Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 11 november

Hij staat niet op een theezakje, maar omdat het de 11e van de 11e is:

Wat is je leukste carnavaloutfit geweest? 


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

11-11-2021 om 09:06

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 09:01:

[..]

Ook met cola kun je een leuk feestje vieren. Ik vind bier smerig, dus het argument dat bier er bij hoort vind ik niet bepaald sterk.

Tja alles kan.

BlueFawn schreef op 11-11-2021 om 08:55:

[..]

Paar dorpsevenementen maar niet alles in dezelfde week.

Wij hebben dus jaarmarkt met kermis en dat is ook 5 dagen feest (zuipen). En daarnaast ook nog verschillende andere evenementen natuurlijk buiten die ene week.

ik kom uit een regio waar carnaval flink gevierd wordt. Altijd was ik de vreemde eend in de bijt omdat ik een hekel heb aan carnaval. Die drukte, mensenmassa, verkleed gaan (vind dat zo kinderachtig, maar dat vind ik bijv van de cliniclowns ook, ik kan er niks mee), belachelijke muziek. Blij dat toen ik eindelijk volwassen was ik er niet meer aan mee hoefde te doen. Zoon heeft overigens precies hetzelfde. Hij heeft zich nog Nooit verkleed. Ging dan maar als skater, kon hij lekker in zijn joggingbroek en shirt en pet. Outfit Die hij normaal ook heeft. Gelukkig doet school nooit moeilijk bij hem en hoeft hij niet per se mee te doen (wel aanwezig zijn maar dat mag in een rustig lokaal). 
Een mooie optocht kan ik overigens nog wel waarderen. Niet die zuip- wagens (mogen ook niet overal) maar de wagens die met veel passie zijn gemaakt kunnen echt prachtig zijn. 

_melon schreef op 11-11-2021 om 09:15:

[..]

Wij hebben dus jaarmarkt met kermis en dat is ook 5 dagen feest (zuipen). En daarnaast ook nog verschillende andere evenementen natuurlijk buiten die ene week.

Maar dat staat toch los van carnaval?

Apiejapie schreef op 11-11-2021 om 09:16:

[..]

Maar dat staat toch los van carnaval?

Mijn vraag was of de carnaval dorpen/steden dat ook hebben, naast carnaval.

Er werd gezegd doe mij maar 4,5 dag zuipen. Dat hebben 'wij' dus ook, maar niet met/als carnaval.

BlueFawn schreef op 11-11-2021 om 09:06:

[..]

Tja alles kan.

Als een evenement vooral leul is vanwege de alcohol, hoe leuk is dat evenement dan werkelijk? Dan is het vooral een excuus.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

11-11-2021 om 09:46

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 09:38:

[..]

Als een evenement vooral leul is vanwege de alcohol, hoe leuk is dat evenement dan werkelijk? Dan is het vooral een excuus.

Dan mag ik en vele anderen het nog steeds leuk vinden

Al zo'n 10 jaar niet meer meegedaan, maar toen ik nog in het zuidelijkste puntje van het land woonde, vond ik het creatieve vooral leuk. En vanuit mijn studie vind ik alle culturele, soms zeer plaatselijke tradities eromheen ook heel interessant. Daarnaast vind ik het een mooi idee dat met vastelaovend iedereen gelijk is en samen lol maakt - van burgemeester tot vakkenvuller.

En tsja, de drank, dat is ook wat je er zelf mee wil. 

Mijn favoriete outfit de laatste jaren: een enorme baljurk (costum made, bont gekleurd & zilver), bijpassende hoge hoed vol kunstbloemen, boa, minstens een uurtje schminken. Ook man en kinderen gingen 'op chique' met oa fanfare jasjes en slipjassen. Geld noch moeite werd gespaard. Als je Google vraagt om 'carnaval Maastricht', krijg je wel een indruk.

Minder favoriet, maar het leverde me 25 jaar geleden wel een prijs als einzelgänger in een zuidelijke optocht op: cyclown (clown in een 3 meter hoge doorzichtige wervelwind).  

Hoop voor alle 'leef luij' die vastelaovend willen vieren, dat het volgend jaar door kan gaan! Wie weet doe ik weer eens mee 

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:28:

[..]

Die zijn er wel, maar zeldzaam in het noorden.

De kans is vrij groot dat noorderlingen geen carnaval vieren in of nabij hun woonplaats.

Doe mij sint maarten maar!

Ik groeide op in één van de weinig Sint Maarten vierende de dorpen in Brabant en ik ben het helemaal eens met je laatste zin. Al die leuke kindjes die zingend door de straat gaan, mooie lichtjes overal en om 8 uur is de drukte weer voorbij, want zijn de kinderen moe. Zoveel fijner dan zuipende volwassenen die ieder jaar weer je voortuin onder kotsen

_melon schreef op 11-11-2021 om 08:52:

Voor iedereen die carnaval heeft, hebben jullie dan ook nog dorpsfeest of feestweek in jullie dorp/stad in de zomer?

Ja. Carnaval wordt hier heel groot gefeest. We hebben ook de grootste optocht van Twente. En in de zomer ook een week zomerfeest met elke dag braderie en savonds optredens (Hollandse avond, Duitse avond, 90's avond en dan nog iets)

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 09:38:

[..]

Als een evenement vooral leul is vanwege de alcohol, hoe leuk is dat evenement dan werkelijk? Dan is het vooral een excuus.

Ik drink niet, dus ook niet met carnaval en ik vind het een geweldig feest. Man drinkt wel en zegt dan " met wat bier kan ik de muziek tenminste aan " 🤣🙊.

Ik heb sowieso een slechte muziek smaak en vind carnavalsmuziek heel leuk. 🙈. Dus misschien hebben er meer dat dat het met alcohol nog aan te horen is haha. 

Ohh Carnaval

11-11 heb ik niet zoveel mee moet ik eerlijk bekennen, maar het vijfdaagse feest in feb/maa wel. Zit ook niet bij een carnavalsvereniging oid.

Wat Carnaval zo bijzonder maakt? Een echt dorpsfeest, waarbij het hele dorp in dezelfde kroegen staat. Je spreekt dezelfde mensen weer als het jaar ervoor, koetjes en kalfjes, en dat is ook prima. Je bent tot niks verplicht, en als je eens uit de band schiet op wat voor manier dan ook, hoor je daar na Carnaval ook niks meer over. Veel kan en mag, alles is goed en er is werkelijkwaar nooit gezeik. De sfeer is altijd meer dan prima, iedereen heeft er zin in, en iedereen kijkt er ook naar uit. 
Door het verkleden, de foute muziek en de alcohol is het allemaal net wat specialer.. Ik weet niet wat het is. 
Ik zou er bijvoorbeeld niet over na willen denken om 5 dagen lang gewoon “op stap” te moeten - maar Carnaval is geen probleem.

Friezinnetje

Friezinnetje

11-11-2021 om 11:11 Topicstarter

wij hebben ook een kermis/dorpsfeest van 4 dagen en eens in de 5 jaar duurt die nog ietsje langer (een week of zo). Erg gezellig

Jaren geleden dat ik carnaval gevierd heb. En toen kon je nog gewoon een kiel aan, dikke trui er onder en klaar

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

11-11-2021 om 11:35

nlies schreef op 11-11-2021 om 11:28:

Jaren geleden dat ik carnaval gevierd heb. En toen kon je nog gewoon een kiel aan, dikke trui er onder en klaar

Dat is op veel plaatsen nog steeds gangbare kleding, een boerenkiel en een sjaal in de kleuren van je dorp of stad, ik vind Limburgs carnaval heel anders als Brabants carnaval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.