Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 17/11/22: Hoeveel auto’s heb je tot nu toe in je leven gehad?

Hoeveel auto’s heb jij tot nu toe in je leven in je bezit gehad? En waren/was dat jouw eigen auto’s/auto of van het gezin?

Ik rij nu in mijn 3e auto. Allen van mezelf en zelf betaald, geen lease.
Wel allemaal tweedehands auto's ook, maar mijn huidige auto was pas 2 jaar toen ik hem kocht. De anderen waren veel ouder.

Nul! Nog nooit een eigen auto gehad.

Hier ook nul, geen auto gehad. Heb ook geen rijbewijs. 

MRI

MRI

17-11-2022 om 12:43

ja ook nul. Soms gemist. Nu zou ik het niet meer willen vanwege het milieu. 

Van mijn 18de tot ongeveer mijn 28ste heb ik in totaal 6 verschillende barrels gehad - de ene nog meer in staat van ontbinding dan de andere.  Ze brachten me waar ik moest komen en ik gaf nog niet zo veel om luxe onderweg.
Daarna kwam ik te werken in een firma waar we telkens maar een andere auto uit de pool konden gebruiken/meenemen en dat was een heel diverse range van auto's - toen heb ik in alles leren rijden van een smartje tot de lelijkste ooit: de Fiat Multipla.
Nu ben ik aan mijn derde lease auto van het werk toe.  Budget is met de jaren toegenomen en ik vind het nu wel fijn dat ik eentje heb met allerlei rijhulpsystemen. 

Als ik op pensioen ga (als dat ooit nog mag), koop ik geen eigen auto meer heb ik me voorgenomen.  Ik heb goede OV verbindingen waar ik woon en desnoods doe ik wel auto delen of huren voor verdere trips.

Vanaf 1977 :
Honda

Honda

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Peugeot

Dacia

Dat zijn er dus 7.

Een stuk of 6 in zo’n 30 jaar tijd. Nu geen eigen auto.

Vier. En binnenkort komt nummer 5. Ik ga elektrisch rijden
Het is mijn auto. Man heeft ook een auto.

40 jr rijbewijs, stuk of 15 autos (van mij en man samen, waaronder ook leaseautos)

In 2003 rijbewijs gehaald. Achtereenvolgens gehad:
1. Dafje
2. Clio
3. 405
4. Espace
5. Laguna Familiale
6. 406 7-zits
7. Punto 
8. 407 7-zits
9. 206
10. Civic 

Earlgreythee schreef op 17-11-2022 om 09:22:

Ik heb nu 18 jaar mijn rijbewijs en rij nu in mijn tweede auto. Eigen bezit (wel gedeeld met mijn man).

Ik heb vanochtend het verkeerde antwoord gegeven, ik heb tot nu toe drie auto’s gehad 😅🤦🏼‍♀️

In elk geval 8 van mezelf en daarvoor ook een stuk of 8 samen. Ik hou van grote auto's die door de modder kunnen. Nu er nog maar 2 kinderen thuis wonen, heb ik een Peugeot 4007. Hiervoor had ik een Grand Voyager en daarvoor een Honda Odyssey. 

Toevoeging: mijn man heeft zijn eigen auto. Die van hem zijn eigenlijk altijd kleiner, zuiniger en ook stukken schoner dan de mijne. 

We hebben samen een gezinsauto, maar ik heb geen rijbewijs dus het voelt meer als zijn auto. Van hem is het ook de eerste auto, ooit heeft hij met vrienden een heel goedkoop busje gekocht voor tijdens een vakantie die opgereden mocht worden. Daar hebben ze allemaal voor ingelegd, maar stond niet op mijn man zijn naam. Omdat die auto ook maar 8 weken gebruikt is en daarnaast weer van de hand gedaan voelt dat voor hem ook niet als zijn eerste auto oid.

Nu de derde auto.

ik ben 30, heb 11 jaar mijn rijbewijs, en rij in mijn 2e auto. De eerste was een koekblik (peugeot 106) de huidige een koekblik + (peugeot 107)

En die auto deel ik met mijn man en hebben een kind. Dus een heuze gezinswagen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.