Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 8/2/23: Wat wilde jij altijd heel graag hebben of doen, maar viel enorm tegen?

Tijdenlang heb je erover gefantaseerd om dat ene ding aan te schaffen omdat je het heel graag wilde hebben. Of je kon niet wachten om dat ene ding te gaan doen, omdat het je geweldig leek om te gaan doen. Maar toen je het eenmaal had/deed, viel het zo tegen…..

Leuke vraag en eindelijk weet ik dan iets...

Door mijn motoriek is dingen snijden wat lastiger.
Jaren geleden eens een hakselaar gekocht zodat die het werk voor me kon doen. 
Ik heb dat ding nooit zelf gebruikt vanwege al die messen die erin zaten en ik voor me zag wat er fout kon gaan... Dat ding staat nu bij mijn ouders

Spitzen.  Een beetje net als met die kunstschaatsen, ik dacht dat ik prachtige ballerinadingen kon doen als ik die spitzen eenmaal had. Helaas, je moet er keihard voor trainen, de magie bleek niet in die schoenen te zitten. 

En als kind wilde ik dolgraag Dokter Bibber. Dat leek me het leukste spel van de wereld. Helaas, toen ik het eenmaal kreeg bleek het maar zeer matig leuk en ook snel kapot. 

Ginevra schreef op 08-02-2023 om 17:01:

Spitzen. Een beetje net als met die kunstschaatsen, ik dacht dat ik prachtige ballerinadingen kon doen als ik die spitzen eenmaal had. Helaas, je moet er keihard voor trainen, de magie bleek niet in die schoenen te zitten.

En als kind wilde ik dolgraag Dokter Bibber. Dat leek me het leukste spel van de wereld. Helaas, toen ik het eenmaal kreeg bleek het maar zeer matig leuk en ook snel kapot.

Ja waha! Super hyped door de reclame, het spel zelf was eigenlijk gewoon plastic dingetjes uit een kartonnen bord vissen met een rood lampje wat af en toe ging branden.

Een wereldreis (3 maanden)..... Tuurlijk, blij dat ik het gedaan heb (ca. 30 jaar geleden) en het nodige heb gezien, maar voor mij hoeft dat niet meer.  Het reizen op zich (bus, trein, vliegtuig) vind ik strontvervelend, en je reist nogal wat af... Je hebt nooit eens een dagje lekker 'thuis'. Je móet eigenlijk altijd wat, want geen lekker boekenkast vol, wijntje met vriendin, of what ever. 

Fenyw schreef op 08-02-2023 om 15:43:

Een ligfiets. Hoe cool is het om over de fietspaden te suizen, wind door je haar ondertussen al die domme rechtopzittende fietsers uitlachen terwijl jij mooi aerodynamisch voorbij zoeft.
Een kennis deed hem weg en ik wou een proefritje voordat ik tot aanschaf zou over gaan.
Wankel, moeilijk om weg te komen omdat je geen snelheid maakt zoals bij een gewone fiets en enorm wiebelig. Binnen 100 meter lag ik al ondersteboven in het gras. Naast een hondendrol.
Ik ben nu zielsgelukkig met mijn Azor, een zeer degelijke ijzeren fiets. Met kratje voorop.

En je bent onzichtbaar voor auto’s. Een ex-vriendje van mij had hem voor zijn woon-werkverkeer, maar moestvechtveen vlaggetje achterop en dan nog werd hij regelmatig bijna ondersteboven gereden.

Ginevra schreef op 08-02-2023 om 17:01:

Jaaaa heel herkenbaar. Freddie Emmer was ook zo'n teleurstellend spel.

En als kind mocht ik een keer een middag naar de kabouters (scouting). Dat leek me heel spannend, want ik stelde me zoiets voor als de Woudlopers uit de Donald Duck, met kampvuren in het bos en allerlei avonturen. 
Maar het regende die dag en het enige dat de kabouters deden was binnen knippen en plakken. Dat kende ik al van school en dat vond ik zó duf, ik ben nooit meer teruggegaan. Achteraf bezien was het waarschijnlijk toch wel leuker dan ik toen dacht, op dagen met wat beter weer. 

Ginevra schreef op 08-02-2023 om 19:00:

En als kind mocht ik een keer een middag naar de kabouters (scouting). Dat leek me heel spannend, want ik stelde me zoiets voor als de Woudlopers uit de Donald Duck, met kampvuren in het bos en allerlei avonturen.
Maar het regende die dag en het enige dat de kabouters deden was binnen knippen en plakken. Dat kende ik al van school en dat vond ik zó duf, ik ben nooit meer teruggegaan. Achteraf bezien was het waarschijnlijk toch wel leuker dan ik toen dacht, op dagen met wat beter weer.

Wat zonde dat je gestopt bent. Mijn kind heeft er jaren opgezeten en het was precies wat jij dacht. Je hebt gewoon een saaie dag getroffen.

Een handstomer, een vakantiecursus Frans en rollerskates, allemaal zonde van het geld.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

08-02-2023 om 20:43

Decades geleden maar mijn eigen persoonlijke zonnehemel was toch een beetje een teleurstelling, ik bleef op zijn best gebroken wit.

Een stoomreiniger. Ik ben een niet al te beste huisvrouw en ik houd ook gewoon niet van schoonmaken. Dat ding zou het zo veel sneller en makkelijker maken. In mijn hoofd zou schoonmaken bijna leuk worden. Dat viel dus enorm tegen. Hij maakt een hoop lawaai en het vuil ging niet zo makkelijk weg als ik had verwacht. Het ding is ook nog eens niet zo makkelijk op te bergen omdat het snoer niet in rolt zoals bij een stofzuiger. Dus als ik hem wil gebruiken moet ik ongeveer de halve trapkast uitruimen om het snoer te ontwarren uit alle andere zooi die in die kast staat. 

oja spitzen  ik was goed in ballet dansen maar die spitzen heb ik na een jaar aan de wilgen gehangen gewoon op normale balletschoenen wilde het ook prima

oja 3 jaar Spaanse les gehad.
Helaas was ik in mijn jeugd te vaak blootgesteld aan de Franse taal, dus gooide ik maar alles door elkaar 

waterskiën, ik dacht wel even dat te doen ik was 22 en had nog nooit eerder op ski’s gestaan (ja gelanglauft). Nou ik kwam niet verder dan 20 meter en kon daarna weer zwemmend met ski’s naar de waterkant. Dit 5x gedaan in een uur en ik was er helemaal klaar mee. Die jongen die mij had uitgenodigd was wel enorm goed erin en stond allerlei stunts en kunstjes te maken. 

GroenTuintje schreef op 08-02-2023 om 22:29:

waterskiën, ik dacht wel even dat te doen ik was 22 en had nog nooit eerder op ski’s gestaan (ja gelanglauft). Nou ik kwam niet verder dan 20 meter en kon daarna weer zwemmend met ski’s naar de waterkant. Dit 5x gedaan in een uur en ik was er helemaal klaar mee. Die jongen die mij had uitgenodigd was wel enorm goed erin en stond allerlei stunts en kunstjes te maken.

Oooh heerlijk, heel veel gedaan vroeger. Ik begon op mijn 6e met waterskiën en als ik nu ergens op vakantie ben waar ik het kan doen, doe ik het nog weleens graag. Iets wat je niet verleerd, net zoals fietsen. Gewoon skiën heb ik nooit gedaan en denk ook niet dat ik dat kan, lijkt me ook echt doodeng.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.