Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

vraag van de dag 11 oktober

cc11628538c2dc82fe6c5551f6fd74e4.jpg

En we hoeven niet álles te weten


Wekker uit... 1-2 x snoozen
bril opzetten
pillen slikken (je kan het maar vast gedaan hebben)
naar het toilet en daarna douchen en aankleden
dagcreme op
katten eten geven
ontbijten met in ieder geval een grote mok thee (en ondertussen even forummen/de krant lezen/wordfeuden)

Friezinnetje

Friezinnetje

11-10-2021 om 07:34 Topicstarter

wekker gaat op werkdagen om half 7. Dan is het onder de douche, dan maak ik mijn tas klaar voor het werk. Kwark mee, fruit, 2 crackers en soms nog een sultanakoekje. Dan ontbijten met 2 crackers. De kat eten geven en kijken of er genoeg water is. Ondertussen de tv aangezet en dan zie ik het rtl4 journaal. Rond kwart over 7 de rest van mijn verzorging: gezichtscreme en haar in model, wat parfum op. Oh ja, tussendoor de laptop aan, fb en forum doornemen. Rond 7.40 uur stap ik in de auto naar het werk.

Zeven uur gaat de wekker (of man roept me). Bril op, joggingpak aan en naar de w.c.
Naar beneden, mok thee en een boterham. T.v. aan en nieuws kijken. 
Even op de laptop mail en forum checken.
Daarna douchen en aankleden. Dagcreme,  haar doen en klaar.

Op 3 dagen werk ik in de ochtend maar begin niet altijd op dezelfde tijd. De andere 2 dagen begin ik in de middag. 
Maar het gaat zo : opstaan, wassen, aankleden haar en make up , wc, thee zetten en brood om mee te nemen smeren en ontbijt eten. 
Op de 2 andere dagen ga ik na het ontbijt sporten en laat ik de make-up en het brood smeren zitten.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-10-2021 om 08:28

Weken met de kleine.
Opstaan tussen 6 en 6u30. Toilet, koffie en roken.
Kat voederen, kippen uitlaten.
Krant bekijken, meer koffie en roken.
Ontbijt klaarzetten, brooddoos maken, fruitjes snijden. 
Zorgen dat de kleine klaar is voor school. Partner vertrekt om 7u30, schoolbus komt om 8u.
Tussen acht en negen zelf opfrissen en beginnen aan de dag.

Ik zet geen wekker. Als ik wakker word ga ik naar beneden en steek een sigaret op en zet koffie. Dan ga ik achter de computer zitten en kijk mijn mail en lees de krant en kijk op dit forum. Ik heb geen vaste tijd dat ik naar boven ga om te douchen en aankleden, haren doen en opmaken. Alles op mijn dooie gemak want ik ben geen ochtendmens. 

Opstaan, wekker uitzetten. Naar beneden, naar het toilet en aankleden. Beetje plamuur, borstel door mijn haar. Wandelen met de hond. Bij thuiskomst krijgt hond te eten. Ik zet thee, doe de computer aan, neem medicijnen in en doe de luxaflex open.

Wakker worden
Eten
Even social media checken
Douchen, aankleden, tanden poetsen etc
Werken

Redelijk standaard denk ik

Om 7 uur opstaan. Wc, douchen, aankleden. Ontbijt en evt lunch maken. Met 1 of meer kinderen ontbijten. Kat eten geven.  Make-up en haar doen, tanden poetsen. Kinderen gaan naar school. Koffie en dan of weg of thuiswerken. 

PriceyRook54

PriceyRook54

11-10-2021 om 10:32

6.45 gaat de wekker, dan springt de kat bovenop me en knuffelen we een paar minuten.
Douchen, checken of de tieners al wakker zijn.
Aankleden, haar, makeup, ontbijt en lunch klaarmaken (eet ik allebei pas later), nog meer roepen naar de tieners (nog 15 minuten, nog 5 minuten) en dan 7.45 het huis uit, tieners afzetten en naar kantoor of terug naar huis als ik thuiswerk.

Ik sta op, geef het tafeltje naast mijn bed een flinke duw totdat hij tegen de muur staat waar hij hoort en ga op weg naar de badkamer.

Daarna naar de keuken om koffie te zetten (eventueel) en zolang de koffie doorloopt leg ik de laatste hand aan gezicht en haar.

Werkdag: 6 uur op, aankleden (dag ervoor gedouched), make up erop, toiletbezoek, kinderen wakker maken en daarna overlaten aan man, banaan in de hand en zo ontbijten op de fiets op weg naar werk. 

Vrije doordeweekse dag: 7 uur op, kinderen wekken, douchen, aankleden, make up erop, ontbijt voor kinderen maken, vaatwasser uitruimen, kinderen fatsoeneren qua haar/zorgen dat er tanden gepoetst worden, naar school brengen, zelf rustig ontbijten terwijl ik via en social media check. 

2 opties:
1)Baby wordt wakker rond 6.00
Baby voeden
Douchen (terwijl man haar verschoont en mee naar beneden neemt). 
Samen ontbijten (havermout of kwark)
Kolven 
Baby naar opvang brengen
Thuiswekdag: iets groter rondje lopen van opvang naar huis
Op locatie: doorfietsen naar werk.

2) de wekker gaat om 6.15.
Douchen (en hopen dat de kleine niet wakker wordt).
Ontbijten  
Baby voeden / flesvoeding door man terwijl ik kolf
Baby naar opvang brengen
Thuiswekdag: iets groter rondje lopen van opvang naar huis
Op locatie: doorfietsen naar werk.

rionyriony schreef op 11-10-2021 om 10:34:

Ik sta op, geef het tafeltje naast mijn bed een flinke duw totdat hij tegen de muur staat waar hij hoort en ga op weg naar de badkamer.

Daarna naar de keuken om koffie te zetten (eventueel) en zolang de koffie doorloopt leg ik de laatste hand aan gezicht en haar.

Waarom gaat het tafeltje in de nacht aan de wandel?

Nogal verschillend. Op maandag en woensdag:

07.30 opstaan
Aankleden
Ontbijten
Medicatie
ADL
08.45 deur uit

Op dinsdag en vrijdag: 08.30 opstaan (thuisdag)

Op donderdag: 08.00 opstaan 
Aankleden 
Ontbijten
Medicatie 
ADL
10.00/14.00 buiten de deur

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.