Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 1 december

256290649_1797095493818919_3723896228125684099_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=iywI2421m5YAX-UHERA&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=3eb53ce9ba4f7eebb156ad4a6a30ee61&oe=61AC5C7E

Ben je ooit in aanraking geweest met justitie? 
En waarom? 


Nee, nog nooit. Wel in aanraking met politie, iedere dag. Da's misschien wel, naast mijn buitengewoon brave aard, een van de redenen dat ik nooit in aanraking geweest ben met justitie. Want het is er in onze opvoeding van jongs af aan (figuurlijk, nooit letterlijk) ingeramd dat zulks gevolgen zou kunnen hebben voor de baan van mijn vader en later ook van mijn broer. Mijn vriend (nu mijn man) werkte bij defensie dus mijn antecedenten zijn van alle kanten gecheckt en goedbevonden, is toch mooi 😇.

Nee, ben nooit in aanraking geweest met justitie.Ook geen verkeersboetes.
Met allebei ben ik er blij mee en houd ik het liever ook zo.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-12-2021 om 07:45

Min of meer maar alleen als slachtoffer. (Maar dat bedoel je niet denk ik..)

Nee. Ik heb wel een keer als student de deurwaarder aan de deur gehad, omdat de energierekening niet betaald was. Bleek ik het al die tijd naar mijn huisgenoot te hebben overgemaakt ipv naar de energiemaatschappij. En we woonden antikraak waar de post niet echt secuur werd bezorgd dus had geen herinneringen ontvangen. Allemaal prima opgelost, maar was toen wel even schrikken.

Nope, nooit. Nou ja, alleen om VOG aan te vragen haha.

Nee nog nooit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-12-2021 om 08:18

Ja, voor een gedwongen opname. 

Ooit eens lang geleden omdat ik de buurman met een klomp voor zijn kop sloeg.

Nee, nog nooit (afgezien van aanvragen van VOG's en contacten met justitie die voortvloeien uit mijn werk).

nee 😀

ik ben weleens door een politieagent hardhandig tegen de muur gezet en gefouilleert. 

Maar die was niet in functie

Nee . Of telt 1x een parkeerboete 25 jaar geleden ook ?

Nee, wel een VOG gekregen. Dus of ik ben braaf of ik ben heel goed in het verbergen van mijn criminele activiteiten 

nee, tenzij 3 verkeersboetes in 3 weken op dezelfde plek gelden, maar dat was 20 jaar geleden 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

01-12-2021 om 09:27

Indirect, mijn toenmalige vriend was jaren geleden slachtoffer van persoonsverwisseling. Met zijn gestolen papieren waren heel erg veel auto´s op zijn naam gezet. Hij werd opgepakt en in gijzeling gezet omdat er een lange lijst verkeersboetes was, waar hij verantwoordelijk voor werd gesteld. 
 
In die tijd ben ik ook het vertrouwen in het systeem kwijtgeraakt. Want de aangifte die mijn vriend had gedaan van zijn gestolen papieren was de politie doodleuk kwijt. Gewoon weg. Waardoor niemand geloofde dat hij onschuldig was. Hij had ook nog eens niet de Nederlandse nationaliteit, dat maakte het allemaal nog moeilijker. 

Uiteindelijk heeft hij zeker een maand vastgezeten totdat, met hulp van een advocaat en een kopie van de aangifte uit de ambassade van zijn land, kon worden bewezen dat hij slachtoffer was. 

Daarna was de ellende nog niet klaar, want een half jaar later bleek dat er alweer een lijst nieuwe boetes was. Ik heb toen heel veel brieven moeten schrijven om bezwaar aan te tekenen bij het CJIB, waarna alles weer werd kwijtgescholden. 
Godzijdank is het daarna gestopt. Maar excuses of enige schadevergoeding is er nooit gekomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.