Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

17-04-2023 om 19:55

Vraag van de avond van 17 april

welk wadden eiland vindt jij het leukst ?

Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest dus geen idee...

Dorestad schreef op 17-04-2023 om 23:18:

Schiermonnikoog. Lekker autoluw. Ik wandel er een paar keer per jaar heen, over het drooggevallen wad. Nou ja, daar ben ik vorig jaar mee begonnen. Voor mij is het ook voordeel van Schier is dat ik binnen een uur in Lauwersoog ben.

Leuk! Wandel je in je eentje?

Heb jij een gids erbij nodig?

(ik zou wel een keer naar een Waddeneiland willen kite-surfen, maar ik wil niet in de krant komen omdat de Reddingsbrigade me uit de vaargeul moet redden ofzo....)

Terschelling het leukst, maar de boottocht vreselijk duur (als je de auto mee wilt tenminste)
Texel vind ik het gemakkelijkst en betaalbaarst te bereiken en en ook leuk. Bovendien is de keuze in accomodaties daar wat uitgebreider en flexibeler te boeken. 

Ik ben nog nooit op een van de Waddeneilanden geweest. 

MenacingSwan87

MenacingSwan87

18-04-2023 om 09:21

Herfstappeltaart schreef op 18-04-2023 om 08:08:

Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest dus geen idee...

Is echt een aanrader, het is wel Nederland maar je hebt echt het idee dat je in het buitenland bent. Voor de rust ga je naar Vlie of Schier, stress kennen ze daar niet en dat is heel erg aanstekelijk. (De andere eilanden ook geweest behalve Terschelling maar die vind ik persoonlijk minder. Te groot dus niet echt een eiland-gevoel)

Haarklover; nee hoor niet nodig. Zelfs ik ben er niet verdwaald en ik heb het richtingsgevoel van een dronken tor... (maar echt..)

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

18-04-2023 om 09:44

Van de Nederlandse waddeneilanden, vind ik Vlieland het leukst.
Ik ben nog nooit op de Duitse waddeneilanden geweest, maar wil die wel nog een keer gaan ontdekken.

haarklover schreef op 18-04-2023 om 08:24:

[..]

Leuk! Wandel je in je eentje?

Heb jij een gids erbij nodig?

Wij wandelen met een gids. Groep van hooguit 12 personen, meestal minder.

Ook de rondwandelingen bij bijvoorbeeld Noordpolderzijl kan ik aanraden.

JeanneD1982 schreef op 18-04-2023 om 08:07:

[..]

Ik ben daar ook een paar dagen geweest, in mijn eentje en ik heb daar ook gewandeld. Erg fijn is dat als je even tot rust wil komen.

Herkenbaar. De rust aan de ene kant en desgewenst de reuring in het dorp.

JeanneD1982 schreef op 18-04-2023 om 09:21:

[..]

Is echt een aanrader, het is wel Nederland maar je hebt echt het idee dat je in het buitenland bent. Voor de rust ga je naar Vlie of Schier, stress kennen ze daar niet en dat is heel erg aanstekelijk. (De andere eilanden ook geweest behalve Terschelling maar die vind ik persoonlijk minder. Te groot dus niet echt een eiland-gevoel)

Haarklover; nee hoor niet nodig. Zelfs ik ben er niet verdwaald en ik heb het richtingsgevoel van een dronken tor... (maar echt..)

Ik woon zelf in Zeeland, dus aan de andere kant van Nederland. Wij gaan meestal zuidelijker als we in de auto stappen. Maar het lijkt me wel mooi inderdaad. Misschien komt het er ooit nog van.

MRI

MRI

18-04-2023 om 13:58

Tot voor twee maanden Vlieland. Maar toen ging ik naar Schiermonnikoog... Dat is nu mijn favoriet. 
Alle eilanden gezien trouwens, ben er dol op. 

Terschelling is mijn tweede thuis 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-04-2023 om 17:57

zodra je op de boot stapt heb je het gevoel al, dat je op vakantie bent. Ik woon vlakbij de boot naar Terschelling en Vlieland en doen het dan ook wel voor een dagje.Ook Holwerd is niet zo ver, Ameland ben je wat sneller met de boot.  Eerste boot heen, laatste terug. 

Ameland....mijn moeder heeft daar gewoond en gewerkt een tijdje voordat ik geboren werd. Ik wilde zo graag weten hoe het daar was. 
Ben er geweest en vind het geweldig.

Vlieland 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.