Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 16/3/23: Hoeveel soorten was heb jij?

Peiling

Hoeveel soorten was heb jij?
139 stemmen
3%
19%
33%
17%
15%
4%
3%
1%
1%
1%
1%
0%
1%

ik heb 2 wasmanden een voor vuil een voor schoon . 
en vaak keer ik de vuile was om en ga dan alles op kleur sorteren.

programma wat ik meest gebruik is katoen en dan op verschillende tempraturen beddengoed sokken en ondergoed altijd op 90 graden 
de rest tussen de 30-40 

Fenyw schreef op 16-03-2023 om 21:19:

[..]

Ja hoor, eens in de zoveel tijd moet je voor het behoud voor je machine een kookwater draaien. Omdat ik vermoed dat het om het aantal gedraaide wassen gaat en ik voorheen veel was had, doe ik het standaard met de witte lakens. Elke week dus.


doe ik ook nooit. Nog nooit problemen gehad met de wasmachine (gebruik ik nu 8 jaar).

Marty1984 schreef op 16-03-2023 om 22:10:

[..]

Beddengoed: 1 keer per maand à 2 maand

Badhanddoeken: 1 keer per maand of als ik ze beu gezien ben in de badkamer

Keukenhanddoeken: Mee met de gewone wekelijkse was


De wasmand ligt tegen 't eind van de week vooral vol sokken en ondergoed.

Ik doe het beddengoed elke week. En ik heb ook elke week een handdoekenwas. Ik kan me echt niet voorstellen dat je een maand tussen dezelfde lakens ligt of een maand met je handdoeken doet.

Fenyw schreef op 16-03-2023 om 21:25:

[..]

Die caviawas intrigeert me. Wat is dat?

Onder de bedding in het hok van mijn cavia's ligt een handdoek zodat ik alles zo uit het hok kan scheppen, en verder hebben ze een grote ren met dekentjes en hydrofiele doeken, en mutsen waar ze lekker in kunnen liggen. Cavia's zijn niet zindelijk dus om dat fris te houden moet er één keer per week gewassen worden.* Als je cavia's zo verwend als ik, is dat niet milieuvriendelijk...  Gelukkig eten ze vegetarisch, net al ik!

*en bijna elke dag drolletjes vegen en uit de muts kloppen...

Auwereel schreef op 16-03-2023 om 23:07:

[..]

Onder de bedding in het hok van mijn cavia's ligt een handdoek zodat ik alles zo uit het hok kan scheppen, en verder hebben ze een grote ren met dekentjes en hydrofiele doeken, en mutsen waar ze lekker in kunnen liggen. Cavia's zijn niet zindelijk dus om dat fris te houden moet er één keer per week gewassen worden.* Als je cavia's zo verwend als ik, is dat niet milieuvriendelijk... Gelukkig eten ze vegetarisch, net al ik!

*en bijna elke dag drolletjes vegen en uit de muts kloppen...

❤️❤️ Klinkt als een heerlijk cavia leventje. Die van mij hadden vroeger ook altijd zon ren. Poep overal maar ach dat veeg je dan met liefde op. 

Een van mijn caafjes ging altijd graag in de muts van mijn hoodie zitten. Zo vaak onder geplast😅😂 

1. Mijn was
2. Was van mijn echtgenoot
3. Was van kind 1
4. Was van kind 2
5. Was van kind 3
6. Handdoeken/theedoeken/ beddengoed

Alle wassen doe ik één keer per week, alleen de nr 6 doe ik twee keer per week, een keer met het beddengoed van de kinderen en een keer met ons beddengoed.

Ik zie bij veel mensen handdoeken als een andere was dan beddengoed, heeft dat een reden? Bij mij gaat bij het beddengoed ook altijd een paar handdoeken. 
En waarom de was van baby en/of kind appart van de 'eigen' was? Dat gaat hier ook gewoon bij elkaar, op kleur (licht - donker) gesorteerd. Heb sowieso nooit begrepen hoe mensen een hele machine gevuld krijgen met babykleertjes. Die zijn zo klein, zo veel kleren had mijn baby helemaal niet...

Meesje schreef op 17-03-2023 om 06:50:

Ik zie bij veel mensen handdoeken als een andere was dan beddengoed, heeft dat een reden? Bij mij gaat bij het beddengoed ook altijd een paar handdoeken.
En waarom de was van baby en/of kind appart van de 'eigen' was? Dat gaat hier ook gewoon bij elkaar, op kleur (licht - donker) gesorteerd. Heb sowieso nooit begrepen hoe mensen een hele machine gevuld krijgen met babykleertjes. Die zijn zo klein, zo veel kleren had mijn baby helemaal niet...

