Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 11 januari

262857038_1808577549337380_8969752163582358169_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=GzwEoW6lr70AX-dQUY7&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT-2abDpdqtApJtpp3mXozT--MnymtGRWrD4BWUORdeCPg&oe=61E153BF

Wat is jouw favoriete seizoen? 


ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-01-2022 om 07:32

De herfst. 

Alle seizoenen hebben hun mooie dingen. 
De lente omdat alles dan weer begint te bloeien en groeien. Ik kan zo genieten als alles weer groen wordt. En van de eerste koffie buiten in de zon. 
De zomer vanwege de warmte, lange avonden, de vrijheid, buiten zijn, watersporten. 
In de herfst geniet ik van het verkleuren van de blaadjes aan de bomen, van het wandelen door knisperende bladeren, van hardlopen in de mist en van binnen zitten bij de eerste herfststorm. 
In de winter geniet ik van de gezelligheid binnen en van de strak blauwe lucht in combinatie met de kou, de warme chocolademelk na de wandeling. 
Al merk ik wel dat ik zo aan het einde van de herfst en winter toe ben aan het volgende seizoen. De hele tijd kou en nattigheid, daar ben ik dan wel klaar mee. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-01-2022 om 07:45

Alle seizoenen, behalve de echte herfst (wind, regen, bewolking, grauwe luchten) en juist dat echte herfstweer laat zich graag in alle seizoenen zien.

Ik wil bijvoorbeeld echte kou en ijs en een blauwe lucht met een zonnetje in de winter! Niet dit herfstachtige snertweer.

De zomer!!!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-01-2022 om 07:47

Zomer!

Lente, het vrolijkste seizoen wat mij betreft. Na de kou en de donkere dagen zie je de wereld weer opnieuw opstarten en levendig worden. 

De herfst. Zeker na een warme zomer is de herfst een opluchting. Heerlijk 's morgens vroeg naar buiten waar de mist in de spinnenwebben hangt, lekker een eind lopen zodat je lijf warm en je neus koud wordt. Kijken naar de natuur die iedere dag verandert, genieten van de avonden die korter en knusser worden en je 's nachts weer lekker in je dekbed kunnen nestelen na een zomer vol muggen en klamme nachten. Op regen en guur weer kun je je kleden, aan hitte kun je niet ontsnappen, die kruipt in je lijf en in je huis. Het is gelijk duidelijk wat mijn minst favoriete seizoen is 😉.

De lente is absoluut favoriet. De vogeltjes, langere dagen, bomen en planten die weer groen worden, de natuur die weer ontwaakt, daar geniet ik echt van.

Maar juist doordat het eerst winter is geniet ik er zo van. Ik hou van de seizoenen, ze hebben allemaal iets.

niet_rechts schreef op 11-01-2022 om 07:45:

Alle seizoenen, behalve de echte herfst (wind, regen, bewolking, grauwe luchten) en juist dat echte herfstweer laat zich graag in alle seizoenen zien.

Ik wil bijvoorbeeld echte kou en ijs en een blauwe lucht met een zonnetje in de winter! Niet dit herfstachtige snertweer.

Nederland is 4 seizoenen herfst. Alleen de temperatuur verschilt... en zelfs dat niet meer altijd

Maar anders de lente.

De zomer. Dan de lente. De rest mag van mij opbokken. 

Rondstruiner schreef op 11-01-2022 om 07:54:

De lente is absoluut favoriet. De vogeltjes, langere dagen, bomen en planten die weer groen worden, de natuur die weer ontwaakt, daar geniet ik echt van.

Maar juist doordat het eerst winter is geniet ik er zo van. Ik hou van de seizoenen, ze hebben allemaal iets.

Die laatse zin geldt ook voor mij, ik zou niet in een land wiillen wonen waar seizoenen nauwelijks waarneembaar zijn!

Lente
Niet te heet . Niet te koud. De ontluikende natuur. De jonge dieren die geboren worden . Ik kan daar echt van genieten. Wintervind ik snel te koud. Zomer weer snel te heet. En de herfststormen en regen word ik ook niet gelukkig  van. Kon het maar altijd lente zijn!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-01-2022 om 08:11

Wieder schreef op 11-01-2022 om 07:52:

De herfst. Zeker na een warme zomer is de herfst een opluchting. Heerlijk 's morgens vroeg naar buiten waar de mist in de spinnenwebben hangt, lekker een eind lopen zodat je lijf warm en je neus koud wordt. Kijken naar de natuur die iedere dag verandert, genieten van de avonden die korter en knusser worden en je 's nachts weer lekker in je dekbed kunnen nestelen na een zomer vol muggen en klamme nachten. Op regen en guur weer kun je je kleden, aan hitte kun je niet ontsnappen, die kruipt in je lijf en in je huis. Het is gelijk duidelijk wat mijn minst favoriete seizoen is 😉.

Jaaaaa, dit dus    Heerlijk!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-01-2022 om 08:15

Lollypopje schreef op 11-01-2022 om 07:57:

[..]

Nederland is 4 seizoenen herfst. Alleen de temperatuur verschilt... en zelfs dat niet meer altijd

Maar anders de lente.

De lente is hier favoriet. Heerlijk die eerste lentedag met een vriendelijk zonnetje en een aangename temperatuur. Ik laad dan weer helemaal op na een donkere, grijze, natte en en koude periode. Van uitlopen van planten, bloemen, bomen en struiken met prachtige bloesem en de vogels die weer gaan fluiten word ik vrolijk. Maar vooral het gevoel dat je de hele lente en zomer nog voor je hebt liggen vind ik heerlijk. 

Daarna is de zomer bij mij favoriet. Lang licht, lekker buiten zijn, barbecueën met familie/vrienden, ontspannen in mijn eigen tuin. Vooral in coronatijd heb ik zo’n behoefte aan de zomer, omdat je dan veel veiliger buiten samen kan komen met andere mensen.

De herfst vind ik het minst fijn. Regen, grauw, grijs, storm, ik word daar niet vrolijk van. En vooral het idee dat het minstens een half jaar duurt voor het weer lekker weer gaat worden en het lekker lang licht is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.