Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 18/3/23: Wat is jouw favoriete sausje bij de patat/friet?


Patat met mayonaise

Patatje oorlog natuurlijk. Met veel ui!

Herfstappeltaart schreef op 18-03-2023 om 07:34:

En remouladesaus bij kibbeling van de visboer. Vind ik ook erg lekker.

O wacht je vroeg alleen bij de friet. Niks gezegd dan.

Mayonaise!

Speciaal met ketchup ipv curry. 
En bij de Manneken Pis wil ik nog wel ns Andalouse kiezen, die vind ik ook echt lekker. 

Patat met mayonaise of satesaus. Soms maak ik een uitstapje naar ketchup.

Samurai! 

Belgische mayonaise. Thuis heb ik altijd fritessaus, dat is wat minder calorieën dan echte mayonaise en dat is toch wel nodig om op gewicht te blijven. 
Vanavond weer frites,  mmmmm

Belgische mayo, met absoluut geen suiker erin. Mayo zoals die vroeger smaakte, lekker zuur.

pindasaus

Zaanse mayonaise!
Thuis hebben we gewoon fritessaus. De lekker vette dikke saus maakt patat van de snackbar altijd stiekem extra speciaal. Op vakantie nemen we ook vaak een tube Zaanse mee, want die zijn zo handzaam verpakt 🙈.

Mayonaise!

Bakblik schreef op 18-03-2023 om 08:42:

Belgische mayonaise. Thuis heb ik altijd fritessaus, dat is wat minder calorieën dan echte mayonaise en dat is toch wel nodig om op gewicht te blijven.
Vanavond weer frites, mmmmm

Frietsaus zit dacht ik veel meer suiker /koolhydraten in dus dan liever iets wat echt lekker is...

Joppiesaus! En bij een specifieke cafetaria satesaus. 

BlairW schreef op 18-03-2023 om 07:30:

Speciaal! Curry, Mayo en uitjes en dan over de friet. Niet in een bakje ernaast, dat smaakt veel minder lekker.

Helemaal eens! Het moet er echt overheen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.