om mijzelf ze te kunnen zijn zoals ik het nu ervaar. En eerlijk gezegd is mij dat meer waard dan welvaart.

Oh deze is leuk!! 
Rond de jaren eind jaren ‘30 tot medio ‘50 ofzo
En de waarom is lastig uit te leggen omdat er een tussenzit 
Het zit hem in de scholing, kleding en opvoeding 

Niet uit te leggen, maar ik werd ontzettend vrolijk van deze vraag 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2021 om 09:00

Prehistorie.
Al is het dan vooral om een kijkje te nemen. Of het inderdaad zo was als wij denken (er zijn immers maar beperkte overblijfselen, dus veel is giswerk). Ik weet niet of ik het langer dan een dag of zo leuk zou vinden....

In de tijd van de Romeinen 
Ik vind die tijd heel interessant, prachtige gebouwen 

En in  de prehistorie zou ik ook wel een kijkje willen nemen

Ik lees graag boeken over die periode 

Ik zou in veel eeuwen wel een kijkje willen nemen , misschien ook een tijdje in leven , maar dan met een tijdmachine heen en weer .
Al die ziektes die er toen rondgingen en waar nog geen medicijnen voor bestonden , daar valt corona bij in het niet

Ik had wel van mijn ouders generatie willen zijn. Geboren halverwege de jaren 50. Kind in de jaren 60 en dan tiener in de jaren 70.
Nauwelijks tv, geen internet, geen telefoons mee op zak. Lijkt me heerlijk relaxed en de muziek vind ik prachtig.

Wollstonecraft schreef op 13-11-2021 om 07:56:

Ik zou wel van de generatie van mijn ouders willen zijn. Net voor de 2e wereldoorlog geboren. Opgegroeid met weinig, maar wel met een echte samenleving. En ze kregen het steeds beter financieel, terwijl er veel meer zekerheid was dan tegenwoordig qua vaste banen, sociaal vangnet, verzorgingsstaat etc. Ik vind dat echt een gouden generatie.

Mee eens 

En ik zou wel als een soort "fly on the wall" een kijkje willen nemen in allerlei tijden. Wie was nou eigenlijk de historische man Jesus? Hoe was het in de middelleeuwen? Wat is er echt gebeurd met de prinsjes in de tower. Dat lijkt me echt gaaf.

In heel veel periodes zou ik wel rond willen kijken maar ben blij met mijn geboortejaar. Gelukkig ben ik na de tweede wereldoorlog  geboren dat was ook voor kleine kinderen geen leuke tijd. 
Ik ben uit 1963 het jaar dat de mammoetwet werd ingevoerd. Onderwijs werd hierdoor op alle niveau's bereikbaar voor arbeiderskinderen.  Ik en vele met mij hebben hier dankbaar gebruik van gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.