Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 19/12/22: Wat is jouw favoriete slaaphouding?

In welke houding slaap jij het liefst?

Peiling

Wat is jouw favoriete slaaphouding?
86 stemmen
5%
38%
27%
17%
13%

Om te beginnen: nooit op mijn rug, daar kan ik echt niet tegen. Mocht het ooit per ongeluk een keer gebeuren, dan word ik daar wakker van met een vervelend gevoel in mijn buik dat ik moeilijk kan omschrijven.

Voornamelijk op mijn zij en links/rechts wisselt af. Ook geen vaste kant qua inslapen. Word even wakker en draai me dan om. Kat slaapt meestal tegen me aan, op het dekbed, en ik hou dan rekening met haar door voorzichtig te draaien zodat ik haar niet per ongeluk van het bed veeg.
Soms op mijn buik, kan heerlijk ontspannend zijn als het slapen nog niet lukt.

In de armen van mijn man. 

VivaLaVida schreef op 19-12-2022 om 10:21:

Linker of rechterzij. Altijd met dekbed tussen mijn benen/knieën. Ik kan ook echt niet zonder dekbed slapen in de zomer.

Dit exact. Nu wel voorkeur voor linkerzijde omdat ik dan met mijn rug naar man lig. 

Op mijn buik en op mijn zij. Ik draai me nogal eens om. 

Op beide zijden afwisselend, nu sommigen het zo benoemen ik heb eigenlijk niet z’n goed idee in welke houding ik wakker wordt. Misschien dat ik midden in de nacht op mijn rug lig geen idee eigenlijk.

Ik ben ook een soort wokkel. Soms links, soms rechts. Sporadisch rug.
En ik ben ook erg actief in de nacht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 15:54

Courage schreef op 19-12-2022 om 13:14:

Om te beginnen: nooit op mijn rug, daar kan ik echt niet tegen. Mocht het ooit per ongeluk een keer gebeuren, dan word ik daar wakker van met een vervelend gevoel in mijn buik dat ik moeilijk kan omschrijven.

Ik krijg maagpijn als ik op m'n rug lig.

Zo te zien ben ik in de minderheid met mijn rugslaperij.
Soms is het voeteneinde te koud en lig ik met gekruiste benen, als een liggende kleermakerszit zeg maar. Dat doe ik om mijn voeten te warmen aan het warme deel van de elektrische deken, die is net te kort eigenlijk. Als vriend ook in bed ligt: begin ik op mijn zij, lepeltje lepeltje, en dan warm ik mijn voeten aan hem. 

ergens tussen mijn zij en buik in. Ik lig het liefst op mijn buik, maar dat kan ik niet meer, dan krij ik rugpijn, maar als ik 1 been optrek, dan lukt het wel. 

Eigenlijk precies zoals Sassenach beschrijft!

ToetieToover schreef op 19-12-2022 om 16:06:

Zo te zien ben ik in de minderheid met mijn rugslaperij.
Soms is het voeteneinde te koud en lig ik met gekruiste benen, als een liggende kleermakerszit zeg maar. Dat doe ik om mijn voeten te warmen aan het warme deel van de elektrische deken, die is net te kort eigenlijk. Als vriend ook in bed ligt: begin ik op mijn zij, lepeltje lepeltje, en dan warm ik mijn voeten aan hem.

We zijn de enige twee in de poll, volgens mij. Bijzonder.

Op mijn linkerzij als een gefrituurde garnaal: in de foetushouding, ingepakt in een warm jasje 

languit op mijn zij, en dan wil ik nog weleens in mijn slaap draaien naar mijn andere zij of mijn rug maar wel altijd met gestrekte benen 

Ik start meestal met op mijn rug te liggen, dekens opgetrokken tot over mijn oren. Absoluut deken los op het matras, instoppen kan ik niet tegen. Na een half uurtje draai ik meestal op mijn rechteroor en heb de dekens dan zo hoog opgetrokken, dat je bijna geen gezicht meer ziet. Vaak steekt er gaandeweg de nacht een voet onder de deken uit, omdat ik het warm heb. Is nogal een gek gezicht dat het hoofd weg is, maar de voet zichtbaar

Wollstonecraft schreef op 19-12-2022 om 09:09:

[..]

Zo lig ik ook. Maar draai wel regelmatig om en word ook regelmatig op mijn rug wakker. Ben nogal actief 's nachts 😁

Ik ook.

Ik begin links of rechts en draai tig keren voordat ik in slaap val. Heb een extra kussen wat voor mijn borst ligt en waar ik tegenaan leun.

Ik slaap nu vanwege rugklachten nog slechter dan normaal helaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.