Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 24/11/22: Van welke film/serie krijg je nog steeds nachtmerries?

Welke film of serie vond je zo eng dat je er misschien wel nachtmerries van kreeg? 

Met dank aan Dolfje. 


BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-11-2022 om 11:38

Mug schreef op 24-11-2022 om 11:14:

[..]

Oohh dankje!

Tourist Trap moet het geweest zijn. Brrrr, die ga ik nu nog eens kijken.

Graag gedaan.
Geen van beide gezien, maar ze gaan wel op mijn lijstje.

Jarenlang nachtmerries gehad van een film die ons oudere buurmeisje aan het kijken was toen ze 's middags op mij (een kleuter) aan het passen was.
Verschrikkelijk, een grote roze massa die zo mensen op at.
Pas een paar jaar geleden uitgevonden dat het de film The Blob geweest moet zijn.
Vind hem nu niet meer eng, eerder lachwekkend

Snoeske schreef op 24-11-2022 om 10:35:

Ik heb als 10-jarige een film gezien over Charles Manson en zijn 'familie' en de moorden die ze pleegden. Ik heb er weken last van gehad. Ik vond het met name zo eng omdat het echt gebeurd was.

Helter Skelter! Ik heb er precies dezelfde herinnering aan als jij.

Hereditary en The Blair witch project. 
Ze intrigeren me en in heb ze destijds samen met anderen gezien. Maar never nooit dat ik die films in m’n uppie nog eens ga herzien. 
Voor de rest heb ik een sterke maag als het om enge films gaat. 

Oirlogsfilms. Vooral  rond bevrijdingsdag  heb ik continu nachtmerries 
Geen idee waarom maar heel vervelend 
Kijk die dan ook bewust  niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-11-2022 om 12:48

Horror. Vond ik vroeger al niks en nu nog steeds. Dat soort films (of boeken) zorgt ervoor dat ik 's avonds en 's nachts in het donker niet naar de wc durf (rare irrationele angst dat er "iets" gebeurt zodra een lichaamsdeel niet meer volledig door dekbed bedekt is). Ik ben een watje.

Interstellar vond ik dan weer geweldig.

Ik zag als tiener " Dressed to kill" met Angie Dickinson. Dat ze onder de douche stond en het gordijn werd weggetrokken enz... Durf het niet te typen. 
Heb jarenlang angst gehad om te douchen. 

Heb geen films/series gezien waar ik nachtmerries van krijg/eng vind. Hou over het algemeen ook niet van horror en andere enge films/series dus scheelt misschien ook dat ik  het ook niet kijk. 

Moxxie schreef op 24-11-2022 om 11:50:

[..]

Helter Skelter! Ik heb er precies dezelfde herinnering aan als jij.

Ja, die was het! 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-11-2022 om 13:06

Coreopsis schreef op 24-11-2022 om 12:48:

Horror. Vond ik vroeger al niks en nu nog steeds. Dat soort films (of boeken) zorgt ervoor dat ik 's avonds en 's nachts in het donker niet naar de wc durf (rare irrationele angst dat er "iets" gebeurt zodra een lichaamsdeel niet meer volledig door dekbed bedekt is). Ik ben een watje.

Interstellar vond ik dan weer geweldig.

Nu jij dit zegt, van een boek heb ik wel een keer nachtmerries gehad. Stephen King- de Spelbreker was dat. Over een vrouw die vastgebonden ligt aan bed en in de hoek van de kamer een gestalte ziet staan.... nou dan weet je wel wat ik telkens zag. Ik durfde echt niet meer te gaan slapen 😂

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-11-2022 om 13:58

De film Misery, als Annie Wilkes met een moker de enkels kapot slaat  van de schrijver Sheldon. 
Voor de liefhebber te vinden op YT onder Misery - Hobbling scene.

Tickel schreef op 24-11-2022 om 13:58:

De film Misery, als Annie Wilkes met een moker de enkels kapot slaat van de schrijver Sheldon.
Voor de liefhebber te vinden op YT onder Misery - Hobbling scene.

Misery moet je als kind niet zien, nee! Maar oh, ik houd van Kathy Bates!

Nachtmerries niet, maar ik kan nog steeds bang zijn in lege gebouwen (of in huis...) 's avonds laat. Dat komt door te veel enge thrillers waarin iemand dan belaagd wordt door de engerd die zich verstopt in een lege donkere gang of zo. Of op zolder en dan naar beneden komt. Jakkes.
Ik had toen ik klein was een oppas die dol was op enge films en ze dan ging navertellen aan mij dat was niet erg bevorderlijk voor mijn dapperheid.

Ik hou ook niet van horror en niet van het type thrillers waarin de goeie op zoek moet naar het bewijs in het huis/kantoor van de slechte die dan natuurlijk net binnen dreigt te komen. Dat je de hele tijd denkt 'wegwezen, nu!'.

Als tiener de lift gezien, vond ik heel eng
En wat later it.
Van de serie twin peaks kreeg ik ook de kriebels 

Valdemar schreef op 24-11-2022 om 09:38:

[..]

Bedankt, net de trailer gezien en ik denk dat ik deze gemist heb.
Ook dank aan Dolfje en Sassenach, ga het topic volgen om kijktips op te pikken.

Ga dan wel voor de originele Japanse. De remake is best goed, maar de Japanse vind ik beter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.