Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 18/3/23: Wat is jouw favoriete sausje bij de patat/friet?


curry van hela 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-03-2023 om 11:35

Heinz tomatenketchup

Hier ook gewoon mayonaise 

In de patatzaak mayonaise of ketchup  en als ik thuis patat eet dan doe ik er appelmoes bij

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

18-03-2023 om 12:00

Mayonaise natuurlijk.. en dan het liefst zelfgemaakt. Maar uit luiheid neem ik ook vaak de mayonaise van de patatzaak zelf... ernaast natuurlijk alhoewel ik erover niet afkeur.

Frikandel-speciaal is lekker; patat met curry, mayonaise en uitjes vind ik dan weer minder.

Ik eet mijn patat het liefst met mayo en satésaus. 
Maar ik lees hier nu ook appelmoes en ik zou nu ook best wel zin hebben in een patatje mayo en appelmoes. Dat heb ik ook al héél erg lang niet meer gehad.  

Fritessaus van Calvé (of mayo bij gebrek aan beter). Daarnaast een hoopje saté saus is een mooie bonus (maar niet mixen, dat is ranzig).

Ik eet altijd Belgische mayonaise bij de friet, die echte witte zure.
Verder vind ik satésaus erbij heerlijk of ik maak een frietje speciaal met mayonaise curry en uitjes. Mmmmm 👌

Serengeti schreef op 18-03-2023 om 12:04:

Ik eet mijn patat het liefst met mayo en satésaus.
Maar ik lees hier nu ook appelmoes en ik zou nu ook best wel zin hebben in een patatje mayo en appelmoes. Dat heb ik ook al héél erg lang niet meer gehad.

Mijn man is fan van friet met appelmoes. En kip erbij haha. 

patat met mayo, of met chilisaus met mayo. 

ToetieToover schreef op 18-03-2023 om 07:50:

[..]

Neeeeeeee ernaast natuurlijk

En naast mijn patat ligt, in een schattig mini-schaaltje: de enige echte Ton’s Belze majoneis.

Die mayonaise is heerlijk, heb ik soms ook in huis. Afgewisseld met Davos&Lemmens 

Friet met mayonaises of speciaal. Voor mij is specials met curry. 
En als snack vaak een kroket Kwekkeboom/ Van Dobben of een kaas soufflé. 
Frikandel zelden en als ik deze bestel dan maak ik er thuis een frikandel speciaal van. Dat doe ik liever zelf, zodat ik hem ook heb zoals ik heb hebben wil.

frietsaus

Saga schreef op 18-03-2023 om 10:32:

[..]

Dit! Was al helemaal verbaasd dat die nog niet genoemd was tot aan Regendrup. En mayonaise, maar niet samen.

Soms ook samen 

Mayo, pinda en ui. Heerlijk!
Of de bikkelsaus van Remia 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.