Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 11 maart

275239443_1874623199399481_5466526699783287114_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=TW9h36JkmW4AX83FxQ3&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9fdFN1XcqKIdVrmSk0IqxcrKgbKIGWEbU_sYD8DUj7UQ&oe=623032EF

Wat is de mooiste herinnering uit jouw kindertijd? 

de plek waar we woonden aan het park en voorbij het park het zwembad. Ik wil de echt in  de kinderhemel. 

wat ik natuurlijk nooit had moeten doen, maar ik ben weleens in de winter teruggeweest om trots aan mijn man te laten zien waar ik nou zo fantastisch woonde, maar het was best een afbraakbuurt geworden, met allemaal nepgras in de speeltuintjes, hekken om voetbalveldjes etc, scheve schuttingen vol in het zicht. 

Spelen met barbies. Ik had er veel, echt een minimaatchappij. Ze beleefden allerlei avonturen. 
Wandelen door de bossen in mijn geboortestreek, vooral in de herfst als er grote hopen afgevallen blad lagen.
Op vrijdagmiddag met mijn vader naar een stadje in de buurt. Eerst voor een gulden snoepjes uitzoeken in zo'n ouderwets winkeltje dat losse snoepjes in bakken verkocht. En daarna naar de bieb om weer een stapel boeken te lenen.

En nog zoveel meer.

Op warme zomerdagen gingen we al in de ochtend met mijn moeder, broer en zus naar de zwemplas in de buurt. We namen pakjes drinken en voor ons doen luxe broodjes mee (lees: krentenbollen en witte bolletjes) waarvan de kaas tegen lunchtijd al half gesmolten was. Dat was ook weer de charme en maakte de broodjes des te lekkerder 

We hadden het financieel niet ruim. Als kind had ik dat niet in de gaten, ik voelde me de koning te rijk op zulke dagen. 

Zomers met het hele gezin op de fiets naar het strand. Heerlijk de de hele dag spelen in de zee. De lunch en drinken werden meegenomen maar aan het eind van de middag kregen we altijd een Italiaans schepijsje.
In de winter naar de schaatsbaan eerst met oudere broers, later met vriendinnen.

De kermis! 
Wij woonden toen aan de brink, midden in het dorp. 
2x per jaar kermis, dan kreeg ik geld van mijn opa en ging ik het hele weekend los.
Heerlijk was dat. 
In de botsauto's, suikerspin, harde muziek. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-03-2022 om 09:13

Ontwaken bij mij grootouders. Groot bed, oranje gordijnen waar het zonlicht door scheen, nog even een Tiny lezen en dan naar beneden waar de tafel gedekt stond, bomma warme melk maakte en bompa naar aftershave rook omdat hij ging werken. 

Sinterklaas, en kerst, beide toen ik nog heel jong was.

Logeren bij mijn opa en oma. Ik had een schat van een oma die dan leuke dingen met me ging doen. (Opa moest werken.)  En ik heb van haar geleerd dat pindakaas met hagelslag heel lekker is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.