Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 19/12/22: Wat is jouw favoriete slaaphouding?

In welke houding slaap jij het liefst?

Peiling

Wat is jouw favoriete slaaphouding?
86 stemmen
5%
38%
27%
17%
13%

snjokorn schreef op 19-12-2022 om 08:07:

Linker- en rechterzij afgewisseld en dan meer richting buiklig met bovenste been opgetrokken en ondersteund door een kussen (van knie tot enkel/voet)

....en voor extra stabiliteit komt de kat dan ook nog even bij mijn benen liggen.

Deze maar dan zonder de kat.

WarpedTrout14

WarpedTrout14

19-12-2022 om 09:09

Sassenach schreef op 19-12-2022 om 07:40:

Ik lig het liefst half op mijn buik en half op mijn zij. Ik lig dan op mijn rechterschouder terwijl ik met beide heupen en buik op het matras lig. Ik trek dan mijn linkerknie helemaal op en strek mijn rechterbeen uit. Eigenlijk ben ik dan net een soort wokkel.

Zo lig ik ook. Maar draai wel regelmatig om en word ook regelmatig op mijn rug wakker. Ben nogal actief 's nachts 😁

Ik lig het lekkerst op mijn buik, dan val ik ook het snelst in slaap. Alleen krijg ik er last van mijn rug van, dus dan slaap ik soms een paar nachten op mijn zij, maar dag ligt wel minder lekker. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

19-12-2022 om 09:18

Ik kan alleen maar in slaap vallen op mijn linkerzij, maar ik lig enorm te woelen 's nachts. Alle slaaphouding komen dan aan bod. 

Ik lig (bijna) altijd op mijn rechterzij. Af en toe wissel ik af naar links maar die schouder vindt dat niet prettig
Vaak in foetushouding en ook mijn polsen raar gedraaid onder mijn kin 😆

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-12-2022 om 09:25

Ik lig het liefst half op mijn buik en half op mijn zij. Ik lig dan op mijn rechterschouder terwijl ik met beide heupen en buik op het matras lig. Ik trek dan mijn linkerknie helemaal op en strek mijn rechterbeen uit. Eigenlijk ben ik dan net een soort wokkel.

Dat scheelt mij schrijven. Ik lig ook bij voorkeur als een wokkel .

En zo te lezen had je die wokkelhouding ook in je poll moeten meenemen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 09:43

Haha, ik heb ongeveer dezelfde slaaphouding. Op de voorkant van rechter gestrekt been, links helemaal opgetrokken en mijn linker elleboog ligt op die knie.

Slaap eigenlijk bijna altijd op mijn zij. Soms wissel ik nog wel eens van kant, maar val meestal op rechterzij in slaap. 

Ik slaap nog zoals baby’s, op mijn rug met armen in hoera-houding.

Ik val 9 van de 10 keer in slaap op mijn rechterzij, heeeeeel soms op mijn linker. Nooit op mijn rug, nooit op mijn buik. Verder lig ik ook vaak zoals TO. 

Linker of rechterzij. Altijd met dekbed tussen mijn benen/knieën. Ik kan ook echt niet zonder dekbed slapen in de zomer.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

19-12-2022 om 10:33

Op mijn zij; wisselend links en rechts. Soort stabiele zij-ligging van EHBO.
Sinds mijn operatie met een kussen aan mijn rechterzij, zodat mijn linkerarm daar op kan liggen als ik op mijn rechterzij slaap. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-12-2022 om 11:16

op rechterzij, benen iets opgetrokken. En ik beweeg weinig snachts, dus zo wordt ik ook weer wakker. 

Ik begin altijd op mijn rechterzij, maar ik wissel wel af gedurende de nacht. Als ik even wakker word wissel ik altijd van zij.

Sassenach

Sassenach

19-12-2022 om 11:44 Topicstarter

Coreopsis schreef op 19-12-2022 om 09:25:

[..]

En zo te lezen had je die wokkelhouding ook in je poll moeten meenemen.

Eigenlijk wel ja. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.