Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 12 december

262951233_1808577232670745_2384302311277566248_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=48LKVDi2lt8AX_G8kw7&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT_KJB5GWT1yvNikHILWM4D6eHUynkkNrENBXEUwi7bB0g&oe=61B9CACB

Wat maakt jouw huis een thuis? 


Dat mijn man er is.

Behalve uiteraard mijn man zijn het de spullen en vooral de kleuren die me een cosy thuisgevoel geven. Warme herfstkleuren , teakhout, planten, een gezellige keuken waarin ik graag kook en bak. Mijn huis is mijn veilige haven en ik heb altijd diep medelijden met mensen die door rampen hun thuis kwijtraken. Dat lijkt me naast ziekte het ergste wat je kan overkomen.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

12-12-2021 om 08:50

gevoel
Gevoel van veiligheid warmte ontspanning 

naast de mensen met wie ik er in woon, m’n prachtige keuken, m’n planten, m’n bed. Maar ook, en dat klinkt misschien wat zweverig, de energie die er hangt. Vanaf het 1e moment dat ik over de drempel stapte, wist ik dat dit ons nieuwe thuis zo worden. Ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoeld als hier. 

tthuiskom gevoel, de vrije ligging met rust

Friezinnetje

Friezinnetje

12-12-2021 om 08:58 Topicstarter

Een oude woning, maar helemaal opgeknapt van binnen. Voor mij alleen lekker ruim, inrichting een mix van oud en nieuw, veel planten, een lekkere bank, een fijne keuken, mijn kat, de grote tuin. 

Mijn boeken, mijn meubels, het feit dat ik er al lang genoeg woon om veel herinneringen te hebben die ik heb gekregen en gemaakt terwijl ik hier woon. Het uitzicht op bomen en wolken.

De mooie herinneringen die we in 30 jaar hebben opgebouwd. Zomerse familie etentjes in de tuin, kerstfeest met z'n allen, kleuters op de schommel, een bbq met vrienden, examenfeestjes, 21 dineetjes enz..
De inrichting helemaal onze smaak in warme lichte natuurlijke tinten, de schilderijen, de glazen voorwerpen alles wat we in de loop der tijd hebben verzameld. 
Het huis zelf lekker ruim met een verassende indeling en de recent verbouwde keuken.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-12-2021 om 09:56

Ik heb me nooit echt thuis gevoeld hier, ik heb een hekel aan het huis. 
Gelukkig maken mijn gezin en de gezellige buurt een hoop goed, maar ik zal dolblij zijn als we ooit verhuizen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-12-2021 om 10:28

Mijn kinderen.
En mijn kleine tuintje. Dat is wat ik het meeste miste toen ik in een flat woonde. Natuur om me heen, hoe weinig ook, is voor mij een eerste levensbehoefte.

De kat.
Als die maar mee mag (naast man en kind) kan ik mij vermoedelijk overal thuis voelen. Toen we een paar maanden geen kat hadden toen de vorige overleden was en voordat we ons lapjesbeest hadden voelde ik me echt een beetje ontheemd. 

erinhanson schreef op 12-12-2021 om 08:51:

naast de mensen met wie ik er in woon, m’n prachtige keuken, m’n planten, m’n bed. Maar ook, en dat klinkt misschien wat zweverig, de energie die er hangt. Vanaf het 1e moment dat ik over de drempel stapte, wist ik dat dit ons nieuwe thuis zo worden. Ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoeld als hier.

Dit! (behalve dan de prachtige keuken, die gaan we nog ooit aanpakken hier) Vanaf het 1e moment voelde het goed, voor zowel man als mij.
En het feit dat we vrijstaand wonen op een fijne, rustige plek in een rustige wijk maar toch alle voorzieningen op fietsafstand en vlakbij uitvalswegen. Ik hoop dat we hier heel oud mogen worden

Peen schreef op 12-12-2021 om 09:56:

Ik heb me nooit echt thuis gevoeld hier, ik heb een hekel aan het huis.
Gelukkig maken mijn gezin en de gezellige buurt een hoop goed, maar ik zal dolblij zijn als we ooit verhuizen.

Dit vind ik oprecht verdrietig om te lezen, Peen. Ik hoop dat het jullie gegund is om gauw te verhuizen naar een huis waar je je wel thuis voelt.

Mijn huis is waar mijn gezin & kat zijn. Heb me in allerlei soorten huizen, zelfs aan de andere kant van de oceaan, thuis gevoeld. 

Mijn kunst aan de muur en mijn dekentje op de bank

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-12-2021 om 11:55

Hobbelster schreef op 12-12-2021 om 11:34:

[..]

Dit! (behalve dan de prachtige keuken, die gaan we nog ooit aanpakken hier) Vanaf het 1e moment voelde het goed, voor zowel man als mij.
En het feit dat we vrijstaand wonen op een fijne, rustige plek in een rustige wijk maar toch alle voorzieningen op fietsafstand en vlakbij uitvalswegen. Ik hoop dat we hier heel oud mogen worden

[..]

Dit vind ik oprecht verdrietig om te lezen, Peen. Ik hoop dat het jullie gegund is om gauw te verhuizen naar een huis waar je je wel thuis voelt.

We hebben gezegd: als de kinderen het huis uit zijn verhuizen we. En dan zoek ik dat huis met die energie waar je je meteen thuis voelt. Dat is mooi omschreven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.