Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 1 november

245622420_1774135862781549_7913106827729130950_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=2kZasbDkY74AX9Mpar_&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=c6065dc9fbbd45386e60ab595a157ebc&oe=61A46F69

Eerste vraag van de maand november


Spaans, ik vind dat een erg mooie taal.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

01-11-2021 om 07:24

tsjechisch, dan kan ik makkelijker met mijn schoonzus praten. 

engels, ik spreek het redelijk maar zou het toch wat vloeiender willen leren spreken. Ik ben meertalig opgevoed, spreek 4 talen vloeiend maar Engels lukt op de een of andere manier niet. Terwijl dat juist zo belangrijk kan zijn voor werk

Deens! 

oo...eehh..als t makkelijk ging veel. Maar ik ga toch voor gebarentaal. 

Italiaans, Hebreeuws.

Gebarentaal. Hoewel dat in elk land ook weer anders is.
Japans lijkt me ook heel gaaf!

Poeh, best een lastige vraag. Ik beheers van meerdere talen wel de basis, maar kan mezelf absoluut niet vloeiend noemen. Duits en Frans zijn twee van die talen die ik eigenlijk wel beter zou willen beheersen. 

Frans. Ondanks dat ik het als examenvak heb gehad, vaak in Frankrijk op vakantie ben geweest en online weleens een cursus heb gedaan, bak ik er niets van. Ik kan nog niet eens in een winkel wat vragen, geen gesprek voeren enz. Omdat ik een kleine basis heb red ik me wel en begrijp ik wat er bedoeld wordt maar ik zou het zó graag vloeiend kunnen lezen en spreken.

Spaans, omdat mijn schoonzus van oorsprong spaanstalig is.
En Drents/Neder-Saksisch, omdat ik het belangrijk vind dat streektalen blijven bestaan en ik het ook oprecht een mooie taal vind.
Maar man, wat is dat moeilijk te leren.

Ik zou mijn Engels best willen verbeteren en mijn Duits is slecht.. Daar zou ik best wat tijd in kunnen steken.

Frans

Bahasa Indonesia. Lijkt me fijn voor als we eindelijk weer op vakantie kunnen naar Indonesië. 

Gaelic (Schots-Gaelisch)

Mok

Mok

01-11-2021 om 09:19

Japans. Ooit aan begonnen, maar het vergt echt dagelijkse oefening, en ik maak daar eigenlijk de tijd niet voor vrij. Vind het een geweldige uitdaging, een taal met een compleet ander schrift, andere grammatica, etc. Ik heb best een talenknobbel (ik spreek vijf talen), dus hier zou ik graag mijn tanden eens in zetten. Misschien als ik met pensioen ga.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.