Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 12 januari

271732386_1837520743109727_3567605047197342626_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=c_RgI-p99n4AX-LNUmh&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT_WZStYuXxP11N62casCT-SUr0olH9dQhsUHF60cX0FsA&oe=61E354EC

Wat vind jij het leukste aan de winter? 


DSC-3995.jpg

De schoonheid van een wandeling door het  winterlandschap en daarna warme chocolademelk met slagroom.

DSC-2927.jpg

De eerste sneeuwklokjes 

Ik vind Carnaval het leukste van de winter maar dat zal ook dit jaar niks worden.

Van die koude heldere nachten met mist en dat er dan de volgende ochtend overal rijp is en het licht mooi zacht is. Heerlijk weer om buiten te zijn en om een paar uur te fotograferen.

Friezinnetje schreef op 12-01-2022 om 07:26:

Als het echt mooi vriesweer is. Dus lekker wat vorst, overdag een mooi zonnetje en een laagje sneeuw

Dit maar dan met een laag sneeuw in plaats van een laagje

Open haard aan bij mijn ouders.
Winterkost eten, gluhwein drinken.
Op wintersport gaan.
Schaatsen op de ijsbaan, en uiterwaarden.



Niks. Zou liever hebben dat we vanuit de herfst gelijk de lente weer in zouden gaan. 

watertoren schreef op 12-01-2022 om 09:53:

Ik vind Carnaval het leukste van de winter maar dat zal ook dit jaar niks worden.

Ook eens.

als hij voorbij is, de dagen worden gelukkig al wat langer

Broodjebrie schreef op 12-01-2022 om 08:03:

Niks.

Niets aan toe te voegen 

Ik woon binnen de poolcirkel en heb dus maandenlang een echte winter. Het leukste eraan vind ik het prachtige dikke sneeuwdek, het bouwen van sneeuwholen met de kinderen, langlaufen van huis uit, de bobsleebaan in de speeltuin waar je met je eigen sleemat vanaf kan en natuurlijk de prachtige noorderlichtvoorstellingen. En erwtensoep 

Dat je weer uit kan kijken naar de zomer 😂

Dat ik een verwarming heb en een huis
Verder is ‘t een rot seizoen

Niets. Vanaf 21 december tel ik af tot de lente, dan gaat het weer de goede kant op.

Als het een echte winter is, de winterkou in combinatie met zon. Schaatsen op natuurijs. Niets zo lekker als lange schaatstochten op natuurijs, daar kan geen ijsbaan tegen op. 
Hoe de wereld klinkt als er een vers pak sneeuw ligt. Alle geluiden klinken dan gedempter lijkt wel. Sowieso een dik pak sneeuw kan ik enorm waarderen. Al zit het goed schaatsijs nogal eens in de weg. 
Lange winterwandelingen kan ik ook heel erg waarderen. Rijp op de heidevelden, wintermist en een waterig zonnetje, dat is zo mooi!
Winters waarin het boven nul blijft en die grauw en regenachtig zijn vind ik dan weer helemaal niks, dan ben ik blij als het weer lente wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.