Huiskamer
Sassenach
19-12-2022 om 07:37
Vraag v.d. dag 19/12/22: Wat is jouw favoriete slaaphouding?
In welke houding slaap jij het liefst?
Peiling
Wat is jouw favoriete slaaphouding?
Knutselkei
19-12-2022 om 18:25
Helemaal op mijn buik met mijn armen boven mijn hoofd. En dan draai ik in de nacht op mijn rechterzij, en terug en zij en terug etc 
De buikhouding was vanuit vroeger min of meer verplicht om mijn rug te strekken. Eerst sliep ik nml op mijn buik met mn handen onder mijn buik, dus erg krom met mn rug. Dat "mocht" niet meer van de orthopeed. Dus armen omhoog.
Ik slaap nog wel eens met mijn handen onder mijn buik....heerlijk!!
Courage
19-12-2022 om 18:51
Tickel schreef op 19-12-2022 om 15:54:
[..]
Ik krijg maagpijn als ik op m'n rug lig.
Hoe voelt dat bij jou dan? (want ik weet ook niet goed hoe maagpijn voelt). Ik kan het gevoel dat ik krijg niet goed beschrijven namelijk. Het is een akelig, soort trekkerig of drukkend gevoel. Dusdanig akelig dat ik er wakker van word.
Ranjemeteenrietje
19-12-2022 om 18:52
Sassenach schreef op 19-12-2022 om 07:40:
Ik lig het liefst half op mijn buik en half op mijn zij. Ik lig dan op mijn rechterschouder terwijl ik met beide heupen en buik op het matras lig. Ik trek dan mijn linkerknie helemaal op en strek mijn rechterbeen uit. Eigenlijk ben ik dan net een soort wokkel.
Ik lig zo'n beetje hetzelfde, maar wissel wel van kant waar ik lig.
ProfitableMantis53
19-12-2022 om 21:36
Afwisselend linker en rechterzij, benen opgetrokken. Wat veel wokkelhoudingslapers, als ik zo ga liggen voelt dat heel fout in mijn rug. Die trek je dan toch helemaal scheef?
vrouw92
19-12-2022 om 21:51
Het liefst op buik/rechterzij. Soms ook links, maar dat is meer als ik niet kan slapen. Rug zou ik willen, maar vind ik echt niet lekker. Dus buik/rechts is wel favoriet
Pepperoni
20-12-2022 om 00:28
Ik val altijd in slaap op mijn rechterzij, met mijn linkerbeen over mijn andere been geslagen, maar wel met een dik kussen tegen mijn buik aan. Zonder dat kussen kan ik niet slapen en ik krijg last van mijn schouders en nek de volgende ochtend. De andere helft van de nacht beleef ik in dezelfde positie maar dan op mijn linkerzij.
Op de rug slapen probeer ik echt te vermijden want het komt weleens voor dat ik toch op mijn rug beland en word dan altijd bezweet wakker door nare dromen.
Duufje
20-12-2022 om 10:40
Dagje te laat...
Op mijn rechterzij lepeltjelepeltje met man. Man draait in de loop van de nacht om (en weg dus). 's Zomers laat ik hem gaan, maar nu kan ik mijn kacheltje niet missen dus hou ik hem vast of draai ik mee. Afhankelijk van de weerstand
EnchantedDragonfly18
22-12-2022 om 23:03
Courage schreef op 19-12-2022 om 18:51:
[..]
Hoe voelt dat bij jou dan? (want ik weet ook niet goed hoe maagpijn voelt). Ik kan het gevoel dat ik krijg niet goed beschrijven namelijk. Het is een akelig, soort trekkerig of drukkend gevoel. Dusdanig akelig dat ik er wakker van word.
Trekkend gevoel, net onder de borstbeen, het "holletje".
Courage
23-12-2022 om 00:49
Tickel schreef op 22-12-2022 om 23:03:
[..]
Trekkend gevoel, net onder de borstbeen, het "holletje".
Oh ja, bij mij dus ook - ietsjes lager, maar dat dus. Grappig dat ik niet de enige ben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.