De temperatuur is bij mij en reden en met een gezin van 4 heb ik 1 of 2x in de week een trommel vol. Soms gaat er een handdoek bij beddengoed maar met het beddengoed van ons lits-jumeaux is de trommel eigenlijk wel vol.  De bedden van de kinderen daar kan iets bij maar niet veel. 

Ik had gisteren 6 gestemd en toen ik ging toen wat een hoe bleken het er 8 te zijn. Gisteravond haalde ik dochter van de trein die had lab-dag gehad.  Afhankelijk van wat ze heeft gedaan moeten haar kleren apart dus dat maakt 9. Dat hoopje ligt nu buiten uit te dampen en doe ik straks apart in de machine. 

Edit:

In mijn laatste donkerbonte was heeft een redelijk nieuwe nog fluffy middengroene handdoek meegedraaid.  Was een foutje. Een zwart Tshirt van man heeft nu een heel fijn lichtgroene pluizige was over het hele shirt.  Ziet er niet uit. 

Meesje schreef op 17-03-2023 om 06:50:

Ik zie bij veel mensen handdoeken als een andere was dan beddengoed, heeft dat een reden? Bij mij gaat bij het beddengoed ook altijd een paar handdoeken.
En waarom de was van baby en/of kind appart van de 'eigen' was? Dat gaat hier ook gewoon bij elkaar, op kleur (licht - donker) gesorteerd. Heb sowieso nooit begrepen hoe mensen een hele machine gevuld krijgen met babykleertjes. Die zijn zo klein, zo veel kleren had mijn baby helemaal niet...

Wij hebben een lits-jumeaux dus als ik het hele bed verschoon inclusief molton (onderdeken en kussenslopen) kan er niets meer bij. Dit gaat maar net in 1x in de machine.

Meesje schreef op 17-03-2023 om 06:50:

Ik zie bij veel mensen handdoeken als een andere was dan beddengoed, heeft dat een reden? Bij mij gaat bij het beddengoed ook altijd een paar handdoeken.

Mijn handdoeken zijn gekleurd en mijn lakens zijn wit. 

Herfstappeltaart schreef op 17-03-2023 om 07:27:

[..]

Wij hebben een lits-jumeaux dus als ik het hele bed verschoon inclusief molton (onderdeken en kussenslopen) kan er niets meer bij. Dit gaat maar net in 1x in de machine.

Ja okee, dan snap ik dat de machine gewoon vol is. 

Herfstappeltaart schreef op 17-03-2023 om 07:27:

[..]

Wij hebben een lits-jumeaux dus als ik het hele bed verschoon inclusief molton (onderdeken en kussenslopen) kan er niets meer bij. Dit gaat maar net in 1x in de machine.

Ja okee, dan snap ik dat de machine gewoon vol is. 

Fenyw schreef op 16-03-2023 om 21:28:

Hoe kan je maar één was per week hebben? Je beddengoed is al een trommel vol. En zelfs als je alleen bent, heb je de ene week je handdoeken en de andere week de keukendoeken. Dat zijn er al twee en dan heb je niet eens kleding gewassen.

Wat is het verschil tussen handdoeken en keukendoeken was technisch gezien? Waarom apart?

Bij mij is het onderscheid dat handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, ondergoed en sokken in de droger gaan, die gaan samen in een 30° was en daarna in de droger. 
Waarom zou je handdoeken een week willen laten liggen? 

Lieveheersbeest schreef op 16-03-2023 om 22:56:

[..]


doe ik ook nooit. Nog nooit problemen gehad met de wasmachine (gebruik ik nu 8 jaar).

Mijn vorige machine heb ik 15 jaar gehad, ook nooit gedaan. Wel altijd met weinig poeder gewassen en azijn als wasverzachter. De machine is weggegaan omdat ik een nieuwe keuken liet plaatsen met een inbouw wasmachine.

Oorzaak van vetluis is vaak een te hoge dosering vloeibaar wasmiddel.

Ysenda schreef op 17-03-2023 om 08:05:

[..]

Wat is het verschil tussen handdoeken en keukendoeken was technisch gezien? Waarom apart?

Bij mij is het onderscheid dat handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, ondergoed en sokken in de droger gaan, die gaan samen in een 30° was en daarna in de droger.
Waarom zou je handdoeken een week willen laten liggen?

Vaatdoeken op 30 graden? Dat vind ik echt niet hygiënisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.